جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 75366

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط

کاردانی بهداشت حرفه ای

اگر علاقمند به ادامه تحصیل بدون کنکور بهداشت حرفه ای هستید، این مطلب مناسب شما است. در این مقاله همه چیز درباره ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای را به زبان ساده شرح داده ایم.

رشته بهداشت حرفه ای چیست؟

باید بگوییم که رشته مهندسی بهداشت حرفه ای در واقع یکی از ترکیبات رشته علوم پزشکی ، مهندسی ،و یکی از شاخه های علوم بهداشت است. فارغ التحصیلان این رشته عوامل زیان آوری را در محل کار شناسایی کنترل و ارزیابی میکنند و برنامه های بهداشتی و درمانی به کارکنان این مجموعه ارائه میدهند.

همچنین این افراد هدف سلامت نیرو کار و سالم محیط را سرلوحه فعالیت خود می کنند. این رشته امروز در بسیار از دانشگاه های کشور ارائه می شود و مورد استقبال داوطلبان علوم تجربی قرار گرفته است. خبر خوب اینکه ثبت نام بهداشت حرفه ای بدون کنکور در بسیاری از دانشگاه های کشور ارائه می شود و یکی از رشته های پیراپزشکی بدون کنکور به حساب می آید و اما نکته اینجاست که عبارت بدون کنکور یا پذیرش سوابق تحصیلی ذکر نمی گردد به همین خاطر در این مقاله نحوه ثبت نام رشته بهداشت حرفه ای را شرح داده ایم و پیشنهاد می کنیم تا آخر مطلب با ما همراه باشید:


نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای، به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش انجام می شود.  داوطلبان بعد از ورود به سایت سازمان سنجش می توانند گزینه سراسری را از منوی سمت راست را انتخاب کنند.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 1در مرحله بعد برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای، بر روی سامانه پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی کلیک نمایید و بعد از آن بر روی تایید و ادامه کلیک کنید و در مرحله بعد لازم است که مشخصات  خود را به همراه تصویر داوطلبی بارگذاری کرده وبعد از آن بر روی گزینه تایید و ادامه کلیک نمایید تا وارد مرحله بعد شوید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 1 لازم است بگوییم که ابتدا برای بارگذاری تصویر باید گزینه choose file  فایل را انتخاب کرده و سپس به آدرس ذخیره شده عکس خود از سیستم رفته و آن را انتخاب نمایید نکته قابل توجه اینکه باید اندازه عکس مطابق مقداری که خواسته شده باشد و عکس هایی که حجم بیشتری داشته باشند قابلیت بارگذاری آن را نخواهید داشت

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 1 در مرحله  بعد شرکت کنندگان لازم است اطلاعات فردی خود را وارد کنند و پس از وارد کردن اطلاعات شرکت کنندگان میتوانند به انتخاب رشته بپردازند و عنوان را کد رشته بهداشت حرفه ای را به همراه کد رشته محل مورد نظر خود وارد نمایند.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 1 در نهایت برای تکمیل ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای، اگر اطلاعات به درستی ثبت شده باشد فرم ثبت نام که شامل کد رهگیری که شامل شماره پرونده و کد رهگیری است را نمایش داده می شود که توصیه میشود این فرم را حتما پرینت بگیرید و داوطلبانی که به دنبال ورود به رشته های بدون کنکور هستند با اطلاعات راجب شرایط پیراپزشکی بدون کنکور پردیس خودگردان میتوانند وارد دانشگاه شوند.



ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 5بیشتر بدانید: ثبت نام بدون کنکور رشته حقوق 



شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

شرایط ثبت نام بهداشت حرفه ای شامل شرایط عمومی و اختصاصی است. در ادامه  مقاله شرایط ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای را برای شرکت کنندگان گرامی گفته ایم:


شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

  1. داشتن مدرک دیپلم چهارساله نظام قدیم و یا یک مدرک دیپلم نظام جدید و مدرک پیش دانشگاهی و یا ارائه مدرک کاردانی ( فوق دیپلم ) به جای مدرک پیش دانشگاهی با معدل بالا
  2. داشتن توانایی جسمی مناسب برای تحصیل در رشته ی انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
  3. عدم معروفیت به فساد اخلاقی
  4. عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  5. عدم وابستگی، عضویت، هواداری و پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب
  6. پذیرفتن قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران
  7. اعتقاد و التزام عملی به دین اسلام و یا یکی از دین‌های رسمی کشور
  8. پذیرفتن کلیه مقررات دانشگاه
  9. ممنوعیت نقل و انتقال در صورت پذیرفته شدن بر اساس سوابق تحصیلی
  10. پرداخت شهریه بر اساس مصوب سالانه


شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

  1. از مهترین ترین شرایط اختصاصی برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی رشته بهداشت حرفه ای این است که اگر دانشجویی بعد از تاریخ ۳۱ شهریور ۸۷ دروس دوره را با میانگین کل کمتر از ۱۲ به اتمام رسانده باشد و مدرک کاردانی نداشته باشد، نمی‌تواند برای ثبت نام کارشناسی ناپیوسته اقدام نماید.
  2. اگر متقاضی بخواهد در مقطع کاردانی پیوسته ثبت نام نماید باید گواهی نامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید یا فارغ‌التحصیلی خود را نهایتاً تا پایان شهریور دریافت نماید.
  3. افراد دارای مدرک تطبیقی میتوانند ثبت نام کنند
  4. پذیرش بر اساس معدل مدرک پایه  حساب می شود.


شرایط اتباع غیر ایرانی برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

مدارک لازم برای ثبت نام و شرایط اتباع غیر ایرانی برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای شامل موارد زیر است:

  • دارای گذرنامه که حداقل 6 ماه مجوز اقامت باشند.
  • داشتن دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.
  • کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی دارای اعتبار را دارا باشند.
  • از آخرین کارت آمایش معتبر بر اساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، برخوردار باشند.
  • داوطلبان غیر ایرانی ملزم به داشتن مدرک اقامت ویژه از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هستند.
  • پذیرش در دوره کارشناسی ناپیوسته فقط با مدرک کاردانی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی ایران میسر است.
  • دانشجویان غیر ایرانی ملزم به ارائه جواز اقامت تحصیلی تا پایان نیمسال دوم هستند.
  • در هنگام ثبت نام، حتما گزینه اتباع غیر ایرانی را علامت بزنند.
  • انتخاب رشته های خاص که دارای تعهد می باشند، اکیدا ممنوع است.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

معمولا ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای که در ترم مهر و بهمن به صورت حضوری انجام می شود. البته ممکن است در بعضی از دانشگاه ها این کار اینترنتی نیز انجام شود. در ادامه مدرک لازم برای ثبت نام حضوری و اینترنتی در رشته بهداشت حرفه ای را ذکر کرده ایم:

  1. اصل و کپی مدرک تحصیلی دیپلم که دارای مهر دبیرستان و سازمان آموزش و پرورش باشد.
  2. اصل و کپی گواهی مدرک پیش دانشگاهی با مهر دبیرستان و سازمان آموزش و پرورش
  3. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  4. چهار قطعه عکس پرسنلی برای مراجعه حضوری و فایل اسکن عکس پرسنلی برای بارگذاری در سایت و ثبت نام اینترنتی
  5. اصل و کپی مدرک نظام وظیفه یا معافیت برای افراد مشمول
  6. تاییدیه تحصیلی
  7. تعهدنامه ثبت نام نهایی


زمان ثبت نام در رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای دو بار در سال و برای ورودی مهر و بهمن انجام می شود. ثبت نام دانشجویان ورودی ترم مهر از مرداد ماه شروع شده و ثبت نام متقاضیان ورودی ترم بهمن نیز از اواخر ماه آذر آغاز می شود. همچنین داوطلبان پذیرش موسسات آموزش عالی می توانند در مردادماه برای ثبت نام با سوابق تحصیلی اقدام نمایند.


شهریه تحصیل در رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 1 تحصیل در رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور در دانشگاه های آزاد، علمی کاربردی و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد و تمامی این دانشگاه های نامبرده شده دارای شهریه می باشند.
ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 1 نکته : قابل توجه اینکه شهریه دانشگاه های شهریه پرداز از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. میزان شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورودی هر دانشجو تعیین می شود و تا پایان اتمام دوره تحصیل او در سنوات مجاز بدون افزایش است اما شهریه متغیر با توجه به تعداد واحد های عقد شده و عملی و نظری بودن آن ها برای دانشجو تعیین می شود و در طول دوره تحصیل افزایش می یابد. علاوه بر این هر سال ۱۰ الی ۱۵ درصد به مبلغ شهریه این دانشگاه ها اضافه می شود.
همچنین دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه های علمی کاربردی نیز تحت نظر وزارت علوم می باشند و شهریه کمتری نسبت به دانشگاه های آزاد دارند.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 1 اطلاعیه: مبلغ شهریه ای که افراد مشغول به تحصیل در واحدهای علمی کاربردی مناطق آزاد پرداخت می کنند تقریبا یک و نیم برابر شهریه دانشجویان مشابه آن ها در سایر مراکز علمی کاربردی کشور است. البته داوطلبانی که مدرک دیپلم متوسطه خود را از استان های مناطق آزاد دریافت کرده باشند شامل این بند نخواهند شد.


طرح تعهد خدمت رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور

پذیرفته شدگان رشته بهداشت حرفه ای بدون کنکور باید در ابتدای شروع به تحصیل تعهد دهند که پس از فارغ التحصیلی 6 سال در بیمارستان یا مرکز بهداشتی که دانشگاه تعیین می کند، طرح بگذرانند. در غیر این صورت مدرک فارغ التحصیلی به آنها داده نمی شود و اجازه ادامه تحصیل هم دیگر نخواهند داشت.



ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای+ مدارک و شرایط 5 در ادامه بخوانید: زمان اعلام نتایج کنکور کاردانی فنی و حرفه ای



5/5 - (1 امتیاز)
منابع :

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی بهداشت حرفه ای

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی