کد خبر : 7149

مدارک مورد نیاز طرح ثبت نام مشمولان غایب

در این مقاله و عنوان سعی داریم توضیح دهیم برای آن دسته از مشمولانی که می خواهند بدانند که مدارک مورد نیاز طرح ثبت نام مشمولان غایب چه چیزهایی است و همچنین افراد مشول غایب سربازی به چه کسانی گفته می شود.


سامانه صدای مشاور

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613

 تماس از  8  صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل




چه افرادی مشمول غایب هستند؟؟

1)دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت فارغ التحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل نموده و حداکثر تا 6 ماه بعد از ورود به سن مشمولیت خود را معرفی نمایند.

 2)دانش آموزانی که بعد از ورود به سن مشمولیت فارغ التحصیل، انصراف، اخراج یا ترک تحصیل نموده و تا یک سال پس از فراغت از تحصیل انصراف، اخراج یا ترک تحصیل خود را معرفی نکنند.

 3)دانشجویان و طلاب مشمول داخل و خارج از کشور که حداکثر تا یک سال پس از فراغت از تحصیل انصراف، اخراج یا ترک تحصیل خود را معرفی نکنند.

 4)مشمولانی که خود را در تاریخ تعیین شده از سوی سازمان برای اعزام و یا رسیدگی معرفی نکنند.

 5) افرادی که برگ معافیت موقت (پزشکی، کفالت و موارد خاص) دریافت نموده و پس از انقضای مدت اعتبار آن، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند.

6) متعهدین خدمت در دستگاه های غیر نظامی مشمول قانون و سایر قوانین مربوط و همچنین کارکنان پایور و پیمانی نیروهای مسلح که حداکثر تا 6 ماه پس از اعلام رهایی از خدمت (استعفاء، اخراج یا برکناری) خود را معرفی ننمایند.

 7) اتباع خارجی که پس از تحصیل تابعیت ایرانی، حداکثر تا شش ماه خود را معرفی نکنند.

 8) مشمولانی که فاقد شناسنامه بوده و حداکثر تا شش ماه پس از صدور شناسنامه، خود را معرفی نکنند.

 9)مشمولانی که قبل از ورود به مرحله غیبت و  به تحمل کیفر حبس محکوم شده و پس از آزادی از زندان ظرف 6 ماه خود را معرفی ننمایند.

10) مشمولانی که قبل از ورود به مرحله غیبت  به تحمل مجازات تبعید محکوم شده و پس از اتمام مدت تبعید ظرف 6 ماه خود را معرفی ننمایند.

11) مشمولانی که به هردلیل از طرف نهادهای مربوطه در خصوص اسناد سجلی ممنوع الخدمات گردیده و پس از رفع ممنوعیت و اخذ شناسنامه ظرف مدت 6 ماه خود را معرفی نمایند.


آیا امكان استخدام مشمولان در دستگاه‌های دولتی وجود دارد؟

مدارک مورد نیاز طرح ثبت نام مشمولان غایب: استخدام مشمولان به طور كلی در وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت و در كارخانه‌ها و كارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن كارت پایان خدمت و یا كارت معافیت دایم ممنوع می باشد. البته استخدام مشمولان غیرغایب در نیروهای مسلح با رعایت مقررات مربوط از محدودیت فوق مستثنی می‌باشد.

مجازات مشمول غایب چیست؟

برابر ماده 63 مكرر قانون خدمت وظیفه عمومی، كسانی كه به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل كارخانه‌ها، شركت‌ها، آموزشگاه‌ها كارگاه‌ها و  بنگاه‌ها و  مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها، به‌كارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های ((تعاون، كار و رفاه اجتماعی)) و ((صنعت، معدن و تجارت)) شناسایی و به محاكم صالحه قضایی معرفی می‌شوند. مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یك سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز است.


مدارک  طرح ثبت نام مشمولان غایب

  • اصل شناسنامه مشمول
  • اصل کارت ملی مشمول
  • اصل آخرین مدرک تحصیلی مشمول

ویژه مشمولان متاهل:

  • اصل و کپی شناسنامه همسر
  • اصل و کپی کارت ملی همسر
  • اصل و کپی شناسنامه فرزندان
  • اصل و کپی کارت ملی فرزندان

سامانه صدای مشاور

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی