جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 45430

دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان 1402-1403

دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان 1402-1403 1

دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان 1402-1403 منتشر شد. این صفحه، راهنمای ثبت نام مدارس نمونه دولتی، مطابق با دفترچه ثبت نام نمونه دولتی اصفهان می باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان 1402-1403

آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان های نمونه دولتی دوره متوسطه نظری برای سال تحصیلی 1402-1403، برگزار می شود. این مقاله، راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی مطابق با دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان در سال 1402-1403 است.

این آزمون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون حضوری) فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب هوا، ضد عفونی کردن سطوح و…) مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در این دستورالعمل برگزار می شود.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان 1402-1403

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهام مطابق با آخرین آیین نامه سال 1402-1403، به شرح زیر است:

الف) ضوابط و شرایط ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان:

  • 1 )داشتن تابعیت ایرانی
    تبصره: ثبت نام اتباع غیرایرانی، بر اساس بخشنامه انجام می شود.
  • 2 )کلیه دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم سال تحصیلی 1402-1403 مجاز به ثبت نام درآزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند.
    تبصره: با عنایت به این که پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی، بر اساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی خواهد بود و دانش آموزان با معدل پایین احتمال کمتری برای قبولی در آزمون ورودی را خواهند داشت لذا پیشنهاد می گردد جهت جلوگیری از هزینه واتلاف وقت، این دسته از دانش آموزان حتی الامکان در آزمون شرکت نکنند.
  • 3 )هر داوطلب صرفاً میتواند در نمون برگ تقاضای ثبت نام، صرفاً یک واحد آموزشی و یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب نماید.
  • 4 )دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن، در هر منطقه ای در سطح استان مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون می باشند.
  • 5 )دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس خارج ازکشور که متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی هستند، با توجّه به این که آزمون مجزا برای این قبیل از دانش آموزان برگزار نمی شود، ضروری است در موعد مقرّر، مطابق با دستورالعمل آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، نسبت به ثبت نام خود در این استان اقدام نمایند.

تبصره: مسئولیت اطلاع رسانی به دانش آموزان مدارس خارج از کشور در خصوص ثبت نام و شرکت در آزمون، بر عهده مرکز
امور بین الملل و مدارس خارج از کشور می باشد.

مهلت زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

ثبت نام داوطلبان آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان های نمونه دولتی متوسطه نظری ، از روز سه شنبه تاریخ 1401/01/30 تا روز
شنبه تاریخ 1401/02/10 از طریق سامانه ثبت نام  انجام خواهد شد.

تمامی مراحل ثبت نام، اعلام نتایج آزمون،درخواست اعتراض و دریافت پاسخ آن، از طریق سامانه انجام خواهد شد.
تبصره 2 :ویرایش اطلاعات از روز یک شنبه تاریخ 1401/02/25 لغایت روز سه شنبه تاریخ 1401/02/27 در سامانه مذکور امکان پذیر می باشد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی

کارت ورود به جلسه آزمون که در آن مشخصات فردی، عکس داوطلب، مدرسه محل تحصیل، رشته ومدرسه مورد تقاضا، و نشانی دقیق حوزه امتحانی درج گردیده، حداقل سه روز قبل از برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

تبصره : شرکت داوطلبان در جلسه آزمون، بدون ارائه کارت ورود به جلسه، ممنوع است.

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه تاریخ 1401/04/03 در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

به استناد ماده 04 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، مبلغ ثبت نام 400.000 ریال، چهار صد هزار ریال می باشد.

تبصره 1 :دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و انجمن مدد کاری امام زمان (عج) اصفهان از پرداخت وجه ثبت نام معاف می باشند. اطلاعات این دانش آموزان می بایست در زمان مقرر توسط مدیر آموزشگاه محل تحصیل فعلی دانش آموزان، در سامانه تکمیل شده باشد.
تبصره2 :مبلغ فوق ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوان ممنوع است.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان 1402-1403

مراحل ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی اصفهان :

  • تکمیل نمونبرگ اینترنتی تقاضانامۀ ثبت نام درآزمون: داوطلبان باید ضمن ورود به سامانۀ ثبت نام، با ورود کد ملی خود نمون برگ تقاضانامۀ ثبت نام را تکمیل نمایند.
  • تذکر :در صورت مشاهده موارد ذیل پس از ورود به سامانه ثبت نام، داوطلبان می بایست به کارشناسی آموزش دوره اول متوسطه داره آموزش و پرورش ناحیه/منطقه خود مراجعه نمایند.
  • مشاهده هرگونه مغایرت در اطلاعات موجود درسامانه ثبت نام ) منطقه محل تحصیل ، مدرسه محل تحصیل فعلی و… عدم دسترسی به سامانه ثبت نام با درج کد ملی تمامی فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد .
  • بارگذاری فایل عکس داوطلب با ابعاد حداکثر 411×911 پیکسل در قالب »Jpg »با زمینۀ سفید، مربوط به سالجاری
    دانشآموز .
  •  لازم است عکس داوطلب به طور کامل، واضح، تمام رخ و عکس خواهران با حجاب اسلامی باشد
  • پرداخت وجه ثبت نام: مبلغ ثبت نام 400.000 ریال ) چهار صد هزار ریال( میباشدکه همزمان با ثبت نام وصرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانۀ ثبت نام به حساب درآمد اختصاصی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان واریز می گردد.
  • داوطلبان گرامی باید جهت پرداخت وجه ثبت نام از طریق کارت های بانکی عضو شبکۀ شتاب استفاده نمایند.
  • تذکر : با توجه به این که پس از ثبت نام و واریز وجه به درگاه اینترنتی ،وجه قابل برگشت نمی باشد لذا تأکید می گردد داوطلبان قبل از ثبت نام نهایی و واریز وجه از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل نمایند زیرا امکان برگشت وجه وجود ندارد.
  • دریافت شمارۀ پیگیری: ضروری است داوطلبان پس از طی مراحل فوق، شمارۀ پیگیری را حتماً دریافت و آن را جهت استفاده های بعدی نزد خود نگهداری نمایند.

برای دریافت منابع آزمون، مشاوره در زمینه تعداد و ضریب سؤالات و مدّت زمان پاسخگویی می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی 

سؤالات آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، به شیوه چهارگزینه ای )فقط با یک پاسخ صحیح(، از محتوای کتب درسی پایه نهم سال تحصیلی  طرح خواهد شد.

  • سؤالات درس آموزش قرآن و پیام های آسمان« از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می شود؛ اما داوطلبان اقلیّتهای دینی رسمی کشور (مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان)، به سؤالات مشترک اقلیت های دینی بر اساس محتوای کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت های دینی با کد321 چاپ سال 1402-1403 پاسخ خواهند داد.
  • به ازای هر پاسخ صحیح، 9 نمره مثبت و به ازای هر پاسخ غلط، 0 نمره منفی برای داوطلب در نظر گرفته میشود. برای سؤالات بدون پاسخ، نمره ای در نظر گرفته نخواهد شد.
  • تبصره: چنانچه داوطلب در هر سؤال بیش از یک گزینه را علامت زده باشد، 0 نمره منفی برای او منظور خواهد شد.

ظرفیت شرایط پذیرش مدارس نمونه دولتی 

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هر رشته درهر یک از دبیرستان های نمونه دولتی استان و مناطق تحت پوشش در دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی درج شده است.

  • پذیرش نهایی دانش آموز در مدارس نمونه دولتی، برای رشتههای تحصیلی: ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی، ریاضی فیزیک ، منوط به کسب شرایط احراز رشته، مطابق شیوه   هدایت تحصیلی در خرداد ماه است.
  • تبصره :در صورت عدماحراز شرایطثبت نامدررشتهتحصیلی موردتقاضای دانشآموز، مطابق ضوابطهدایت تحصیلی، قبولی داوطلب در آزمون لغو وبی اثر خواهد شد.
  • با توجه به اینکه یکی از شروط اختصاص کلاس/رشته در دبیرستان نمونه دولتی وجود کلاس متناظر آن رشته/کلاس در مدارس عادی منطقه )جهت تسهیل در ادامه تحصیل سایر دانش آموزان منطقه ( می باشد، لذا تاکید می گردد چنانچه کلاس متناظر وجود نداشته باشد، تشکیل کلاس نمونه دولتی مجوزی نخواهد داشت.
  • پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی، بر اساس میانگین نمره کل آزمون ورودی و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم به نسبت مساوی خواهد بود.

تذکر:
با توجه به تأثیر معدل کتبی پایانی نوبت دوم دانش آموزان پایه نهم در اعلام نتایج آزمون ،مدیران مدارس دوره اول متوسطه می بایست برای ثبت معدل دانش آموزان در سامانه قدام نمایند.

  • فرآیند ثبت معدل دانش آموزان متعاقباً از طریق کارشناسی سنجش ادارات آموزش و پرورش نواحی ومناطق اطلاع رسانی خواهد شد.

تاثیر سهمیه شاهد در آزمون مدارس نمونه دولتی

دانش آموزان با شرایط زیر، به ترتیب اولویت میتوانند از »سهمیه شاهد« استفاده کنند:
الف( اولویت اول : فرزندان شاهد
ب( اولویت دوم : فرزندان جانباز 50 % به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت
ج( اولویت سوم : فرزندان جانباز 25 % تا 49 % و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت
د( اولویت چهارم : فرزندان جانباز زیر 25 % و آزادگان با کمتر از 6 ماه سابقه اسارت
تبصره1 :متقاضی استفاده از سهمیه شاهد درآزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، باید در نمون برگ ثبت نام، اولویت خود را مشخص نماید.
تبصره2 :به مدارک ارائه شده پس از مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
تبصره3 :دانش آموزان سهمیه شاهد با توجّه به اولویّت های فوق، به شرط کسب حداقل20 % نمره کل آخرین فرد پذیرفته شده مدرسه مورد تقاضای خود، پذیرش می شوند.
تبصره0 :در صورت عدم احراز سهمیه شاهد در رشته تحصیلی مورد تقاضای دانشآموز، مطابق ضوابط، قبولی داوطلب در آزمون لغو و بیاثر خواهد شد.

5 )به استناد اساسنامه مدارس نمونه دولتی، مصوب هشتصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و دستورالعمل اجرایی مدارس نمونه دولتی و مصوبه کارگروه استانی، درصد پذیرش دانش آموزان روستایی و شهری دبیرستان های نمونه دولتی شبانه روزی متعاقباً اعلام خواهدشد.

تبصره1 :ملاک تعیین سهمیه شهری و روستایی در آزمون ورودی، محل استقرار دبیرستان دوره اول متوسطه داوطلب می باشد. متقاضی استفاده از سهمیه روستایی می بایست حداقل یک سال تحصیلی کامل از دوران تحصیل خود را در دوره اول متوسطه، در مدارس روستایی گذرانده باشد.

شرایط انتقالی مدارس نمونه دولتی اصفهان 1402-1403

تذکر 1 :
در مناطقی که فاقد دبیرستان نمونه دولتی می باشد چنانچه داوطلب به دلیل انتقال ولی یا تغییر محل سکونت ، متقاضی ثبت نام در یکی از دبیرستان های نمونه دولتی نواحی و مناطق استان می باشد می بایست تا تاریخ 1401/02/05 با مراجعه به کارشناسی سنجش اداره آموزش و پرورش محل تحصیل فعلی خود ،نسبت به درخواست و تکمیل جدول شماره (1 ) اقدام تا نسبت به فعال سازی کد ملی داوطلب توسط اداره کل آموزش وپرورش استان، در سامانه ثبت نام اقدام گردد.
بدیهی است ثبت نام این دانش آموزان از تاریخ  1401/02/08 لغایت 1401/02/10 در سامانه ثبت نام فعال خواهد شد و دواطلب می بایست شخصا نسبت به ثبت نام خود در سامانه اقدام نماید.

تذکر2:
کارشناسی سنجش مناطق می بایست مشخصات داوطلبان مذکور را تا تاریخ 1401/02/07 به اداره سنجش این اداره کل ارسال نمایند.

ضوابط و نحوه نقل و انتقال دانش آموزان پذیرفته شده در آزمون ورودی:

دانش آموزانی که پس از قبولی درآزمون ورودی، متقاضی ثبت نام در مدارس نمونه دولتی سایر شهرستان ها و یا استان ها هستند، در صورت قبولی در مدرسه مورد تقاضای خود) در شهرستان مبدأ( و وجود ظرفیت خالی در مدرسه شهرستان مقصد، با کسب موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان مقصد، مجاز به انتقال و ثبت نام در مدارس نمونه دولتی )شهرستان یا استان دیگر( خواهند بود.

تبصره: تصویر نامه های اداره کل آموزش و پرورش استانهای مبدأ ) اعلام قبولی با ذکر نمره کل داوطلب ( و مقصد) معرفی نامه به دبیرستان مقصد( باید در پرونده دانشآموز منتقل شده، بایگانی شود.

جابجایی دانش آموزان در دبیرستان های نمونه دولتی، در محدوده نواحی شهر اصفهان حتی در صورت داشتن نمره آخرین فرد قبولی مدرسه مقصد در سال اول پذیرش، ممنوع است.

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی 

اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی، حداکثر ظرف مدت دو هفته بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت ثبت نام اعلام خواهد شد.

  • مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان اصلی در زمان اعلام نتایج از طریق سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.
  • برای داوطلبانی که درآزمون ورودی شرکت کرده اند، کارنامه صادر خواهد شد.
  • پس از اتمام مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان اصلی، در صورت عدم تکمیل ظرفیت کلاس ها، فهرست ذخیره توسط اداره کل آموزش و پرورش استان در سامانه ثبت نام اعلام خواهد شد.
  • تبصره: فهرستپذیرفته شدگان اصلی و ذخیره پس از تأیید توسط اداره کل آموزش و پرورش اعلام شده به مدارس نمونه دولتی ارسال ومی بایست حداقل به مدت سه سال در مدرسه و منطقه نگهداری شود.
  • دانش آموزان همزاد – دو قلو یا بیشتر، هم جنس یا غیر هم جنس- در صورت شرکت درآزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و پذیرش یکی از آنان، قلهای دیگر به شرط کسب حداقل 31 % نمره تراز شده آزمون آخرین فرد پذیرفته شده مدرسه در رشته مورد تقاضای خود، میتوانند مازاد بر ظرفیت تعیین شده، ثبت نام نمایند.
  • تبصره: به منظور بررسی و اعمال تسهیلات پذیرش دانش آموزان همزاد)دوقلو یا بیشتر(، پیش از اعلام نتیجه آزمون، نمره
  • دانش آموزان همزاد، بررسی و در صورت دارا بودن شرایط لازم، نام ایشان نیز مازاد بر ظرفیت تعیینشده، در فهرست پذیرفتهشدگان اعلام خواهد شد.
  • به استناد دستورالعمل اجرایی مدارس نمونه دولتی و تبصره آن در خصوص نحوه پذیرش وزمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت در پایههای میانی دبیرستان های نمونه دولتی متوسطه نظری، در صورت وجود ظرفیت در پایه های میانی آزمون تکمیل ظرفیت برگزار خواهد شد که نحوۀ ثبت نام دانش آموزان طی بخشنامه در تیرماه به دبیرستانهای نمونه دولتی دوره دوم استان اعلام خواهد شد. که لازم است داوطلبان جهت اطلاع از شرایط و نحوه شرکت در آزمون در تاریخ مقرر به دبیرستان های نمونه دولتی مورد تقاضای خود مراجعه نمایند.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام مدارس نمونه دولتی اصفهان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی