جهت مشاوره در زمینه دریافت نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 41318

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۱

ثبت نام آزمون داوری و میانجی گری قوه قضائیه ۱۴۰۰

در این مقاله از زمان اعلام نتایج آزمون وکالت 1401، مطلع می شوید. زمان اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱ در شهریور ماه است. در این مقاله از اخبار اعلام نتایج آزمون وکالت مطلع می شوید:


تاریخ و زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه 1401

تاریخ و زمان اعلام نتایج نهایی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه 1401 از 20 فروردین ماه آغاز می شود. 

📋 نتایج نهایی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۱ موسوم به «آزمون فوق‌العاده» :

🔸آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۱ در ۲۳ اردیبهشت‌ماه سال گذشته برگزار و نتایج اولیه آن یک بار در ۳۱ مرداد بر اساس نمره خام و بار دوم در ۳۰ شهریور بر اساس نمره تراز اعلام گردید. پس از  اخبار مختلفی که نحوه اعلام نتایج و نیز تصمیم این مرکز برای برگزاری مرحله مصاحبه شفاهی ایجاد کرد، نهایتا پذیرفته‌شدگان از بهمن‌ماه برای شرکت در مرحله عقیدتی‌سیاسی دعوت شدند و این فرایند در اسفند ۱۴۰۱ به پایان رسید.

🔸نتایج قطعی آزمون ۱۴۰۱ مرکز وکلای قوه قضاییه روز بیستم فروردین اعلام و بلافاصله دوره کارآموزی پذیرفته‌شدگان شروع می‌شود.

هم اکنون زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه 1401، فرا رسیده است برای مشاهده نتایج کلیک کنید:

مشاهده نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه 1401

(کلیک کنید)

اطلاعيه مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائيه درخصوص اعلام نتایج اولیه آزمون وکالت قوه قضائيه سال 1401

فوری حسن عبدلیان‌پور: نتایج آزمون فوق‌العاده بر اساس «نمره خام» اعلام می‌شود رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت:
  • متأسفانه برخی افراد با اظهارنظرهای نسنجیده موجب شبهه‌افکنی در تفسیر قانون مذکور نسبت به معیار پذیرش مبنی بر «نمره» یا «تراز» گردیدند و همین امر موجب ایجاد ابهام برای مجری برگزاری آزمون در اعلام نتایج گردید که نتیجه آن تاخیر در اعلام نتایج آزمون فوق العاده بود.
  • با توجه به قید واژه «نمرات» در قانون تسهیل و با توجه به اصل تفسیر ظاهری، بکارگیری نمره خام برداشت شد.
  •  محاسبات براساس نمره تراز، فاقد شفافیت در نحوه پذیرش است و به جهت اینکه این موضوع می تواند مفاسد متعددی در پی داشته باشد و حق و حقوق داوطلبان ضایع گردد، مناسب‌ترین و سالم‌ترین معیار، بکارگیری نمره خام است.
  • بابت تاخیر ایجاد شده در اعلام نتایج از کلیه داوطلبان پوزش می‌طلبم. با هماهنگی های صورت گرفته با دانشگاه آزاد اسلامی نتایج آزمون روز دوشنبه ۳۱ مرداد در سایت azmoon. org منتشر می‌شود.

سخنگوی مرکز وکلای قوه قضاییه از اعلام نتایج آزمون فوق‌العاده سال ۱۴۰۱ این مرکز در ۲ هفته آینده خبر داد.

  • اسماعیل حسینی ایجی در یک لایو اینستاگرامی در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نتایج آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: با اینکه در آزمون تکلیفی به اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار نداشتیم، رئیس مرکز اعلام کرد این قانون را اجرا می‌کنیم.
  • قانونگذار، حکیم است و تصمیم گرفته طرح تسهیل را تصویب کند تا وکلای بیشتری جذب شوند. اما اگر ما می‌خواستیم بر اساس فرمولی که مد نظر همکاران سابق ما در معاونت سنجش مرکز بود عمل کنیم، تعداد کمتری نسبت به سال‌های قبل پذیرفته می‌شدند.
  • ایجی افزود: ابهام اصلی در این موضوع بود که آیا باید تراز را معیار محاسبه نمره یک درصد برتر آزمون قرار دهیم یا درصد را. فرمول محاسبه تزار هم نیاز به بررسی‌هایی داشت. این ابهامات باعث شد استعلامات و جلسات متعددی انجام شود که زمان‌بر بودند.
  • گفتنی‌ست رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفته بود نتایج مرحله تستی آزمون این مرکز ظرف یک هفته اعلام می‌شود.


به‌ اطلاع‌ متقاضیان آزمون وکالت قوه قضائیه که آزمون می رساند که کارنامه نتایج اولیه آزمون مذکور در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار می گیرد. لذا معرفی شدگان می بایست براساس توضیحات مندرج در کارنامه آزمون و به منظور طی نمودن سایر مراحل آزمون به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به آدرس: www.23055.ir مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام نمایند. بدیهی است مسئولیت های ناشی از عدم مراجعه متقاضیان در زمان مذکور به درگاه اطلاع رسانی مرکز وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و همچنین عدم پیگیری اطلاعیه های بعدی مرکز به عهده متقاضیان می باشد.

داوطلبین آزمون می توانند برای «ثبت اعتراض به سوالات آزمون کتبی وکالت سال ۱۴۰۱» و ارسال آن به «سازمان سنجش و آموزش کشور» با مراجعه به سایت اعتراض به نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه اقدام کنند.

برای مشاهده سوالات و کلید آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ۱۴۰۱ کلیک کنید

نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه اعلام شد!

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه دریافت نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی