کد خبر : 9136

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 مشخص شد. داوطلبان مطابق با منایع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، جهت شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اقدام نمایند.

مدارس تیزهوشان با شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان، هر سال اقدام به برگزاری آزمون تیزهوشان می کنند. با توجه به شیوع ویروس کرونا، شایعاتی مبنی بر عدم برگزاری آزمون تیزهوشان به گوش می رسید. توجه داشته باشید که آزمون ورودی تیزهوشان با رعایت تمهیدات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، قطعا برگذار خواهد شد.


منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم، جهت سنجش هوش و استعداد داوطلبان نهم به دهم مدارس تیزهوشان اعلام شد. به اطلاع داوطلبان عزیز آزمون ورودی پایه دهم مدارس استعدادهای درخشان  می رساند منابع آزمون مشتمل بر دو بخش استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است.


تعداد و ضرایب سوالات آزمون ورودی پایه دهم

محتواي آزمون مشتمل بر دو دسته سوالات  استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است. 50 ٪امتیاز آزمون مربوط به سوالات  استعداد تحلیلی و 50 ٪ آن مربوط به سوالات  استعداد تحصیلی است. امتیاز آزمون، از طریق وزندهی به نمرۀ کل استعداد تحلیلی و تحصیلی به نسبت 50 ٪و 50 ٪محاسبه و به صورت یك عدد بین100،000 و 33٬333 –بیان میشود.


منابع و ضرایب  سوالات آزمون ورودی پایه دهم و تعداد سوالات آزمون، همچنین مدت زمان پاسخگویی به آنها، به شرح جداول زیر است:

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 1


ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 2

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 3دفترچه ثبت نام تیزهوشان هفتم و دهم


  • سوالات استعداد تحلیلی به شیوۀ چهارگزینه اي به منظور ارزیابی توانایی تحلیل، ریشه یابی، طبقه بندي و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون و سوالات استعداد تحصیلی نیز به شیوۀ چهارگزینه اي طراحی میشود.
  • در هریك از سوالات ، فقط یكی از گزینه ها که در مقایسه با سایرگزینه ها انتخاب مناسبتري است، به عنوان پاسخ صحیح آن سؤال در نظر گرفته میشود.

نمره منفی در آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403

نمره منفی برای آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم در نظر گرفته شده است:

  • سوالات درس قرآن و معارف اسلامی از محتواي مشترک داوطلبان شیعه و اهل تسنن طراحی می شود، اما داوطلبان اقلیتهاي دینی رسمی کشور ) مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان(، به سوالات مشترک اقلیتهاي دینی )بر اساس محتواي کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژۀ اقلیتهاي دینی با کد 820 پایۀ هشتم چاپ سال 1400و کد 920 پایۀ نهم چاپ سال 1401 ) پاسخ خواهند داد.
    5 -به ازاي هر پاسخ صحیح، 3 نمرۀ مثبت و به ازاي هر پاسخ غلط، 1 نمرۀ منفی براي داوطلب در نظر گرفته میشود. براي سوالات بدون پاسخ، نمرهاي منظور نخواهد شد.
    توجه: چنانچه داوطلب در سؤالی بیش از یك گزینه را عالمت زده باشد، 1 نمرۀ منفی براي او منظور خواهد شد.
  • مواد امتحانی و ضرایب سوالات مربوط به جدول مذکور، براي آزمون ورودي سال تحصیلی 1403-1402 در نظر گرفته شده است، لذا این جدول متناسب با تصمیمات اخذ شده در خصوص ساماندهی آزمونها در سنوات بعد، از طریق مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش قابل تغییر خواهد بود.
  • با  توجه به اینکه منابع آزمون تیزهوشان نهم موجود در بازار ، بسیار متنوع می باشد، دانش آموزان برای انتخاب منابع مناسب دچار سردرگمی می شوند. پیشنهاد می دهیم حتما برای انتخاب بهترین منابع آزمون تیزهوشان برای هر درس، با توجه به وضعیت درسی خود ، با شماره تلفن های موجود در همین صفحه تماس بگیرید.

برای ثبت نام تیزهوشان اینجا کلیک کنید. 

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 4

دانش آموزان عزیز می توانند برای مشاوره در زمینه انتخاب بهترین منابع آزمون تیزهوشان و قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم ، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرند. 

منابع آزمون ورودی تیزهوشان پایه دهم 1402-1403 5

  • سوالات آزمون تیزهوشان شامل دو بخش می باشد، بخش اول سوالات تحلیلی و بخش تحصیلی به صورت تستی و چهار گزینه ای طراحی می شود.
  • سوالات استعداد تحصیلی از کتاب های درسی طرح می شود. تعدادی از سوالاتنیز به صورت ترکیبی از مفاهیم دو یا چند درس خواهد بود.
  • در سوالات آزمون تیزهوشان نهم ، اگر سوالی دارای بیش از یک پاسخ باشند ، 1 نمره منفی خواهد داشت.
  • نحوه محاسبه نمره در آزمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم، به صورت است که به ازای هر پاسخ صحیح ، 3 نمره مثبت و در ازای هر پاسخ غلط ، 1 نمره منفی لحاظ خواهد شد.
  • دانش آموزان عزیز شما می توانید برای دریافت مجموعه نمونه سوالات پرتکرار آزمون ورودی تیزهوشان با شماره تلفن های موجود در همین صفحه تماس بگیرید.

برای اطلاع از اخبار مدارس کلیک کنید.

4.2/5 - (8 امتیاز)
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی