جهت مشاوره در زمینه رفع مشکلات استفاده از سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 14671

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی | ورود به ht my.medu.ir

مای مدیو هدایت تحصیلیسایت مای مدیو هدایت تحصیلی my.medu.ir ورود دانش آموزان پایه ششم ، هفتم ، هشتم ، نهم و دهم انتخاب رشته) مسئولان مدارس آدرس قبلی این سامانه ht.medu.ir در این مقاله لینک ورود به سایت مای مدیو هدایت تحصیلی به آدرس my.medu.ir در سال تحصیلی 1402-1403 را به همراه راهنمای تصویری ورود به آزمون رغبت و توانایی در اختیار دانش آموزان کل کشور قرار داده ایم.  سامانه مای مدیو هدایت تحصیلی به ارائه خدمات الکترونیکی مختلف به دانش‌آموزان در زمینه‌های گوناگون می‌پردازد و والدین برای استفاده از این خدمات ابتدا لازم است وارد پنل شخصی خود در این سامانه شوند. یکی از این خدمات انجام آزمون رغبت و هدایت تحصیلی توسط دانش‌آموزان است که در ادامه مراحل آن را به صورت تصویری شرح داده ایم:


سایت مای مدیو هدایت تحصیلی برای آزمون رغبت و توانایی 

تنها سامانه رسمی هدایت تحصیلی پایه نهم، سایت مای مدیو هدایت تحصیلی برای آزمون رغبت و توانایی است. انتخاب رشته تحصیلی در پایه نهم یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که دانش‌آموزان باید با در نظر گرفتن فاکتورهای زیادی اقدام به انتخاب آن کنند. در این پایه تحصیلی بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل آگاهی نداشتن از رشته‌های مختلف در مقطع متوسطه دوم، تصمیم اشتباهی اتخاذ می‌کنند که جبران آن بسیار مشکل است، اما آموزش و پرورش در چند سال اخیر با طرح سوالات خودشناسی و رغبت‌سنجی تصمیم‌گیری را برای والدین و دانش‌آموزان آسان کرده است.

یکی از خدمات مهمی که در سامانه my.medu.ir به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، آزمون‌های توانایی و رغبت است که این امر سال‌های گذشته از طریق سامانه همگام صورت می‌گرفت و حالا دانش‌آموزان می‌توانند آزمون رغبت و توانایی را در my.medu.ir بگذرانند. این آزمون‌ها به دانش‌آموز کمک می‌کنند تا با توجه به توانایی‌ها و البته میل و رغبت خود، رشته تحصیلی خود را برای تحصیل در آینده انتخاب کند. اگر چه برای انتخاب نهایی رشته‌های علوم نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش علاوه بر میل دانش‌آموز، معدل وی نیز تأثیر دارد.


هدایت تحصیلی چیست؟

هدایت تحصیلی فرایندی هدفمند است که با ایجاد سامانه خدمات مشاوره و راهنمایی ، به دانش آموزان پایه نهم کمک می کند تا براساس توانمندی، علایق و استعدادهای خود انتخاب رشته تحصیلی در مقطع متوسطه دوم را انجام دهند. با انتخاب بهترین و مناسب ترین شاخه، گروه و رشته تحصیلی یک قدم به موفقیت تحصیلی آینده نزدیک تر خواهید شد. بنابراین از اهمیت آن انتخاب رشته صحیح نهم به دهم قافل نشوید. هدایت تحصیلی با توجه به جدول امتیازات انجام می شود. در زمان اعلام شده برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی اقدام نمایید.


مای مدیو هدایت تحصیلی

دانش آموزان پایه نهم با ورود به سایت هدایت تحصیلی می توانند برای انجام مراحل آنلاین هدایت تحصیلی اقدام نمایند. برای ورود به سامانه همگام انتخاب رشته مدارس آموزش و پرورش همانطور که در تصویر مشاهده می کنید نیاز به کد ملی و رمز عبور دارید. اگر رمز عبور همگام خود را در اختیار ندارید می توانید با شماره تلفن های موجود در این مقاله تماس بگیرید. کارشناسان سامانه صدای مشاور راهنمای شما خواهند بود. در سال جدید نمونه برگ‌های هدایت تحصیلی از طریق کد کاربری و فضای مجازی در اختیار دانش‌آموز و مدیر قرار می‌گیرد و دانش آموزان می‌توانند ظرفیت شاخه‌ها و رشته‌ها را در سایت هدایت تحصیلی مشاهده کنند.


معرفی آزمون رغبت و توانایی در مای مدیو هدایت تحصیلی

آزمون رغبت و توانایی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ویژه دانش آموزان پایه نهم می باشد و آزمونی است که هر سال برای دانش‌آموزان پایه نهم متوسطه اول دبیرستان برگزار می‌شود. این آزمون شامل دو دفترچه سوال آزمون رغبت و آزمون توانایی است.

آزمون رغبت دانش‌آموزان شامل ۱۲۵ سوال و آزمون توانایی دارای ۹۸ سوال است برای شرکت در این آزمون لازم است دانش آموزان وارد سایت مای مدیو هدایت تحصیلی  شوند. سوالات آزمون رغبت‌سنجی هر سال تقریباً یکسان است و مضمون آنها بیشتر روان شناسی و آگاهی از علایق دانش‌آموزان است. معمولا روند تکمیل سوالات آزمون رغبت و تواناییبه مدت یک ماه ادامه دارد. لازم به ذکر است که آزمون رغبت شش مقیاس اصلی تیپ شخصیتی مد نظر قرار می‌گیرد و وضعیت دانش‌آموزان در سطوح کلاس، مدرسه، منطقه، استان و کشور سنجیده می‌شود که شامل:

  • جست‌وجوگر
  • قراردادی
  • تهوری (بی‌پروایی)
  • اجتماعی
  • واقع‌گرا
  • هنری

راهنمای تصویری آزمون رغبت و توانایی در مای مدیو هدایت تحصیلی

راهنمای ورود به My.medu.ir برای به آزمون رغبت و توانایی به ترتیب زیر است.

برای ورود مستقیم به my.medu.ir کلیک کنید

مرحله اول: وارد سامانه واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش شوید و مطابق تصویر زیر کد ملی، رمز عبور که همان سریال شناسنامه است را وارد و در آخر کد امنیتی را درج کنید.

نام کاربری: کد ملی دانش‌آموز

رمز: شماره سریال ۶ رقمی شناسنامه دانش‌آموز

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

** رمز عبور دانش‌آموزان اتباع، تاریخ تولد به صورت عددی و هشت رقمی است. (مثلاً ۱۳۸۰۱۱۰۵)

** ورود دانش‌آموزان ایرانی با کد ملی و رمز عبور (شماره سریال شناسنامه) است.

اگر رمز مای مدیو را فراموش کرده اید می توانید از راهنمای تصویری زیر استفاده کنید:

-اگر رم

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی | ورود به ht my.medu.ir 1  راهنمای تصویری آموزش نحوه دریافت رمز مای مدیو مدارس




مرحله دوم: بعد از ورود به پنل شخصی خود در سامانه My.medu.ir برای انجام آزمون رغبت و توانایی روی علامت «هدایت تحصیلی» کلیک کنید.

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی




مرحله سوم: در صفحه هدایت تحصیلی آیکن‌های مختلفی وجد دارد که با انتخاب آیکن “آزمون‌ های مشاوره‌ای” دو آزمون رغبت و آزمون توانایی را مشاهده می کنید. اگر برای شرکت در آزمون رغبت و توانایی my medu.ir نیاز به کسب راهنمایی دارید، پیشنهاد می کنیم با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی




مرحله چهارم: در این مرحله لازم است دانش‌آموز گزینه آزمون مورد نظر را انتخاب کند.

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

  • دانش‌آموزان برای تأیید و ثبت آزمون رغبت پایه لازم است تمام سوالات را پاسخ دهند، اگر حین انجام مراحل، تیک راهنمای آزمون را نزده باشید یا سوالی بدون پاسخ بماند، شماره آن سوال در بالای صفحه در قسمت چپ به شکل اخطاری با رنگ قرمز در صفحه نمایش داده می‌شود.
  •  آزمون به گونه‌ای در سامانه مای مدیو قرار داده شده که کار دانش‌آموز راحت تر شود نیاز به ثبت تک‌تک سوالات نباشد و در صورتی که دانش‌آموز بدون ثبت پاسخ‌ها از صفحه خارج شود، پاسخ سوالات ثبت‌شده باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.
  • توجه داشته باشید که امکان ویرایش پاسخ‌نامه آزمون رغبت و توانایی به‌هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.



مرحله پنجم: بعد از انتخاب آزمون مورد نظر راهنمای آزمون باز می‌شود و برای شرکت در آزمون رغبت و توانایی باید پس از دیدن کلیپ راهنمای آزمون روی دکمه «ورود به آزمون» را بزنید و آزمون را شروع کنید. دانش‌آموزان عزیز پایه نهم لازم است راهنمای آزمون را به دقت مطالعه کنید و سپس آن را تأیید کنید.

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی

مرحله ششم: پس از تأیید راهنمای آزمون رغبت در سایت مای مدیو هدایت تحصیلی وارد صفحه سوالات می‌شوید. وقتی پاسخ تمام سوالات آزمون رغبت (۱۲۰ سوال) را نوشتید باید دکمه ثبت و تأیید را بزنید، همچنین تیک گزینه «راهنمای آزمون را مطالعه کرده‌ام» را در پایین صفحه انتخاب کنید.

۲۵ سوال مکمل آزمون رغبت پایه، برای شما باز خواهد شد که باید به تمام ۲۵ سوال رغبت مکمل نیز پاسخ دهید و سپس دکمه ثبت و تأیید را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پس از نهایی شدن، داده‌ها ثبت شده و امکان ویرایش پاسخ‌نامه به‌هیچ‌وجه وجود نخواهد داشت.

اگر در انجام آزمون رغبت و توانایی نهایت دقت را به خرج داده و همه مراحل را درست طی کرده باشید، بالای صفحه پیام تأیید آزمون رغبت پایه ظاهر خواهد شد و به صفحه آزمون رغبت مکمل هدایت می‌شوید.

پس از آن نوبت انجام آزمون توانایی است، تعداد سوالات آزمون توانایی ۹۸ عدد شامل ۹۳ سوال اصلی و ۵ سوال صحت‌سنجی می‌باشد که باید بعد از پاسخ‌دهی به تمام سوالات آزمون توانایی پایه، دکمه ثبت و تأیید و تیک گزینه راهنمای آزمون را مطالعه کرده‌ام را در پایین صفحه انتخاب کنید.



نتایج آزمون رغبت و توانایی

نتایج آزمون رغبت و توانایی در سایت مای مدیو هدایت تحصیلی به آدرس my.medu.ir قابل مشاهده خواهد بود.  این نتایج به صورت جدول در قالب درصد برای هر تیپ شخصیتی و سایر مقیاس‌ها در سطح استانی اعلام می‌شود.  بعد از آن دانش آموزان می توانند بر اساس نتایج به دست آمده، انتخاب رشته پایه نهم به دهم خود را انجام دهند.


برای مشاهده جدول امتیازات هدایت تحصیلی و انتخاب رشته های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش ، لینک زیر را ا نتخاب کنید:

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی | ورود به ht my.medu.ir 1 نحوه دریافت کارنامه دانش آموزان در سایت مای مدیو

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی | ورود به ht my.medu.ir 1  آزمون های مشاوره پایه نهم در سامانه مای مدیو مدارس

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی | ورود به ht my.medu.ir 1برای مشاهده جدول امتیازات هدایت تحصیلی کلیک کنید.سایت همگام هدایت تحصیلی

سامانه صدای مشاور راهنمای تلفنی ورود به سایت مای مدیو

سامانه مشاوره تحصیلی صدای مشاور برای هدایت تحصیلی پایه نهم

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

سایت مای مدیو هدایت تحصیلی | ورود به ht my.medu.ir 6

 برای اطلاع از جدیدترین اخبار مدارس اینجا کلیک کنید.

4.4/5 - (10 امتیاز)
منابع : ٬
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 3 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ماهان عبدولی سه‌شنبه , 12 دسامبر 2023 - 21:01

عالی

سیده لیلا دادور سه‌شنبه , 12 دسامبر 2023 - 19:28

من در فصل اسفند به دنیا امده ام

ناصر یکشنبه , 7 مارس 2021 - 7:43

سلام بسیاری ازدانش آموزان واولیا نتوانستند آزمونها راکامل کنند لطفا زمان آزمونها راتمدید کنید باتشکر

نصب اپ دانش آموزی