جهت مشاوره در زمینه زمان بازگشایی مدارس

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 26949

زمان بازگشایی مدارس

زمان بازگشایی مدارس

وزیر آموزش و پرورش زمان بازگشایی مدارس را شرح داد. توضیحات مهم وزیر آموزش و پرورش درباره زمان بازگشایی مدارس بعد از امتحانات دی ماه به اطلاع دانش آموزان، اولیای گرامی و مسئولین مدارس می رسد.

وزیر در دی ماه اعلام کرد، دوری دانش آموزان از مدرسه خطر بزرگی است لازم است مدارس بازگشایی شود.

وزیر اعلام کرد، تصور میکنم خطری که دوری دانش آموزان از مدرسه آن‌ها را تهدید می‌کند، خطر بزرگ‌تری است. اگر مدارس را بازگشایی کنیم و در عین حال از سلامتی دانش‌آموزان هم مراقبت کنیم این راه حل بهتری است. اگر ما به خاطر سلامتی، آن‌ها را از مدرسه دور کنیم ممکن است خطرات بیشتری به همراه داشته باشد.

زمان بازگشایی مدارس 1

زمان بازگشایی مدارس بعد از امتحانات دی ماه 99

وزیر آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مدارس، توضیحاتی در زمینه نتایج بررسی ابعاد مختلف نتایج بازگشایی مدرس ها اعلام کرد:

💢 وزیر آموزش و پرورش از برگزاری حضوری امتحانات برخی دروس هنرستانی‌ها و پایه‌های اول و دوم ابتدایی به دلیل ویژگی‌های خاص با هماهنگی ستاد ملی کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.


وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد:

  • مدارس از اول بهمن حضوری می‌شوند!
  • از ابتدای بهمن‌ماه، کادر اداری و اجرایی تمام مدارس کشور به‌استثنای مناطقی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، موظف به حضور در مدارس هستند.
  • اگر معلمان توانایی کامل را برای آموزش در فضای مجازی و دانش‌آموزان توانایی لازم برای فراگیری آموزش‌ها را از مسیر مجازی داشته باشند آموزش با ۵۰ درصد کیفیت قابل دستیابی است.
  • استان‌هایی داریم که به این ابزار‌ها دسترسی ندارند بنابراین مشکلات اقتضا می‌کند به آموزش حضوری فکر کنیم.
  • مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری وجود ندارد
  • مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند اگر به دنبال مدرسه محوری هستیم زمانش اکنون است.
  • دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی باید به مدرسه بروند و حداکثر باید ۱۰ نفر در کلاس باشند.
  1. آیا امکان پذیر است که دانش آموزان هم در مدرسه حضور داشته باشند و هم رعایت دستورالعمل‌ها انجام شود، به نظر من کار امکانپذیر است و می‌شود این گزینه را در دستور کار قرار دارد؛ مثلا شما تصورکنید دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی قطعا باید معلم را ببیند و با معلمش ارتباط داشته باشد تا توانایی‌های او را احراز کند و مطمئن باشد که دانش آموز درس را یاد گرفته است.
  2. موضع اصولی ما موافق بازگشایی مدارس است. زیرا دوری دانش آموزان از مدرسه ممکن است هم عواطف آموزشی آن ‌ها را کاهش دهد و هم ممکن است به کیفیت آموزشی آسیب برساند هم به طور خاص دوری دانش آموزان از همدیگر ارتباط با همسالان و تعاملاتی که درون مدرسه دارند و خارج شدن از خانه و آمدن در کنار دوستان و همسالان ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی آن‌ها را توسعه می‌دهد.
  3. حضور در مدرسه بلوغ اجتماعی دانش آموزان را تسهیل و تقویت می‌کند، سلامت روانی شان را بهبود می‌بخشد، و به تحرک بدنی منجر می‌شود بنابراین ما در جستجوی بازگشایی هستیم و هر زمانی که برای ما این امکان وجود داشته باشد، بازگشایی را انجام می‌دهیم.
  4. روش آموزش حضوری را بر هر روش دیگری ترجیح می‌دهیم. چون تنها کارکرد آموزش و پرورش، آموزش نیست بلکه تربیت و پرورش است که بخشی از آن محصول ارتباطات و تعاملاتی است که دانش‌آموزان با هم دارند، اما این خواسته ما با محدودیت‌هایی روبرو است.
  5. محدودیت اول برای بازگشایی مدارس، سلامت است. بنابراین ما تابع هستیم که مسئولان بهداشتی به ما اجازه دهند که مدارس را بازگشایی کنیم. زمان بازگشایی مدارس بعد از امتحانات دی ماه 99، هر زمانی است که اجازه بدهند و ما از آن استقبال می‌کنیم و این کار را انجام می ‌دهیم. قصد داریم در بهمن ماه مدارس را بازگشایی کنیم. (زمان دقیق بازگشایی مدارس در سایت خبرینو اعلام می شود)
  6. در زمینه خطرات و مشکلات بازگشایی مدارس، میتوان به تهویه کلاس اشاره کرد که موضوع بسیار مهمی است. چون الان فصل سرما و زمستان آغاز شده است پس باید درب کلاس‌ها بسته باشد و در این مورد دچار مسئله و نگرانی‌هایی هستیم که در موردش فکر می‌کنیم.

 شرایط بازگشایی مدارس از اول بهمن

وزير آموزش و پروش:

🔹 کادر اداری و اجرایی در همه مدارس کشور به استثنای شهرهای قرمز از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور داشته باشند.

🔹 دانش‌آموزان مناطق آبی و زرد در مدارس زیر ۵۰ نفر در همه پایه‌های تحصیلی و در مدارس بالای ۵۰ نفر فقط پایه‌های اول و دوم ابتدایی از یکم بهمن به مدرسه می‌روند.

🔹کلاس‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر تعداد دانش آموزان در هر کلاس ۱۰ نفر باشد.

تصمیم گیرنده برای بازگشایی مدارس 

وزیر آموزش و پرورش به منظور جلوگیری از افت تحصیلی داش آموزان، پیگیر بازگشایی مدارس میباشد. تصمیم گیرنده برای بازگشایی مدارس ستاد مبارزه با کرونا است. با توجه به اینکه ستاد با بازگشایی مدارس موافق نیست، وزیر آموزش و پرورش بیان کرد، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که به ما اجازه دهند در مناطقی که مشکلی ندارد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی را انجام دهیم و این موضوع را ستاد ملی کرونا برای بررسی به کمیته اجتماعی داده است تا بررسی شود. (نتیجه نهایی بررسی در همین صفحه اطلاع رسانی می شود).

بر اساس پیگیری‌های انجام شده گزارش ستاد ملی کرونا در حال بررسی است که اگر نتیجه بررسی تایید بازگشایی مدارس باشد و ستاد ملی کرونا تایید کرد، این کار انجام می‌شود.

البته ممکن است که نظر این کمیسیون منفی باشد یا ستاد نپذیرد بنابراین الان نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که در چه تاریخی بازگشایی مدارس انجام می‌شود.

مشاوره تحصیلی مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم

دانش آموزان تمام پایه ها می توانند برای مشاوره تحصیلی غیرحضوری و تلفنی نظیر موارد زیر ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند:

  • اطلاع از اخبار جدید مربوط به زمان بازگشایی  مدارس
  • نحوه استفاده از تک ماده و تبصره برای قبولی در امتحانات دی ماه
  • دریافت برنامه مطالعه دروس و رفع ایراد در منزل
  • مشاوره انتخاب بهترین منابع کمک آموزشی
  • مشاوره قبولی در امتحانات پایان ترم
  • مشاوره ترمیم معدل برای کنکور
  • و …
3.8/5 - (33 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 32 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

وحید پنج‌شنبه , 4 فوریه 2021 - 19:30

شروع کرونا که انقد همه وحشت کرده بودن تعداد مبتلا روزی حدود ۱۵۰۰ نفر بود همه جا تعطیل بود الان اواسط بهمن روزی ۷۰۰۰ نفره میخوان باز کنن؟ من خودم پایه یازدهم تجربی هستم با این سن و سال و دانش اموز تجربی بودن نمیتونم پروتکل هارو کامل رعایت کنم بعد بچه ۷ ساله چطور رعایت کنه جون دانش اموزا خیلی مهم تره تا درسشون

بی نام شنبه , 30 ژانویه 2021 - 15:33

با جون دانش آموزان بازی نکنید و امتحانت رو غیر حضوری کنید ما مگه حضوری درس خوندیم امتحانات رو حضوری بدیم لطفا غیر حضوری کنید امتحانات و مدارس رو خواهش میکنیم😓😓☹🙏

محکد سه‌شنبه , 26 ژانویه 2021 - 13:53

شمااگه مدارس روبازکنیدیعنی داریدباجون بچه هابازی میکنید کرونابگیرن ولی باعث نشه که درسشون خراب بشه من کاملا مخالف بازگشایی مدارس هستم لطفادوباره کلاس هاروغیرحضوری کنید لطفاباجون بچه هابازی نکنیدالان بچه کلاس اول نمیدونه کروناچیه ازتون خواهش میکنم مدارس روغیرحضوری کنید ماجون بچه هامونو ازسرکوچه نیاوردیم وبیشتروالدین هم مخالف بازگشایی مدارس هستن

علیرضا سه‌شنبه , 26 ژانویه 2021 - 12:20

بچه ها و دانشجوهای بدبختو به کشتن ندید وضعیت همچنان وحشتناکه

امیرحسین یکشنبه , 24 ژانویه 2021 - 13:07

آمار کرونا همش الکیه وضعیت کرونا هنوز قرمزه بچه ها و به کشتن ندید

مصیب یکشنبه , 10 ژانویه 2021 - 18:34

موافق بازگشایی در زمستان نیستیم
یک فرهنگی

مصیب یکشنبه , 10 ژانویه 2021 - 18:33

موافق بازگشایی در زمستان نیستیم فرهنگی

نورمحمد یکشنبه , 10 ژانویه 2021 - 18:07

سلام و درود خدمت فرهنگیان عزیزوزحمت کش بنده به عنوان پدر۴ دانش آموزاز شهر کرمانشاه استدعا دارم که هرچه زودتر مدارس و دانشگاه هارابازگشایی نمایید اگردریک شیفت باعث اجماع میشود وخطر داردبابت شیوع ویروس کرونا. دردو شیفت گنجانده شوند چون هم اولیا ومدیران به خوبی می‌دانند که کیفیت درس از فضای مجازی با حضوری قابل مقیاس نیست.خواهشمندم این مهم زودتر تحقق یابد و اگر دانش آموزان به مدرسه بروند آموزش و پرورش متوجه افت تحصیلی آنان خواهند شد و والدین دانش آموزان دوست ندارند شاهد افت تحصیلی فرزندانشان باشندبدون شک باتشکر نورمحمد مومنی

نورمحمد یکشنبه , 10 ژانویه 2021 - 18:01

سلام و درود خدمت فرهنگیان عزیزوزحمت کش بنده به عنوان پدر۴ دانش آموزاز شهر کرمانشاه استدعا دارم که هرچه زودتر مدارس و دانشگاه هارابازگشایی نمایید اگردریک شیفت باعث اجماع میشود وخطر داردبابت شیوع ویروس کرونا. دردو شیفت گنجانده شوند چون هم اولیا ومدیران به خوبی می‌دانند که کیفیت درس از فضای مجازی با حضوری قابل مقیاس نیست.خواهشمندم این مهم زودتر تحقق یابد و اگر دانش آموزان به مدرسه بروند متوجه افت تحصیلی خواهند شد بدون شک باتشکر نورمحمد مومنی

محسن جمعه , 1 ژانویه 2021 - 13:56

سلام من قبول ندارم که مدارس رو باز کنید چون کرونا کاهش یافته نباید مدارس رو باز کنید چون هم خطر دارد و هم برای بچه مشکلاتی ایجاد میکند از شما ها خواهش نیکنم امتحانات و مددرس رو به صورت غیر حضوری برگزار کنید

علیرضا سه‌شنبه , 29 دسامبر 2020 - 21:04

من معلم هستم
دلم برای دانش آموزانم تنگ شده

Mi دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 18:39

به نظر من لازم نیست هرروز هفته رو آموزش حضوری داشته باشیم ولی حداقل ۲ روز در هفته و برای دروس اختصاصی که تاثیر زیادی در کنکور و ازمون تیزهوشان برای بچهای نهمی داره لازمه. در ضمن نظر من به صورت اختیاری هست یعنی هر کسی تمایل داره بره مدرسه، اینجوری بچهاییم که با بازگشایی مدراس موافق نیستن اذیت نمیشن، واقعا اگه به ستاد ملی کرونا ابلاغ بشه خیلی عالی میشه. ممنون از سایت خوبتون

Mi دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 18:12

برای عده ای از دوستان عزیز که راحت طلب و جزئی گرا هستن، بازگشایی مدارس بسیار آزاردهنده است:) اما بسیاری از اولیا که نگران وضعیت تحصیلی فرزندشان هستند و هزینه گزافی به مدارس و دبیرستان های غیردولتی پرداخت کرده اند، خواهان بازگشایی هستند… عزیزان و دوستات محترم درصورت بازگشایی هم رقتن به مدرسه اجباری نیست. پس در نظرات گرانبهایتان کمی تأمل بیاندیشید😉💔

بی نام دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 17:26

ما بچه ها مون رو از سر راه نیاوردیم حتی در اون صورت هم همین قدر عزیز بودند و جان یقیه افراد خانواده و پدر و مادر بزرگ ها هم در خطره و حتی امکان معلولیت ریوی همیشگی هم هست
متشکریم که این قدر در دوران کرونا * اعصاب مردم را خورد می کنید*
این فرهنگ و شخصیت یک شخص فرهنگی در ایران باید باشه؟ ؟

مریم پاشا دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 12:59

سلام به نظر من در مناطقی که دانش اموزان مشکل دسترسی به اینترنت رو دارن باید با رعایت بهداشت و گروه بندی مدارس باز بشه

البته این که میگین ما با کلاسای انلاین هیچی یاد نمیگیریم غلطه چون الان مدیران و معلمان بسیار تلاس میکنن تا دانش اموزاشون بتونن به بهترین نحو درس بخونن

ASHKAN دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 12:11

سلام.
امیدوارم مدارس به زودی باز بشه. مجازی نمیشه چیز زیادی یاد گرفت.

سمیه دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 12:09

به نظرم در هر مدرسه یک کلاس حضوری و یکی غیر حضوری باشد اونهایی که همچنان میترسند مدرسه نیان اما ما که مشکلی نداریم بچه هامون مدرسه بروند تا درسها رو یاد بگیرند

شاغلام دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 18:49

معلومه حسابی کلافت کردن بچه ها خخخخخ

ناشناس دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 10:15

همینکه وضعییت بهتر میشه محدودیتها برداشته میشه باز دوباره اش همون میشه و کاسه همون… عجله نکنید بذارید این ویرووس لعنتی ریشه کن شه حسابی…

نوید دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 9:02

اشتباه ترین کار ممکنه، تا واکسن نزدنن بجه ها هر رفت آمدی یک خطر بزرگ محسوب میشه و میتونه ما رو به کشتن بده اگه بیفتیم بمیریم درس خوندن حضوری چه فایده ای داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الهه دوشنبه , 28 دسامبر 2020 - 8:44

همه دارن میمیرن اینا دنبال این هستند که بچه ها برن مدرسه نگید بی سواد زیاد میشه بگید میخوایم بچه هاتون رو بکشیم

محمد یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 18:47

12 هستم رشته تجربی از نظر من آموزش حضوری هیچ فرقی نداره
حتی در آموزش مجازی بهتر می‌شود یاد گرفت بدلیل اینکه معلم ها سعی میکنن در زمان کم بهترین آموزشو داشته باشن واقعا نسبت به پارسال یادگیری خیلی بهتر شده
شبکه الا هم یکی از بهترین سایت های آموزشیه کل ایران میتونن ازش استفاده کنن پس هیچ بهانه بیخودی نیست که بخوان مدارس باز کنن به اندازه کافی امکانات در اینترنت برای بچه ها هست من خودم به سایت الا میرم بهترین آموزشو میده صدبرابر از حضوری بهتره

احمد قاسمی خورزوقی یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 17:23

باسلام همه می دانیم که مشکل بیماری و رعایت مسایل بهداشتی برای دانش آموزان خیلی خیلی مهم و رعایت آن اجتناب ناپذیر است ولی شما هیچ فکری برای حق التدربس همکاران باز نشسته که هنوز بخشی از مطالبات سال قبل آنها رانیز پرداخت ننموده آید را پرداخت نکرده اید ندارید . چرا در بدو شروع سال تحصیلی وعده پرداخت ماه به ماه را می دهید و همکار را به کار می گیرد و فراموش می کنید که اگر من باز نشسته نیاز نداشتم به این کار مبادرت نمی نمودم خو اهشمند است رسیدگی نمایید.

فاطمه یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 16:33

تا مارو نکشید ول کن نیستید ن؟
آدم از مدارس غیر حضوری هیچی حالیش نمیشه اصلا انگیزه ای نداره ک درس بخونه امیدوارم حداقل تا آخر تیرماه مدارس باز نشه چون راستیش ما چیز زیادی یاد نگرفتیم اصلا انگیزه نداشتیم بخونیم.
من فکر میکنم شماها با ما پدرکشته گی دارید
و تا مارو نکشید ول کن نیستید

Mona یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 14:20

خیلی مزخرفه واسه چن تا کلاس دو ساعتی یکی از مدرسه های شهرمون حدودا چهار نفر از بچه ها مبتلا شدن بازگشایی تا پایان این اپیدمی مزخرف‌ترین کاریه که مسئولا میتونن انجام بدن…

ایماعیل یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 13:42

بچه ها از شاد اصلا علاقه ای به درس خواندن یا تکالیف ندارند حضوری در مدارس به مراتب خیلی بهتره ، وقتی معلم در کلاس حضور داشته باشه بچه ها از معلم حساب میبرند

حسین اسحاقی یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 12:47

با سلام
واقعا درس دادن به نحوه ی غیر حضوری بسیار دشوار هست مثلا فیزیک درسی نیست که ما غیر حضوری یاد بگیریم لذا لطفا تلاشتون رو بکنید با هر محدودیتی بتونیم دوباره به مدرسه بریم حضوری درس بخونیم

باتشکر فراوان

بابل یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 22:24

.

Lucifer یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 11:50

تا مارو نکشید بیخیال بشو نیستید دیگه نه؟

سید مصطفی فامیل قندی یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 11:04

سلام به نظر من در فصل زمستان بخصوص در مناطق سرد سیر که امکان باز گذاشتن درب وپنجره در کلاس وجود ندارد بهتر است این امر در ماه های گرمتر انجام گردد تا سلامتی دانش آموزان و آموزگاران محترم تضمین شود

مهرداد یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 6:16

لطفا از همین امروز مدارس را باز کنین

مهرداو یکشنبه , 27 دسامبر 2020 - 6:15

لطفا از همین امروز مدارس را باز کنین

نصب اپ دانش آموزی