کد خبر : 12738

دانلود بخشنامه جهش تحصیلی 1403-1402


دانلود بخشنامه جهش تحصیلی 1403-1402

دانلود بخشنامه جهش تحصیلی: جهش تحصیلی فرصتی است که برای دانش آموزان بااستعداد فراهم شده است تا بتوانند بدون اینکه یک سال را صرف گذراندن یک پایه تحصیلی کنند، در کوتاه ترین زمان پایه مربوطه را طی کنند. برخی از والدین با مشاهده استعداد و هوش فرزندان خود، ترجیح می دهند با مشورت با مدیر مدرسه برای جهش تحصیلی فرزند خود اقدام کنند.

در این مقاله و عنوان میخواهیم توضیح دهیم و بررسی کنیم برای آن دسته از دانش آموزانی که میخواهنددر مورد دانلود بخشنامه جهش تحصیلی در سال جدید چگونه است و همچنین دانلود  بخشنامه جهش تحصیلی نیز چه قوانین و شرایطی  در آن  وجود دارد که دانش آموز بتواند در هر مقطع تحصیلی هستند از آن استفاده کنند.

همچنین مطابق با بخش نامه جهش تحصیلی در سال جدید تمامی دانش آموزان در مقطع تحصیلی  اول به سوم ، دوم به چهارم ، سوم به پنجم ، چهارم به ششم در دبستان دوره اول  تحصیل می نمایند می توانند در زمان ثبت نام جهش تحصیلی  در این ثبت نام شرکت نمایند . دانش آموزانی که در مقطع دبیرستان تحصیل می نمایند می توانند در جهش تحصیلی در دبیرستان شرکت نمایند. نحوه ثبت نام در جهش تحصیلی هر ساله توسط بخشنامه جهش تحصیلی که توسط  سازمان آموزش و پرورش ارائه می گردد.


 نکته : در حال حاضر ، جهش تحصیلی از پایه های “اول به سوم” ،“دوم به چهارم ” ، “سوم به پنجم” ، “چهارم به ششم” و “هفتم به نهم” صورت می گیرد. زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام جهش تحصیلی تیرماه است.البته پیش از ثبت نام اطلاع رسانی توسط مدیر مدرسه انجام می شود.


دانلود بخشنامه جهش تحصیلی

برای دانلود بخشنامه جهش تحصیلی 1402 روی لینک زیر کلیک کنید:


دانلود بخشنامه جهش تحصیلی 1403-1402 1

دانلود بخش نامه

فرآیند ثبت نام در جهش تحصیلی

والدینی که توانایی و هوش گذراندن جهشی پایه های تحصیلی را در فرزندان خود مشاهده می کنند ، می توانند از طریق مدارس نسبت به ثبت نام آن ها اقدام کنند. دانش آموزانی که شرایط مورد نیاز برای جهش تحصیلی را داشته باشند و در آزمون ها و سنجش ها نمره قابل قبول را کسب کنند ، می توانند به صورت جهشی یک یا چند پایه را بگذرانند.

پس از موافقت مدیر و شورای مدرسه و همچنین بررسی مدارک توسط اداره آموزش و پرورش ، برای مشخص شدن اینکه آیا دانش آموز امکان شرکت در آزمون جهشی را دارد یا خیر ، میزان IQ او را بر اساس معیارهای استاندارد مورد ارزیابی قرار می دهند و طبق این ارزیابی ذهنی ، در صورتی که IQ دانش‌آموز بالای 120 باشد و  اجازه شرکت در آزمون برای او صادر می شود.

پس از مرحله ارزیابی ذهنی  و همچنین  نتایج به اداره آموزش و پرورش استان ارسال می شود و در صورتی که توانمندی هوشی دانش‌آموز تایید شود  و پس از آن این امکان وجود دارد تا دانش آموز بنا بر مقررات آیین‌نامه پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره ابتدایی و در ارزشیابی تحصیلی حداکثر تا پایان شهریورماه شرکت کند و در صورتی که موفق به کسب امتیاز لازم شد ، برای تحصیل در پایه بالاتر اقدام نماید.


4/5 - (3 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 11 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا شنبه , 14 آگوست 2021 - 0:31

سلام
وضعیت شهر ما فوق خطر و روبه سیاهی است
آیا امتحان جهش تحصیلی هفتم به نهم میتواند غیر حضوری شود؟؟؟

پاسخ مشاور یکشنبه , 15 آگوست 2021 - 12:54

سلام دوست محترم چیزی اعلام نشده است

هانا یکشنبه , 23 می 2021 - 17:01

ببخشید جهشی از کلاس پنجم به هفتم است

.. یکشنبه , 20 سپتامبر 2020 - 7:20

با این شرایط کرونا والدین نمزارن امتحان حضوری بدیم
آیا امتحان مجازی دارد
جهش هشتم به دهم

امیر یکشنبه , 13 سپتامبر 2020 - 3:30

سلام من می‌خوام جهشی هشتم رو به دهم بخونم چی شرایطی دارد و چکار باید بکنم

..... دوشنبه , 7 سپتامبر 2020 - 16:49

سلام
ببخشید امکان جهش تحصیلی از هشتم به دهم وجود داره؟؟

پاسخ مشاور سه‌شنبه , 8 سپتامبر 2020 - 11:36

سلام، بله هست

نصب اپ دانش آموزی