جهت مشاوره در زمینه مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد و انصراف از دانشگاه آزاد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 51065

آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد در نیمسال اول و دوم 1401-1402

آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد در نیمسال اول و دوم 1401-1402

این مقاله جهت آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد در نیمسال اول و دوم 1401-1402 و انصراف از دانشگاه آزاد برای دانشجویان کلیه واحدهای دانشگاه آزاد سراسر کشور تهیه شده است. اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و قصد استفاده از مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد در ترم تحصیلی را دارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها به دقت مطالعه کنید. دانشگاه آزاد پیرو قوانین و تبصره های جدید، قوانین مربوط به مرخصی تحصیلی را شرح داده است که در ادامه میخوانید:

چگونگی مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد در ترم اول و دوم 1401-1402

چگونگی مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد در ترم اول و دوم مطابق با آئین نامه جدید در سال تحصیلی 1401-1402 اعلام شد. ماده و تبصره های مربوط به مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد پیرو این آئین نامه به اطلاع دانشجویان دانشگاه های آزاد کل کشور می رسد:

📄آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد 

استفاده از مرخصـی تحصیلـی بـرای دانشجــویـان در چند نیم‌سال متـوالی امکان پذیـر است؟

  • ▪️ماده ٤٨: دانشجو می‌تواند در هر یک از دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، حداکثر ۲ نیم‌سال و در دوره‌های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد پیوسته، ۴ نیم‌سال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.
  • تبصره ۱: استفاده از مرخصی تحصیلی در چند نیم‌سال متوالی بلامانع است. دانشجو موظف است مطابق ماده ۴۹ آیین نامه، تقاضای خود را به واحد دانشگاهی تسلیم نموده و موافقت لازم را برای مرخصی تحصیلی کسب کند.
  • تبصره ۲: مدت مرخصی تحصیلی (به استثنای مرخصی تبصره ۳ ماده ۳* و تبصره ۲ و ۳ ماده ٤٩ و یک نیم‌سال مرخصی زایمان) جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو در هر دوره محسوب می‌شود.
  • ▪️ماده ٤٩: تقاضای مرخصی تحصیلی باید به صورت کتبی، حداقل دو هفته قبل از شروع انتخاب واحد توسط دانشجو به اداره آموزش واحد دانشگاهی تسلیم گردد. اداره آموزش موظف است پس از بررسی وضعیت تحصیلی دانشجو، قبل از اتمام مهلت انتخاب واحد، موافقت یا عدم موافقت با درخواست دانشجو را کتبا به وی ابلاغ کند./آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد.
  • تبصره ۱: آموزش واحد، زمانی با درخواست مرخصی موافقت می‌نماید که دانشجو از نظر گذراندن بقیه دروس دوره دچار مشکل نگردد.
  • تبصره ۲: دانشجویانی که به عنوان همسر یا فرزند (به شرط نداشتن منع نظام وظیفه) یکی از اعضای هیات علمی که از فرصت مطالعاتی استفاده می‌کند، کارکنان دولت یا یکی از دانشجویان بورسیه که به صورت همراه به خارج از کشور می‌روند، می‌توانند با ارايه حكم ماموریت همسر و ولی به تشخیص و تایید شورای آموزشی واحد علاوه بر استفاده از مرخصی استحقاقی در طول دوره تحصیل، تا ۴ سال دیگر نیز از مرخصی بدون احتساب در سنوات بهره‌مند گردند.
  • تبصره ۳: مرخصی‌های اجباری که واحد دانشگاهی به دلیل تشکیل نشدن کلاس يا عدم ارايه درس صادر می‌کند، جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نمی‌شود و شهریه‌ای بابت آن دریافت نمی‌گردد.
  • ▪️ماده ۵۱: ترک تحصیل یا عدم مراجعه دانشجو به واحد دانشگاهی (بدون اخذ مرخصی) در یک نیم‌سال انصراف از تحصیل محسوب می‌شود و دانشجوی منصرف حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت./آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد
  • تبصره: در مواردی که ترک تحصیل دانشجو موجه باشد، باید حداقل یک ماه قبل از پایان همان نیم‌سال دلایل آن را به واحد دانشگاهی اعلام نماید. در صورت تایید موجه بودن ترک تحصیل توسط واحد دانشگاهی، آن نیم‌سال جزو مرخصی تحصیلی دانشجو محسوب می‌شود.
  • ▪️تبصره ۳ ماده ۳: در مورد پذیرفته شدگان فاقد مدرک پایه، یک سال تاخیر در ثبت نام، جزو سنوات مجاز محسوب نمی‌گردد و واحد دانشگاهی باید مرخصی بدون احتساب در سنوات صادر و شهریه ثابت این مدت را بر مبنای سال ورود اخذ نماید./آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد.

آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد در نیمسال اول و دوم 1401-1402 1

مشاوره تلفنی برای مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد

مطابق ماده و تبصره های ذکر شده قوانین مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد شامل ماده 48 و 49 است:
اگر برای نوشتن متن درخواست مرخصی و تکمیل فرم مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد نیاز به راهنمایی دارید، بعد از مطالعه موارد زیر می توانید با شماره تلفن ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی، پاسخگوی شما عزیزان هستند و راهنمای شما برای تکمیل فرم درخواست مرخصی و نوشتن متن درخواست مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد هستند.

ماده 48 – دانشجو میتواند در هر یک از دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، حداکثر دو نیمسال و در دوره های کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد پیوسته چهار نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

تبصره 1 – استفاده از مرخصی تحصیلی در چند نیمسال متوالی بلامانع است .  دانشجو موظف است برای  نیمسالهای مورد  درخواست خود مطابق ماده 49 این آیین نامه تقاضای خود را به  واحد دانشگاهی ذیربط تسلیم نموده و موافقت لازم را برای مرخصی تحصیلی  کسب کند.

تبصره 2 – مدت مرخصی تحصیلی ( به استثنای مرخصی موضوع تبصره 3 ماده 3 و تبصره 2و 3 ماده 49 و همچنین یک نیمسال مرخصی زایمان ) جزو حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو در هر دوره محسوب می شود.

ماده 49 – تقاضای مرخصی تحصیلی باید بصورت کتبی ، حداقل دو هفته قبل از شروع انتخاب واحد  توسط دانشجو ، به اداره آموزش واحد دانشگاهی ذیربط تسلیم گردد. اداره آموزش موظف است پس از بررسی وضعیت تحصیلی دانشجو قبل از اتمام مهلت انتخاب واحد موافقت یا عدم موافقت با درخواست دانشجو را کتبا به وی ابلاغ کند.

مشاوره تلفنی برای انصراف دانشگاه آزاد

آیا انصراف از دانشگاه هزینه دارد، هزینه انصراف از دانشگاه آزاد چیست؟ مطابق ماده و تبصره های ذکر شده قوانین انصراف از دانشگاه آزاد شامل ماده 50 و 51 است:

اگر برای نوشتن متن انصراف از دانشگاه آزاد و انجام مراحل انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد نیاز به راهنمایی دارید، بعد از مطالعه موارد زیر می توانید با شماره تلفن ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی، پاسخگوی شما عزیزان هستند و راهنمای شما برای انجام مراحل انصراف از دانشگاه آزاد هستند.
ماده 50 : دانشجو در صورت تمایل می تواند در خواست انصراف از تحصیل نماید . دانشجوی منصرف از تحصیل باید هزینه انصراف را برابر آخرین دستورالعمل مربوط بپردازد . دانشجوی انصرافی می تواند به فاصله سه ماه انصراف خود را پس بگیرد در غیراینصورت واحد دانشگاهی باید حکم انصراف را صادر و به دانشجو ابلاغ نماید. ( صدور حکم انصراف قبل از گذشت سه ماه با درخواست کتبی دانشجو و ولی او بلامانع است.)

تبصره 1 – قبل از انقضای مهلت مقرر واحد دانشگاهی موظف است مراتب انصراف دانشجو را به طریق مقتضی به اطلاع والدین دانشجو برساند.

تبصره 2 – پس از صدور حکم انصراف ، تقاضای بازگشت به تحصیل دانشجو پذیرفته نیست و رابطه چنین دانشجویی با دانشگاه قطع می گردد . در صورت مشمول بودن دانشجو ، واحد دانشگاهی مکلف است یک ماه پس از صدور حکم بلافاصله مراتب را به اداره وظیفه عمومی اطلاع دهد.

ماده 51 –ترک تحصیل یا  عدم مراجعه دانشجو به واحد دانشگاهی ( بدون اخذ مرخصی) در یک نیمسال انصراف از تحصیل محسوب می شود و دانشجوی منصرف حق ادامه تحصیل را نخواهد داشت.

 تبصره – در موارد استثنایی که ترک تحصیل دانشجو موجه باشد باید حداقل یک ماه قبل از پایان همان نیمسال دلایل آن را به واحد دانشگاهی اعلام نماید.در صورت تایید موجه بودن ترک تحصیل توسط واحد دانشگاهی، آن نیمسال جزو مرخصی تحصیلی دانشجو محسوب می شود./آشنایی با مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه مرخصی تحصیلی دانشگاه آزاد و انصراف از دانشگاه آزاد

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی