جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 24076

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 1

در این مقاله از نحوه استفاده از کارنامه سبز و چگونگی استفاده از کارنامه سبز محرمانه سال ۱۴۰۲ مطلع می شوید.


نحوه استفاده از کارنامه سبز محرمانه کنکور سراسری ۱۴۰۲

بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور و انتخاب رشته کنکور سراسری ، کارنامه سبز روی سایت سنجش منتشر شد. میتوانید از کارنامه سبز یا همان کارنامه محرمانه برای موارد زیر استفاده نمایید:

داوطلبان عزیز، سازمان سنجش، فقط در یک کد رشته شما را به عنوان پذیرفته شده نهایی معرفی می‌کند. به موارد زیر توجه داشته باشید.

  1. چند روز بعد اعلام نتایج، کارنامه سبز در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.
  2. در کارنامه سبز مشخص می شود که شما در کدام اولویت پذیرفته شده و چقدر با آخرین نفر قبولی فاصله دارید
  3.  در کارنامه سبز مشخص می شود که در انتخابهای پایین تر و بعدی در چه رشته های دیگری می توانستید قبول شوید
  4. کسانی که از رشته قبولی خود رضایت نداشته باشند و علاقمند به رشته اولویت های پایین یا بعدی که با رتبه آنان همخوانی داشته باشد با نظر دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد می توانند تقاضای انتقالی کنند یا به سازمان سنجش درخواست دهند.
  5. دانشگاهها و سازمان سنجش در قبول یا رد تقاضا اختیار تام دارند.
  6. پروسه تغییر رشته با استناد به کارنامه سبز بسیار محدود ، سخت ونیازمند پیگیری زیاد و رایزنی با دانشگاه مبدا و مقصد و سازمان سنجش هست و براحتی میسر نمی شود.

کارنامه سبز کنکور سراسرینحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 2

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 3کارنامه سبز یا همان کارنامه محرمانه کنکور سراسری به افرادی که در یکی از انتخاب های خود قبول شده اند تعلق می گیرد، این کارنامه این اطلاعات را به داوطلبان می دهد که در کدام انتخاب پایین تر از انتخابی که قبول شده اند می توانستند قبول شوند(یعنی نمره قبولی آن محل کسب کرده و اگر صرفا بالاتر از انتخاب قبلی بود می توانستند در آن رشته قبول شوند). 
نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 3کارنامه سبز فقط برای افرادی است که در یکی از کد رشته های انتخابی خود قبول شده اند، یعنی کسانی که مردود شده اند کارنامه سبز یا محرمانه ندارند.

زمان دریافت کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

کارنامه سبز معمولا هر ساله یک هفته تا 10 روز و نهایت تا دو هفته بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور برای داوطلبانی که در یکی از کد رشته های خود قبول شده اند صادر می شود، هنوز زمان دقیق انتشار کارنامه محرمانه از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است به محض اطلاع دقیق از زمان انتشار کارنامه سبز در این مقاله اطلاع رسانی می شود.

سایت دریافت کارنامه سبز کنکور

سایت دریافت کارنامه سبز کنکور سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org است، داوطلبان بعد از دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری می توانند برای دریافت کارنامه سبز به سایت سنجش مراجعه کرده و با در دست داشتن شماره داوطلبی و شماره پرونده  خود اقدام به دریافت کارنامه محرمانه کنند.


توضیح قسمت های مختلف کارنامه سبز کنکور


کارنامه سبز کنکور سراسری قسمت های مختلفی دارد که آشنایی با آن ها باعث می شود که داوطلب بهتر بتواند نتایج نهایی را ارزیابی کند در ادامه توضیحات لازم در مورد بخش های مختلف کارنامه سبز ارائه شده است.

کارنامه محرمانه بصورت کلی 5 ستون دارد که به شرح زیر است:

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 5ستون ترتیب علاقه: در این قسمت ترتیب رشته های انتخابی داوطلب در فرم انتخاب رشته که ثبت کرده نمایش داده می شود.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 6ستون کد رشته انتخابی : در این ستون کد رشته محل های انتخابی داوطلب درج شده است .

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 7ستون رتبه داوطلب: نشانگر آن است که  داوطلب نفر چندم در بین تمام داوطلبانی که کد رشته مورد نظر را انتخاب کرده اند شده است .

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 8ستون آخرین رتبه قبولی: این عدد نشانگر آخرین فرد پذیرفته شده در بین همه داوطلبانی است که در یکی از انتخاب های خود کد رشته محل مورد نظر را انتخاب کرده اند .

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 9ستون نتیجه : در این قسمت تمام انتخاب های شما بررسی شده و در صورتی که در کد رشته ای قبول شده باشید با علامت * در کنار آن مشخص می شود.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 3اگر برای یکی از اولویت های پایین تر که رتبه لازم برای قبولی را کسب کرده اید درخواست دادید و موافقت نشده باشد می توانید برای سایر انتخاب های پایین تر نیز درخواست انتقالی دهید.

جزئیات کارنامه سبز کنکور سراسری برای آگاهی در اختیار داوطلبان به شرح زیر قرارگرفت:

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 علامت * در کارنامه سبز نشان دهنده قبولی شما در کد رشته است.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 عدد 1: نشان دهنده رشته های دارای شرایط خاص است که در فرم انتخاب رشته علامت زده اید.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 عدد 2: یعنی برای مصاحبه در یکی از رشته های نیمه متمرکز دعودت شده اید.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 عدد3: یعنی در سهمیه دیگری بجز سهمیه نهایی خود پذیرفته شده اید یعنی امکان استفادهاز سهمیه نهایی خود را نداشته اید و سهمیه دیگری برای شما منظور شده است.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 عدد 4: یعنی وضعیت علمی شما توسط دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش در دست بررسی است.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11عد 5: یعنی داوطلب نمره لازم بریا قبولی در دانشگاه فرهنگیان را کسب نکرده است.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11عدد 7 در کارنامه سبز کنکور: یعنی داوطلب در مرحله مصاحبه رشته ها واجد شرایط نبوده است(شرط سنی، معدل و …)

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 عدد 8: به معنای قبولی در رشته های چند گروهی تک ظرفیتی دانشگاه فرهنگیان است، داوطلب ضوابط انتخاب این رشته را نداشته است.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 عد 9 در کارنامه سبز کنکور: به این معنی است که وضعیت داوطلب برای قبولی در دانشگاه شاهد، بیمه اکو، غیرانتفاعی رفاه و علوم قضایی در دست بررسی است.

نمونه کارنامه سبز کنکور سراسری

کارنامه سبز کنکور

نحوه استفاده از کارنامه سبز و انتقالی با استفاده از کارنامه محرمانه کنکور چگونه است؟

نحوه استفاده از کارنامه سبز و انتقالی با این کارنامه به دو صورت است که در ادامه شرح داده ایم:

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 5 داوطلبان برای انتقالی با کارنامه سبز در صورت داشتن شرایط لازم برای انتقالی، لازم است به دانشگاه مقصد مراجعه نمایند. در صورتی که دانشگاه مقصد ظرفیت پذیرش دانشجو را داشته باشد، پس از اخذ موافقت از دانشگاه مبدا می توانند در دانشگاه مقصد ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 21 داوطلبانی که درخواست تغییر رشته خود را دارند، می توانند در زمان مقرر به سایت سنجش ، قسمت سیستم پاسخگویی سنجش مراجعه نموده و درخواست خود را مبنی بر بررسی اشتباه در انتخاب رشته سازمان سنجش و تقاضای بررسی اولویت بعدی ثبت نمایند.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11زمان دقیق مراجعه به سایت سنجش و ثبت درخواست مبنی بر بررسی اولویت های بعدی، به محض اعلام از سوی سازمان سنجش از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط انتقالی با کارنامه سبز کنکور سراسری

شرایط انتقالی با کارنامه سبز در ادامه توضیح داده شده است داوطلبانی که قصد انتقالی با کارنامه محرمانه را دارند به موارد زیر توجه داشته باشند.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 باید حتما انتخاب رشته را انجام داده باشید چون کارنامه سبز فقط برای افرادی که انتخاب رشته انجام داده و در یک کد رشته قبول شده اند صادر خواهد شد.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 کارنامه سبز برای داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور سراسری مجاز نشده اند صادر نمی شود.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 کارنامه سبز کنکور تنها برای داوطلبانی که در مرحله انتخاب رشته قبول شده اند صادر خواهد شد.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11امکان تغییر رشته و دانشگاه با استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری، فقط برای دانشگاه های سراسری امکان پذیر است.

نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 11 درخواست انتقالی با کارنامه محرمانه فقط در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد امکان پذیر است.

با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود از جمله علامت ستاره در کارنامه سبز نشان دهنده چیست؟، کارنامه سبز کی منتشر می شود؟،اطلاعات لازم برای دریافت کارنامه نهایی چیست؟،کارنامه محرمانه از چه سایتی منتشر می شود را دریافت می کنید.



تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 28

مشاوره تلفنی برای استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲

برای مشاوره تلفنی در زمینه نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور سراسری میتوانید از طریق شماره تلفن های مندرج دراین مقاله با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایید. کارشناسان این سامانه هر روز حتی در ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب پاسخگوی شما خواهند بود:


نحوه استفاده از کارنامه سبز کنکور ۱۴۰۲ 28

سامانه صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 3 909907161

5/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سارا پنج‌شنبه , 5 نوامبر 2020 - 13:17

سلام خسته نباشید. اگه من با استفاده از کارنامه سبزم برم به یه رشته و دانشگاه دیگه که قبول شدم در اولویت های بعدی، میتونم اونجا بعد سه ترم اگه معدلم بالا بود درخواست تغییر رشته بدم؟ یا چون از اول با کارنامه سبز رفتم دیگه نمیتونم تغییر رشته بدم؟ قانونی در این مورد هست؟ ممنون میشم جواب بدین.

نصب اپ دانش آموزی