کد خبر : 12783

مدارک لازم جهت ثبت نام جهش تحصیلی 1402-1403

مدارک لازم جهت ثبت نام جهش تحصیلی 1402-1403

در این عنوان و مقاله میخواهیم توضیح دهیم برای ان دسته از دانش آموزان و علاقه مندانی که میخواهند به دلیل استعداد خاص و ویژه و توانایی که دارند میخواهند یه مقطع تحصیلی خود را به صورت جهش تحصیلی بگذرانند تا بتوانند یک سال تحصیلی را جلوتر باشند و همچنین میخواهند بدانند که مدارک لازم جهت ثبت نام جهش تحصیلی در سال 1402 چگونه می باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام جهش تحصیلی 

مدارک لازم جهت ارزیابی شامل اصل شناسنامه دانش‌آموز به همراه پرینت برگه نوبت‌گیری جهش و الصاق عکس نوآموز و ممهور به مهر آموزشگاه است.
ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش از (پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم)، و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط و سایر مقررات مربوطه، در استان انجام می‌پذیرد.
دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته متقاضی جهش تحصیلی بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند در صورت تقاضای مجدد می‌توانند با پرداخت وجه اقدام به نوبت‌گیری و ارجاع به پایگاه‌های تخصصی کنند.
دانش آموز متقاضی، تست هوش را در پایگاه تخصصی انجام می‌دهد و اگر پذیرفته شد در امتحانات  در پایه‌ای که قصد جهش از آن را دارد شرکت می کند. به عنوان مثال اگر فردی بخواهد از کلاس سوم به پنجم برود، بعد از انجام اقدامات اولیه، تست هوش می‌دهد و بعد از قبولی در امتحانات پایه چهارم شرکت می‌کند و اگر در آن هم نمره قبولی کسب کرد به کلاس پنجم می‌رود.

جهش تحصیلی یعنی این امکان وجود دارد تا دانش آموز بدون گذراندن یک سال تحصیلی  یک پایه  مقطع تحصیلی را طی کند. دانش آموزانی که علاقه مند به ثبت نام در طرح جهش تحصیلی هستند  در صورتی که تمامی شرایط ثبت نام را دارا باشند می توانند با شرکت در آزمون هایی که برگزار می شود و کسب نمره قابل قبول شانس خود را برای گذراندن جهشی یک یا چند پایه تحصیلی بیازمایند. البته این امر به همین سادگی ها هم نیست و داوطلبان برای ثبت نام در طرح جهش تحصیلی باید شرایطی را نیز دارا باشند.


نکته: دانش آموزان در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند بیش از یک بار در جهش تحصیلی ثبت نام کنند


شرایط و پذیرش ثبت نام دانش آموزان جهشی 

مدارک لازم جهت ثبت نام جهش تحصیلی: برخی از والدین با توجه به توانایی های فرزندانشان متوجه این موضوع می شوند که هوش ذهنی آن ها فراتر از دیگر هم سن و سال هایشان است و احساس می کنند که می توانند برای جهش تحصیلی دانش آموزان اقدام کنند.

نمره دانش آموزان ابتدایی در تمامی دروس باید ((خیلی خوب)) باشد.

دانش آموزان دبیرستانی باید معدل و نمرات بالایی داشته باشند.

داوطلبان باید در آزمون ارزیابی ذهنی و سنجش هوش ((تست هوش IQ )) شرکت کنند. حداقل نمره داوطلبان در این آزمون می بایست بالای 120 باشد.

دانش آموز باید در امتحانات جهش تحصیلی پایه مربوطه که  برگزار می شود نیز شرکت کرده و نمره قبولی کسب کند.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی