جهت مشاوره در زمینه مشاوره برنامه ریزی قبولی در امتحانات تمام پایه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44894

حذفیات کتاب درسی متوسطه اول، متوسطه دوم و ابتدایی

تغییرات کتاب درسی علوم انسانی سال 1400-1401

کدام پایه ها حذفیات در کتاب درسی دارند؟ آموزش و پرورش در مورد حذفیات کتاب درسی تمام پایه ها، اعلام کرد، در سال 1401، کتاب های درسی هیچ حذفیاتی ندارد.

حذفیات کتاب درسی متوسطه اول، متوسطه دوم و ابتداییی سال 1401

برای امتحان مدارس کتاب های درسی حذفیاتی ندارند. ️سخنگوی آموزش و پرورش شرح داد:

  • برای دروس پایه دوازدهم که به‌صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و همچنین سایر پایه‌ها، حذفیات کتاب درسی را نداریم.
  • همه دانش‌آموزان باید ۵ روز هفته به مدرسه بروند؛ به استثنای ۳ دسته دانش‌آموز که مبتلا به کرونا هستند، یا علائم ابتلا به کرونا را دارند یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند.
  • این ۳ گروه از دانش‌آموزان می‌توانند از بستر «شاد» آموزش‌ها را دنبال کنند. با توجه به اینکه دانش‌آموزان باید ماسک بزنند و زمان چند ساعته را در مدرسه باشند، پیشنهاد ما این است که مدارس نسبت به حال دانش‌آموزان روزه‌دار مراعات کنند و زمان هر کلاس درس بیش از یک ساعت نباشد.

علاوه بر این سخنگوی آموزش و پرورش تاکید کرد:

موضوع مهم، کاهش ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه است که مدرسه به اقتضای شرایط دوره تحصیلی یا محیطی می‌تواند نسبت به این مهم از طریق ظرفیت شورای مدرسه اقدام کند؛ در حقیقت این ظرفیت را برای شورای مدرسه پیش‌بینی کردیم که نسبت به کاهش زمان حضور دانش‌آموز در  کلاس درس بتوانند اقدام کنند.

* زمان هر کلاس درس بیش از یک ساعت نباید باشد

ستاری‌فرد درباره دانش‌آموزان روزه‌دار نیز با بیان اینکه آنچه حائز اهمیت است مراعات حال دانش‌آموزان روزه‌دار است، افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان باید ماسک بزنند و زمان چند ساعته را در مدرسه باشند، پیشنهاد ما این است که مدارس نسبت به حال دانش‌آموزان روزه‌دار مراعات کنند و حتی‌المقدور به نحوی مدیریت کنند که زمان هر کلاس درس بیش از یک ساعت نباشد.

وی با اشاره به سرویس مدارس گفت: ظرفیت شورای مدرسه و منطقه و انجمن اولیا برای ساماندهی سرویس مدارس به جد مدنظر است تا ان‌شاءالله این مهم پشتیبانی شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش موضوع با اشاره به آزمون‌های پایان سال تحصیلی، اظهار کرد: به هیچ‌وجه حذفیات کتاب درسی در هیچ مقطعی نخواهیم داشت؛ برای دروس پایه دوازدهم که به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و همچنین سایر پایه‌ها، حذفیات کتاب درسی را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه آزمون‌ها از تمام محتوای درسی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم هم معلمان و هم کادر آموزشی و هم محصلان و خانواده‌ها نسبت به برگزاری حضور کلاس‌های درسی برای اتمام کتاب درسی و اهداف تحصیلی در بازه زمانی باقی‌مانده همراهی لازم را داشته باشند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه مشاوره برنامه ریزی قبولی در امتحانات تمام پایه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی