کد خبر : 26252
- بازدید

نهایی سازی حذف کنکور سراسری 1401

کتاب درسی تنها منبع سوالات کنکور سراسری 1400

در این مقاله از جزئیات خبر نهایی سازی حذف کنکور سراسری 1401 برای مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مطلع می شوید. زمزمه‌ حذف کنکور ۱۴۰۱ به گوش می رسد. دانش آموزانی که در حال آماده شدن برای شرکت در کنکور گروه های آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی ، هنر و زبان هستند. همچنین داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری 1401 آمادگی حذف کنکور سراسری را داشته باشند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد، واقعا نیاز به کنکور نیست!

 

حذف کنکور سراسری 1401 (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص حذف کنکور سراسری اعلام کرد:

  • در حال نهایی‌ سازی سیاست کنکور هستیم
  • اعلام می‌کنم که کارشناسی ارشد و دکتری واقعا نیاز به کنکور ندارد.
  • درمورد حذف کنکور کارشناسی گروه های تجربی، ریاضی انسانی ، هنر و زبان (نظر به پررنگ کردن نقش آموزش و پرورش برای ورود دانش‌آموزان به دانشگاه داریم)
  • تغییرات کنکور شاید به ۱۴۰۱ برسد

60 درصد تاثیر معدل در کنکور سراسری 1400

🔴 کنکور از سال 1401 حذف می شود ؟!

  • غلامی از ارائه لایحه حذف کنکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: شیوه‌های پذیرش دانشجو برای رشته‌های پرمتقاضی درحال بررسی است.
  • وزیر علوم با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۸۵ درصد رشته محل‌های دانشگاهی از طریق سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرند و سهم آزمون در آن‌ها کم است، ادامه داد: برای پذیرش در ۱۵ درصد مابقی رشته‌های دانشگاهی که معمولا پزشکی و مهندسی هستند و رقابت در آن‌ها زیاد است باید روشی عادلانه و منطقی تعریف شود.
  • غلامی تاکید کرد: کار کارشناسی در این زمینه انجام شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهادات خود را مطرح کرده‌ایم. شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم دارد که طی سال ۱۴۰۰ این کار را به نتیجه برساند و درصورت موفقیت در تعریف الگویی جدید، آن در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.
  • آموزش و پرورش، کنکور را با ماهیتی که در حال حاضر دارد برای آموزش و جریان تربیت مفید نمی‌داند. به همین دلیل با تعدیل و تغییر شرایط آن کاملا موافق است و اگر تصمیمی در این زمینه نهایی شود، استقبال می‌کند.

 

نحوه محاسبه تاثیر معدل در پذیرش بدون کنکور سراسری

با حذف کنکور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، شاهد افزایش تاثیر معدل در پذیرش داوطلبان و تاثیر سهمیه ها خواهیم بود. با توجه به افزایش تاثیر معدل در پذیرش بدون کنکور سوالات متعددی از قبیل نحوه محاسبه معدل در پذیرش بدون کنکور، تاثیر سهمیه ها و …. برای داوطلبان ایجاد شده است. پیشنهاد میدهیم برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه هر روز حتی در ایام تعطیل از 8 صبح 12 شب پاسخگوی شما عزیزان هستند:

 

منابع :
جهت مشاوره در زمینه نهایی سازی حذف کنکور سراسری 1401 ؛
از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره صدای مشاور تماس حاصل فرمایید.
9099071611 تماس از سراسر کشور و 9092301612 (تماس از استان تهران)
تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت جهت خریداری بسته های تماس کلیک کنید.


پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل
پیام رسان های خبرینو

برچسب ها :

ارسال نظر شما
انتشار یافته : 23 در انتظار بررسی : 7
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مهدی شنبه , 21 فروردین 1400 - 11:26

خیلی زجر میکشم به خدا

مهدی شنبه , 21 فروردین 1400 - 11:26

کنکور برداشته شده بهتره چون برا بعضی ها اصلا شرایط کنکور نیست حالا ما یچیزی ولی الان آدم میشناسم پول کتاباشم نداره دیگه بخواد کمک درسی بخره کاشکی بردارنش چون اینا هم گناه دارن آن دارن به خدا گناه دارن.👏

مصطفی جمعه , 22 اسفند 1399 - 12:46

من نظام قدیم هستم خودمو برای 1401 آماده کردم و قطعن تو کنکور قبول میشم تا تابستون بخونم بعد بگن کنکور حذف میشه کی جواب این وقتی رو که گذاشتم میده اینا باید بگن 1405 مثلن کنکور حذف میشه که بقیه تکلیفشون رو بدونن نه که بلاتکلیف بمونیم تو کنکور سراسری بازم تقلب میشه حالا اگه بخوان کنکور رو حذف کنن که دیگه راه برای تقلب باز میشه

حسین پنجشنبه , 21 اسفند 1399 - 13:57

وقتی کنکور واسطه زیاد داره مثل قلم چی گاج و 60 40 پا فشاری میکنن کنکور رو نگه میدارن امید وارم که کنکورو ور دارن سال 1401 و بر اساس معدل باشه

فاطمه سه شنبه , 19 اسفند 1399 - 23:38

واقعا حذف کنکور کمکی نمی کنه این وزیر علوم مصداق بارز می خواد ابروشو بگیره میره چشمشو کور می کنه هس
واقعا ب فکر اونایی ک پشت کنکور هستن یا نظام قدیم هستن نیستین اینا فقط می خوان ی طرح بدن بگن ی کاری کردیم اصلا ب فکر عواقبش نیستن
مگه همه مدارس تو یک سطحن که می خوای معدل ببینی یا با این امتحانات اینترنتی می خوای بسنجی ! کنکور باید برگزار بشه هیچ چیز بدی نیس اکثر کشور ها کنکور دارن پس اینجوری هرکس باید برای هر دانشگاهی ی امتحان بده پس به تعداد دانشگاه ها امتحان باید بده !! واقعا ک
کنکور عادلانه تر از امتحانات نهایی هس حتی امتحان نهاییم برگزار کنین درسی ک یکی تو مدرسه روستا می بینه از درس توی مدارس عیر انتفاعی و اینا برابره ؟!
اگ ی درصدم بخواد حذف بشه باید از سال بعد برای دهمی ها امتحانات نهایی برگزار کنن که هر ۳ سالشون نهایی باشه بشه سنجید نه یهویی بیای کنکور ۱۴۰۱ رو حدف کنی یعنی اینا در این حدم نمی دونن !!
به جای این کارا برین بفکر سوالات کنکور ۱۴۰۱ باشین والسلام حذف کنکور ناعادلانه ترین کاره بزرگ ترین خطای ممکن لطفا شما حرف مارو ب شورا فرهنگی انقلاب برسونین

ناشناس سه شنبه , 19 اسفند 1399 - 15:26

این کنکور مزخرفو حذف کنین شماها اصلا نوجوانان براتون مهم نیس مایی که داریم زیر خط فقر زندگی میکنیم و هزینه ی کتاب خریدنو نداریم و حتی نمیتوانیم در کنکور قبول شیم و مجبوریم رویاهامونو به گور ببریم و بعداز این همه درس خوندن به خودکشی برسیم فک کردین چرا کشورای دیه این همه پیشرفت دارن و مردم شاد هستن و از کشورشو راضین؟به خاطر اینه که تو هر کاری آزادی دارن حتی کنکورم ندارن و خیلی راحت به شغل مورد علاقشون دست پیدا میکنن به نظر من توی تابستان کاملا و قطعی حذفش کنین و براساس معدل ترم دوم اونو در نظر بگیرن خدارو خوش نمیاد به خدا الانم رئیس جمهور اگه یه خورده آینده سازان مملکتش براش مهم بود همین الان دسنور حذف کنکورو میداد و اجراییش میکرد.

امیرحسین شنبه , 16 اسفند 1399 - 23:21

با سلام.
مسئول محترمی ک احتمال میدم پیام منو بخونی لطفا ب حرفام خوب خوب گوش کن…
رو چ حسابی میخواید کنکورو حذف کنید؟آیا فکر پشت این کار بوده یا همینجوری دیمی دیمی دور هم جمع شدید و گفتید یه چیزی بگیم!
من در یک شهرستان کم امکانات زندگی میکنم ک اینقدر اوضاع افتضاح هست جزوه ی دروس اختصاصیمون کمتر از 20 صفحه است…
آیا این عدالت آموزشیه؟؟؟
همینجورشیم ک کنکور رو دارید برگزار میکنید باز اینقدر سهمیه زیاده ک حق داوطلبای محروم واقعا ضایع میشه چ برسه بخواید سوابق تحصیلیم اعمال کنید!!
حتما اینو شنیدید ک سوالات امتحانات نهایی هر ساله لو میره؟!(تروخدا انکارش نکنید دلگیر میشم ازتون):/
ب این فکر کردید ک داوطلب چن سال پشت کنکور بوده و این فاجعه ای ک قراره راش بندازید چقدر میتونه لطمه بزنه ب داوطلب؟
شاید دوران دبیرستان یه داوطلب در بدترین شرایط ممکن باشه(معدل 15 رو بخواید اعمال کنید بنظرتون این داوطلب چوب سازی پاکستان قبول میشه؟)

مرتضی شنبه , 16 اسفند 1399 - 8:51

با سلام‌ .کسانی در کنکور ارشد و دکتری بدون هیچ گونه رانتی قبول می شوند که واقعا مطالعه داشته باشند.بی پول و پوادار هم نمی شناسد.تضمینی هست که با حذف کنکور دکتری و ارشد در دانشگاه ها رانت ایجاد نشود.با عرض پوزش استاد در مصاحبه نخاهد گفت که شما دانشجوی من نبودید.کسب رتبه جای هیچ سفارش را نمی گذارد.سپاس

علی جمعه , 15 اسفند 1399 - 20:32

با این شرایط کرونایی چه طور می خواهید سه سال دبیرستان را برگزار کنید که نمرش ثبت بسه؟؟؟

شاید یکی ۱۰ سال پیش دیپلم گرفته

سال یه بار بره امتحان بده که بعد سه سال بره کنکور بده

واقعا که

حسین علی زاده جمعه , 8 اسفند 1399 - 10:02

واقعا به جای این طرح ها، سهمیه هارو حذف کنید که هرسال حذف سهمیه هارو از سالی به سال دیگه پاس میدین. واقعا سطح مدارس کشور رو برابر میدونین که چنین طرحی دادین؟ مثلا دانش اموزی که در روستا در س خونده با دانش اموزی که مثلا در مدارس برتر تهران درس خونده یکی هست؟ یا شاید میخواید با این طرح ها ماهایی که قشر ضعیف جامعه هستیم رو ازبین ببرین و قشر مرفه رو به رشته های تاپ برسونین. واقعا کنکور عادلانه تر از امتحان نهایی است شک نکنید فقط اگه راست میگید سهمیه های مزخرف رو هذف کنید.

nikam سه شنبه , 5 اسفند 1399 - 12:23

کنکور درخشش علم و دانش نیست بلکه خاموشیه درخششه استعداد هزااران دانش آموزه.

نازنین چهارشنبه , 22 بهمن 1399 - 17:30

با سلام،، واقعا قرار هست که سال ۱۴۰۱ کنکور برگزار نشه و حذف بشه

رادوین شنبه , 18 بهمن 1399 - 17:40

سلام بنده بازیار هستم
رشته انسانی کنکور ۱۴۰۱
من در حال حاضر همش ۱۶سالمه
اما
هیچوقت باورم نمیشد توی این سن برای حذف کنکور کتاب بنویسم
این نظام برتری رو مشخص نمیکنه
فقط نمره مشخص میکنه
اینو مشخص میکنه که چه کسی شیمی بلده و کی میتونه خوب عربی حرف بزنه
ما توی سن ۱۳تا ۱۸سالگی کلی کار مهم داریم که باید یاد بگیریم
بعد توی دبیرستان تمام تلاشمون اینه که از هم دیگه جلو بزنیم
به جای اینکه مثل کشور کوبا به فکر شغل نباشیم و درست بزرگ شیم کل زندگیمون به این محدود شده که بلد باشیم خوب تست بزنیم
من حداقل الان سیصد صفحه درباره حذف این کنکور نوشتم
اگر یه زمانی یکی از شما خواستین بخونیدش09177572273شماره منه

مونا پنجشنبه , 21 اسفند 1399 - 13:46

واقعاازشماخواهش مندیم که کنکور روحذف کنیدحتی میتونم بگم که کنکورمانع پیشرفت مامیشه منکه خودم۱۶سالمه تواین اوضاع کرونایی به سختی دارم خودم وبااین اوضاع وقف میدم یاتواین مشکلات گرونی ماچطوربایدکنکوروپشت سربزاریم یکم انصاف داشته باشین بخداسخته یباربه خواسته های مااهمیت بدین لطفاوخواهشا این کنکور وحذف کنین تاماهم به رویاهامون برسیم

nima پنجشنبه , 16 بهمن 1399 - 12:19

سلام
مسعولین محترم شما ب جای اینکه کنکور و حذف کنید بیایید کنکورو عادلانه برگزار کنید ک حق کسی پایمال نشه . اولین کاری هم ک میتونید برای برگزاری عادلانه کنکور انجام بدید اینکه سهمیه هارو بردارید . پارسال من با یکی از دوستانم شروع کردم ب درس خوندن ساعت مطالعه مون برابر بود حتی بعد از عید تلاش من تقریبا دوبرابر اون بود ولی چون اون سهمیه داشت پزشکی قبول شد و منم پشت کنکور موندم این ینی ته نا عدالتی .کنکورو جوری کنید ک هرکس وابسته ب تلاشش نتیجشو بگیره نه اینکه حذفش کنید با حذف کنکور هیچ کمکی ب ما دانش اموزا نمیکنید بلکه بیشتر هم حقمون پایمال میشه .با این وضعیت مدرسه ها ی نفر تو مدرسه غیر انتفایی درس میخونه ی نفر تو مدرسه دولتی ی نفر مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی ایا همه اینا با هم برابرند ؟؟؟؟؟تاثیر سوابق تحصیلی اصلاااا کار مناسبی نیست …..ایا روش تدریس دبیران تو مدارس تیزهوشان با مدارس دولتی یکی هست؟؟؟؟؟؟تورو خدا بد بخت ترمون نکنید

مهتاب جمعه , 3 بهمن 1399 - 21:00

من خودم کنکور تجربی ۱۴۰۱ هستم لطفا به هر طریقی هست کنکور رو حذف کنید خیلی ها با وجود تلاش زیاد برای قبولی کنکور موفق نشدند و خودکشی کردند من الان خودمم دارم تمام تلاشمو میکنم اما بازم میترسم که تو رشته ای که میخوام قبول نشم لطفا تروخدا کنکورو بردارید ، شرط معدلی چیزی بزارید

زهرا پنجشنبه , 30 بهمن 1399 - 17:54

خب اگر ب معدل باش هر استانی خودش ب اندازه خودش معدل خوب داره اگ اینجوری باش کسی ک آرزو داره تهران قبول بشه باید چیکار کنه؟معدلش بشه۲۵تا بتونه؟

محمد دوشنبه , 11 اسفند 1399 - 11:57

شما فرض کن کنکور حذف شد.الان چی شده؟وقتی ۷۰۰ هزار نفر میخوان برن پزشکی کلا ظرفیت ۲۰ هزار هست چیکار کنند؟شرط معدل ۱۹.۹۰ بگذارند؟این که شد همون کنکور فقط از تستی تشریحی شد فرقی نکرد که.باید مشکل از ریشه حل بشه تا دیگه ۷۰۰ هزار نفر اصلا نخواهند پزشک بشوند.

سارا دوشنبه , 8 دی 1399 - 11:59

با وجود این آموزش های مجازی که همه در حال تقلب هستن، معدل این سالها به هیچ وجه قابل استناد نیس، بعد نیخوان بر اساس همین معدل دانشجوی ارشد و دکترا بگیرن؟این اصلا عادلانه نیس برای ماهایی که چند سال از فارغ التحصیلی مون گذشته و نمرات واقعی خودمونه
صدامونو چطوری میتونیم به گوش مسئولان کنکور برسونیم؟
اگر میخوان واقعا عادلانه تر باشه اون همه سهمیه رو حذف کنن نه خود کنکور رو

فاطمه شنبه , 6 دی 1399 - 1:16

من امسال بعد از ۴سال میخواستم کنکور بدم و گفتن نظام قدیم برگزار نمیشه الان ک رفتم کتاب گرفتم برای ۱۴۰۱ بخونم میگن برگزار نمیشه نسل سوخته دهه ی ۷۰ نه کار نه زندگی هروقت خواستیم تلاش کنیم یک سد بزرگی جلومون گذاشتن تکلیف ما چیه چرا با تصمیمات نابه جا اینده ی جوانان و به باد میدن

رضا پنجشنبه , 20 آذر 1399 - 16:35

سلام
اگر کنکور ۱۴۰۱ حذف شود تکلیف فارغ التحصیلانی که میخواهند کنکور بدهند جه میشود؟
یعنی اگر مبنای امتحانات نهایی سه سال آخر دبیرستان باشد داوطلبان کنکور که قبلا همراهشان ثبت شده باید چه کار کنند؟ شاید بخواهند بهترین دانشگاه در رشته مورد علاقه شان بروند و این طوری دست و پایشان بسته است مگر این که آن ها هم دوباره بتوانند امتحان دهند و نمراتشان را اصلاح کنند؟!!
ممنون

حسین جمعه , 5 دی 1399 - 15:49

واقعا درست میفرمایید پس تکلیف پشت کنکوری ها و همچنین کسانی که بعد از سال اول دوباره میخواهند تلاش کنند چه می شود؟؟؟!!!!

سپهر شنبه , 16 اسفند 1399 - 13:05

واقعا ایشون راس میگن

تبليغات تبليغات تبليغات تبليغات
برنامه ریزی درسی
ارتباط با مشاور