جهت مشاوره در زمینه چگونگی ترمیم معدل امتحان نهایی دوازدهم 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 50031

چگونگی ترمیم معدل امتحان نهایی دوازدهم 1402

امتحانات ترمیم معدل نظام جدید ۱۴۰۰- پایه دوازدهم

در این مقاله چگونگی ترمیم معدل امتحان نهایی دوازدهم 1402 را به طور کامل شرح داده ایم. ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ فرصتی برای افزایش احتمال قبولی در رشته و دانشگاه های هدف، برای داوطلبان کنکور است. اگر می خواهید بدانید

ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ در امتحانات نهایی دوازدهم چگونه است و ترمیم معدل شهریور چه زمانی آغاز می شود و 
زمان ترمیم معدل ۱۴۰۲ کی است، با ما همراه باشید. بسیاری از داوطلبان کنکور می خواهند بدانند 
هزینه ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۲ چقدر است و اینکه چند بار میتوان ترمیم معدل کرد… بعد از مطالعه این مقاله می توانید درصورت وجود هرگونه سوال و ابهام در زمینه چگونگی ترمیم معدل امتحان نهایی، سوالات خود را در بخش دیدگاه ها بنویسید و یا با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید:

چگونگی ترمیم معدل امتحانات نهایی 1402

چگونگی ترمیم معدل امتحانات نهایی 1402، برای بالا بردن معدل موثر در کنکور سراسری 1402 به شرح زیر است:

💠ترمیم و ارتقای نمره دروس امتحانات نهایی دانش آموزان فارغ التحصیل:

✅مطابق با مصوبه نهصد و پانزدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و با توجه به مصوبه فوق شرایط ثبت نام امتحان دانش آموزان به شرح زیر می باشد:

◾️ ثبت نام متقاضیان ترمیم سوابق تحصیلی به صورت داوطلب آزاد و مطابق دستورالعمل ثبت نام داوطلبان آزاد صرفاً در مدارس بزرگسالان دولتی انجام خواهد گرفت.

✍️ نکته- در مناطقی که واحد آموزشی بزرگسالان و دولتی دایر نمی باشد ثبت نام آنان در یکی از واحدهای آموزشی روزانه که اداره آموزش و پرورش تعیین می‌کند به تفکیک جنسیت انجام خواهد گرفت.

  • ✅ تبصره ۱: ثبت نام متقاضیان ترمیم ارتقای سوابق تحصیلی در واحدهای آموزشی غیر دولتی آموزش از راه دور و یا وابسته به سایر سازمانها مجاز نمی باشد.
    ✅ تبصره ۲: رعایت مقررات نظام وظیفه در خصوص داوطلبان ذکور لازم و ضروری است.
  • ✅ تبصره ۳- مدارک لازم جهت ثبت نام:

تمام داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند. پس از شکایت در دیوان عدالت اداری، میزان تأثیر سابقه تحصیلی برای همه داوطلبان یکسان و به میزان ۴۰٪ خواهد بود!

🎈 در خصوص داوطلبانی که نوع دیپلمشان با نوع گروه آزمایشی شان تناظر ندارد و دارای دیپلم مرتبط هم نیستند، به نظر می رسد سابقه تحصیلی دیپلم علی رغم مرتبط نبودن به طور کامل و به میزان ۴۰٪ تأثیر داده می شود و برای ترمیم نمره نیز روی دروس گروه آزمایشی دیپلم باید اقدام کنند.

همچنین داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی نیز در عمل با توجه به ملزم شدن به شرکت در امتحانات نهایی عمومی و اختصاصی یک گروه آزمایشی در رشته نظری (تجربی، انسانی یا ریاضی) و اعمال سابقه تحصیلی به طور کامل علی رغم نامرتبط بودن، باید یک دیپلم جدید دریافت کنند.

به طور خلاصه با ثبت رسمی این شکایت و واکنش سریع اعضای شورای انقلاب فرهنگی به رفع مغایرت اعلامی در آن (پیش از طرح در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و محکومیت احتمالی)، دیگر هیچ راهی برای دور زدن سابقه تحصیلی وجود نخواهد داشت و به میزان ۴۰٪، در دروس عمومی و اختصاصی، برای همه داوطلبان با هر سال فارغ التحصیلی و نظام آموزشی و رشته دبیرستان، اعمال خواهد شد.


مدارک لازم برای ترمیم معدل امتحان نهایی 1402

مدارک لازم برای ترمیم معدل امتحان نهایی 1402، شامل موارد زیر است:

  • الف: درخواست کتبی داوطلب.
  • ب: کارنامه فارغ التحصیلی گواهی موقت قبولی یا گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه که تصاویر مربوط با درج جمله تصویر با اصل مطابقت دارد توسط مدیر واحد آموزشی.
  • ج: تصویر صفحه اول شناسنامه عکس دار و کارت ملی که با اصل آن مطابقت داشته باشد (مطابق بند ب) و در صورت وجود تغییرات و اصلاحات در شناسنامه ارائه تصویر توضیحات شناسنامه نیز ضرورت دارد.

بیشتر بدانید:

زمان و نحوه ترمیم معدل برای کنکو



شرایط ترمیم معدل امتحان نهایی 1402

شرایط ترمیم معدل امتحان نهایی 1402 به شرح زیر اعلام شد:

  • ◾️ فارغ التحصیلان دوره متوسطه که متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات درسی یا دروس نهایی پایه دوازدهم خود هستند می‌توانند فقط در همان منطقه آموزشی که قبلاً فارغ‌التحصیل شده‌اند ثبت نام نمایند.
  • ◾️ فارغ التحصیلان دوره متوسطه که متقاضی ترمیم نمرات درس یا دروس نهایی پایه دوازدهم خود می باشند می‌توانند برابر مقررات صرفاً یک بار در یکی از نوبت های امتحانی خرداد، شهریور یا دی ماه، درس یا دروس مورد نظر را انتخاب و در امتحانات مربوطه شرکت نمایند.
  • ◾️ نمرات مأخوذه متقاضیان ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی در امتحانات مربوطه جایگزین نمرات قبلی که منجر به فارغ التحصیل شده است نخواهد شد.
  • ◾️ نمرات مأخوذه صرفاً جهت اعمال در سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ملاک عمل خواهد بود.
  • ◾️ فرد می تواند همه یا تعدادی از دروس نهایی را انتخاب کرده و دوباره امتحان دهد.
  • ◾️ کلیه انتخاب واحدها به صورت غیر حضوری بوده و نمره مستمر ندارد.
  • ◾️تاثیر این آزمون مثبت می باشد و هیچ تاثیر منفی ندارد.
  • ◾️فارغ التحصیلان دوره متوسطه هر چند موفق به اخذ دیپلم مجدد نیز شده باشند، به استناد مصوبه ۹۱۵ صرفا” یک بار می‌توانند در امتحان ترمیم و ارتقای نمره دروس مورد نظر خود (دروس امتحان نهایی) شرکت کنند.
  • ◾️اگر فردی بعد از شرکت در امتحانات، قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشته باشد نمرات ماخوذه ایشان به صورت مازاد برابر مقررات صادر خواهد شد.
  • ◾️دفاتر آمار و امتحانات این قبیل افراد (همانند داوطلبان آزاد) برای یک سال تحصیلی در یک جلد و به ترتیب نوبت امتحانی تهیه و برابر مقررات مسدود می گردد.
  • ◾️ کارنامه امتحانات و گواهی صادره برای این قبیل افراد، فاقد معدل و شرایط قبولی یا مردودی خواهد بود.
  • تعیین میزان شهریه مربوط به هزینه های ثبت نام و برگزاری امتحانات و صدور مدارک لازم به عهده شورای آموزش و پرورش استان می باشد.

✍️ توجه ویژه: شرکت در امتحانات ترمیم؛ صرفاً مطابق با عناوین دروس نهایی پایه دوازدهم در نظام (۳-۳-۳-۶) خواهد بود.



در ادامه بخوانید:

اهمیت ترمیم معدل برای کنکور



به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه چگونگی ترمیم معدل امتحان نهایی دوازدهم 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی