جهت مشاوره در زمینه استفاده از خدمات سامانه موحد وزارت بهداشت

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 54893

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir

ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir

در این صفحه، لینک ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت به نشانی mohed.behdasht.gov.ir را به همراه راهنمای تصویری ورود به سایت موحد وزارت بهداشت، در اختیار کاربران گرامی قرار داده ایم. سامانه موحد وزارت بهداشت، همان سامانه تسهیلات ارزی و مشمولین برای انجام فرایند های تسهیلات ارزی و غیر ارزی (مانند صدور خروج دانشجویی، درخواست معافیت از تحصیل و درخواست تایید استعلام انجام شده از طریق سامانه میخک) است. دانشجویان می توانند با ثبت نام در سایت mohed.behdasht.gov.ir از خدمات الکترونیک سامانه موحد، استفاده نمایند. وزارت بهداشت با هدف خدمات رسانی آنلاین در زمینه خدمات رسانی برای ثبت درخواست تسهیلات ارزی،  امکانات آموزشی، امور و درخواست های دانشجویان محصل در رشته های زیر نظر وزارت بهداشت، اقدام به راه اندازی سامانه موحد کرده است.


به سامانه موحد تسهیلات ارزی و مشمولین مرکز خدمات آموشی وزارت بهداشت خوش آمدید:

 ورود به سامانه موحد

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 1


دانشجویان وزارت بهداشت، می توانند برای استفاده از خدمات الکترونیک این سامانه، جهت ثبت درخواست هایی نظیر درخواست تسهیلات ارزی، معافیت تحصیلی، پیگیری خروج از کشور از سایر ارگانها و پیگیری تاییدیه استعلام های خدمات کنسولی امور خارجه اقدام نمایند. برای اینکار لازم است در ابتدا، مراحل ثبت نام در سایت mohed.behdasht.gov.ir را انجام دهند. به همین منظور در این مقاله، به معرفی سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir پرداخته ایم و مطالب مرتبط به این سامانه نظیر شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام در سایت به همراه راهنمای تصویری شرح داده ایم.


راهنمای ورود به سامانه موحد 

دانشجویان وزارت بهداشت برای استفاده از امکانات سامانه موحد وزارت بهداشت لازم است با نحوه استفاده از خدمات مختلف این سامانه آشنا شوند. سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir​ بخش های مختلفی نظیر بخش ثبت نام، دارد. در این راهنمای تصویری برای شما شرح می دهیم که چگونه می توانید فرآیند هایی مانند درخواست های ارزی و یا معافیت تحصیلی و ثبت نام را انجام دهید. این راهنمای ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت مناسب برای دانشجویان است.

در مرورگر خود آدرس سایت موحد mohed.behdasht.gov.ir را وارد کرده و یا روی تصویر زیر کلیک کنید تا وارد سایت موحد وزارت بهداشت شوید.:

ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir

مرحله اول (ثبت نام در سامانه موحد وزارت بهداشت)

بعد از ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت (mohed.behdasht.gov.ir) مطابق تصویر زیر، روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir





مرحله دوم:

در این قسمت بعد از پر کردن بخش های مربوطه باید تیک قسمت تعهدنامه که با علامت فلش مشخص شده را بزنید تا دکمه ثبت نام فعال شود

ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir




مرحله سوم:

پس از انتخاب دکمه ثبت نام در سامانه موحد وزارت بهداشت، درصورتی که مشخصات شما برای ثبت نام کامل باشد به صفحه اطلاعات فردی وارد میشوید در این قسمت همانطور که ملاحظه میفرمایید میتوانید با زدن دکمه “چشم پوشی از این مرحله ” علامت فلش ، بدون پر کردن اطلاعات این صفحه به مرحله بعد بروید در غیر این صورت قسمتهای مربوط به این صفحه را کامل بفرمایید و با زدن دکمه ثبت ” علامت فلش ” به مرحله بعد میروید ، در ضمن میتوانید در هر لحظه دوباره به صفحه مورد نظر خود برگردید و اطلاعات خود را در سامانه موحد وزارت بهداشت ویرایش کنید

ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت





مرحله چهارم:

در این قسمت باید مشخصات تحصیلی دیپلم خود را وارد کنید ، توجه داشته باشید که نوع دیپلم خود را درست انتخاب بفرمایید

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 2

مرحله 5:

در این قسمت باید مشخصات تحصیلی داخل ایران خود را وارد کنید

مرحله 6:

در این قسمت مشخصات مدارک تحصیلی شما در خارج از کشور بررسی می شود ، در صورتیکه شمادارای مدارک تحصیلی در خارج کشور می باشید و این مدارک در داخل کشور مورد تایید می باشد باید گزینه در داخل ارزشیابی شده است را انتخاب بفرمایید در غیر این صورت گزینه مورد نظر را انتخاب نمی کنید.

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 3





مرحله 7:

در این قسمت نیز شما باید مشخصات مدارک تحصیلی که در داخل کشور گرفته اید را وارد کنید ، وهمانند مراحل قبل در صورتیکه نخواهید مشخصات را پر بفرمایید ، می توانید با زدن دکمه چشم پوشی از این مرحله،عبور کنید.

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 4





مرحله 8:

در این قسمت نیز شما باید مشخصات تماس خود را وارد نمایید ، وهمانند مراحل قبل در صورتیکه نخواهید مشخصات را پر بفرمایید ، می توانید با زدن دکمه چشم پوشی از این مرحله ، از این قسمت عبور کنید

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 5





مرحله 9:

در این قسمت شما سه وضعیت بیشتر ندارید که یکی از آنها را باید انتخاب کنید ، یا در مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت دارای پرونده می باشید یا در سفارت دارای پرونده می باشید یا اصلا دارای پرونده نمی باشید ، در هر صورت شما باید یکی از گزینه ها رو انتخاب بفرمایید ، توجه داشته باشید که بعد از این مرحله و انتخاب یکی از گزینه ها در مراجعات بعدی شما با انتخاب صفحه پرونده وارد مرحله نهم می شوید

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 6





مرحله 10:

در این قسمت شما اگر پرونده داشته باشید که در این صورت می توانید بر روی دکمه ویرایش کلیک بفرمایید و در صورت نیاز مدارک خود را ویرایش بقرمایید ، در غیر این صورت میتوانید مدارک خود را با کلیک کردن بر روی لینک فایلها ارسال بفرمایید ،

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 7





مرحله 11:

در قسمت خدمات شما می توانید یکی از خدماتی را که وجود دارد انتخاب بفرمایید

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 8


سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 9




مرحله 12:

در قسمت پیگیری سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir  در بخش خواستها شما میتوانید در خواست مورد نظر خود را انتخاب بفرمایید

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 10

ثبت نام تسهیلات ارزی دانشجویی در سایت موحد

همانند تصویر زیر می توانید درخواست خود را لغو و یا برای بررسی مجدد آن را ارسال بفرمایید

ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت




مرحله 13:

توجه داشته باشید بعد از تایید درخواست شما توسط مسئول مربوطه دکمه تعیین زمان مراجعه برای شما فعال می شود و شما می توانید از قسمت تعیین زمان مراجعه برای مراجعه حضوری زمان مورد نظر خود را تعیین کنید.

ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت




مرحله 14:
تغییر رمز سایت موحد وزارت بهداشت

در قسمت تغییر گذر واژه شما میتوانید رمز عبور سامانه موحد وزارت بهداشت را با وارد کردن گذر واژه قدیم خود و سپس باوارد کردن گذر واژه جدید ، گذر واژه خود را تعویض بفرمایید

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 11




مرحله 15:

کاربران گرامی سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir توجه داشته باشید که حتما بعد از اتمام کار خود بر روی لینک خروج که در تصویر با کادر سبز رنگ مشخص شده است کلیک بفرمایید تا از نظر امنیتی به مشکل بر خورد نکنید.

سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 12



مدارک لازم برای ثبت نام در سایت موحد وزارت بهداشت

دانشجویان رشته های تحت نظارت ورازت بهداشت، با در دست داشتن مدارک لازم برای ثبت نام در سایت موحد وزارت بهداشت به آدرس  mohed.behdasht.gov.ir اقدام نمایند. با توجه به نوع درخواست، مدارک لازم برای ثبت نام متفاوت است البته داشتن برخی از مدارک برای تمام درخواست ها اجباری و برخی اختیاری است. مدارک لازم برای ثبت نام در سایت موحد وزارت بهداشت که دانشجویان می بایست در ابتدای ورود و ثبت نام در سایت موحد، به صورت فایل آپلود، کنند شامل مدارک زیر است:

  1. تصویر کارت ملی و شناسنامه
  2. تصویر کارت ملی و شناسنامه همسر
  3. تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم سربازی و یا معافیت تحصیلی برای دانشجویان آقا
  4. تصویر دیپلم متوسطه در رشته علوم تجربی و یا رشته ریاضی فیزیک 
  5. گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی در رشته علوم تجربی و یا ریاضی فیزیک
  6. عکس متقاضی
  7. عکس همسر متقاضی
  8. تصویر گذرنامه

فراموشی رمز عبور سایت موحد mohed وزارت بهداشت

اگر با مشکل فراموشی رمز عبور سایت موحد وزارت بهداشت روبرو شده اید، می توانید به ترتیب زیر برای بازیابی رمز عبور، اقدام کنید:

روش اول:

برای بازیابی رمز عبور mohed.behdasht.gov.ir می توانید در صفحه اصلی سامانه موحد، روی دکمه ورود به حساب کاربری کلیک کنید.

سپس روی عبارت ” رمز عبورم را فراموش کرده‌ام” که زیر دکمه ورود است، کلیک کنید.

کد ملی خود را وارد کنید. در صورتی که پیش از این در سامانه ثبت ‌نام کرده‌اید ولی نام کاربری یا کلمه عبورتان را فراموش کرده‌اید کد ملی تان را در فرم زیر وارد کنید. نام کاربری‌تان به همراه کلمه عبور جدید برای شما به آدرس ایمیلتان و شماره همراه تان ارسال خواهد شد

روش دوم:

برای بازیابی رمز عبور mohed.behdasht.gov.ir می توانید در صفحه اصلی سامانه موحد، روی دکمه ورود به حساب کاربری کلیک کنید.

سپس روی عبارت ” ورود با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” که زیر دکمه ورود است، کلیک کنید.

به این ترتیب با وارد کردن شماره موبایلی که به نام خودتان است، می توانید رمز دریافت کنید و وارد سامانه موحد شوید.


معرفی سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف خدمات رسانی به صورت آنلاین و غیرحضوری، اقدام به راه اندازی سامانه موحد وزارت بهداشت کرده تا بتوانند امور درخواست های دانشجویان وزارت بهداشت را تسریع بخشیده و به صورت سیستمی و هوشمند به درخواست های دانشجویان و کارکنان خود رسیدگی کند.

در جهت معرفی سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir باید بگوییم که این سایت دارای امکانات زیادی برای خدمات رسانی به متقاضیان تسهیلات ارزی و مشمولین برای خروج از کشور است.

دانشجویانی که در رشته های تحت نظارت وزارت بهداشت تحصیل می کنند، می توانند از خدماتی مانند درخواست تسهیلات ارزی، درخواست معافیت از تحصیل، تسهیلات غیر ارزی مانند صدور خروج دانشجوی و … در سامانه موحد وزارت بهداشت ثبت نام کنند. برای ثبت درخواست لازم است، فرم های مربوطه را تکمیل کنند و درخواست های خود را همراه با مدارک و شرایط، بارگذاری نمایند.

در حال حاضر تمامی خدمات ذکر شده به صورت اینترنت و از طریق سامانه موحد وزارت بهداشت، انجام می شود. توجه داشته باشید که تمامی خدمات مذکور تنها از طریق این سامانه انجام می شود بنابراین از مراجعه حضوری برای انجام امور مذکور، خودداری کنید. تنها به درخواست های دانشجویانی رسیدگی می شود که از طریق سایت موحد برای ثبت درخواست اقدام کرده باشند. همچنین طبق اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، انجام تمامی مراحل ثبت درخواست، به صورت سیستمی و غیر حضوری است.

** اگر برای ورود به سامانه موحد وزارت بهداشت و انجام مراحل مذکور نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه (سامانه مشاور تحصیلی تلفنی)، تماس بگیرید. 

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور سامانه موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir 13


از سایت های دیگر وزارت بهداشت می توان به سامانه نوید دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد که برای استان های مختلف متفاوت می باشند و دانشجویان می توانند بات ورود به این سامانه از کلاس های آنلاین استفاده نمایند. پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سایت های نوید آموزش مجازی کشور، به مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار  داده شده است مراجعه نمایند.


پیشنهاد می کنیم:



سوالات متداول

آدرس سایت موحد وزارت بهداشت چیست؟

✔️ آدرس سایت موحد وزارت بهداشت mohed.behdasht.gov.ir است، در این مقاله لینک ورود و راهنمای تصویری برای ورود به سایت موحد وزارت بهداشت را در اختیار دانشجویان و کارکنان وزارت بهداشت قرار داده ایم.

نحوه بازیابی رمز عبور سامانه mohed.behdasht.gov.ir چگونه است؟

✔️ در این مقاله دو روش ساده برای بازیابی رمز عبور سامانه موحد وزارت بهداشت را شرح داده ایم.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه استفاده از خدمات سامانه موحد وزارت بهداشت

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی