جهت مشاوره در زمینه سوالات مفهومی امتحان نهایی چیست؟

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 57638

نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی خرداد 1402

نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی

نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی خرداد 1402 به صورت سوالات مفهومی خواهد بود، بنابراین دانش آموزان خود را برای شرکت در امتحانات نهایی با سوالات مفهومی آماده کنند. تصحیح سوالات امتحانات نهایی نیز به صورت الکترونیکی خواهد بود. در ادامه از جزئیات کامل خبر مطلع می شوید:

✅سوالات امتحان نهایی مفهومی خواهد شد
✅ تصحيح امتحان نهایی بصورت الکترونیکی است


نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی خرداد 1402

دانش آموزان برای شرکت در امتحان نهایی با سوالات مفهومی آماده باشند. نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی خرداد 1402، تغییر کرده است. بنابراین دانش آموزان برای کسب بهترین نمره در امتحان نهایی، لازم است نوع سبک مطالعه خود را بر مبنای آمادگی برای شرکت در امتحانات نهایی با سوالات مفهومی، تغییر دهند.


قابل توجه معلمان و مدیران مدارس:

📣طرح سؤالات امتحانات نهایی خرداد۱۴۰۲ به صورت مفهومی خواهد بود لذا توصیه می شود:

توجه مدیران و دبیران محترم به دانش آموزان پایه دوازدهم تأکید نمایند که دروس نهایی را به صورت مفهومی بخوانند و مطالب را عمیقاً یاد بگیرند و متوجه باشند که با توجه به تأثیر قطعی سوابق تحصیلی (معدل نهایی) در پذیرش داوطلبان کنکور سراسری، در خرداد ماه از سؤالات کلیشه ای و پرتکرار سالهای قبل، سؤال طرح نخواهد شد و دانش آموز باید مطالب دروس را عمیقاً مطالعه کرده و یاد بگیرد تا بتواند در رقابت معدل نهایی عقب نماند.



نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی خرداد 1402 1 بیشتر بدانید: کد سوابق دیپلم چند رقمی است 




نحوه تصحیح سوالات امتحان نهایی به صورت الکترونیکی

توجه باتوجه به اهمیت سوابق تحصیلی (نمرات نهایی پایه دوازدهم) وسهم ۴۰ درصدی (با تأثیر قطعی) در پذیرش داوطلبان در کنکور ۱۴۰۲، نحوه تصحیح سوالات امتحان نهایی به صورت الکترونیکی خواهد بود.

توجه سهم سوابق تحصیلی در سال آینده به ۵۰ و سال پس از آن، به ۶۰ درصد افزایش می یابد.

توجه تصمیم مرکز سنجش بر این شده است که حوزه های تصحیح به صورت الکترونیکی مدیریت شوند لذا در دی ماه سال قبل، هر استان یک حوزه تصحیح الکترونیکی تشکیل دادند که با توجه به مشکلات اولیه تجربه بسیار خوب و موفقی بود به شکلی که اوراق تجدیدنظر(اعتراض) بصورت کشوری تصحیح شدند.

توجه در خرداد ۱۴۰۲ کلیه حوزه های تصحیح امتحان نهایی، بصورت الکترونیکی خواهند بود که پاسخبرگ دانش آموزان کاملاً شخصی سازی شده خواهد بود و بلافاصله بعد از اتمام امتحان و تحویل پاسخبرگها به حوزه توسط عوامل اسکن خواهند شد و در سامانه سوال بارگذاری خواهند شد و کار تصحیح به صورت کشوری آغاز خواهد شد، در تصحیح الکترونیکی، ما دیگر مصحح اول و دوم به شکل گذشته نخواهیم داشت چون هر دو مصحح نمرات همدیگر را نخواهند دید و بایستی برگه اختصاص یافته را به طور کامل تصحیح نمایند(البته دو مصحح از دو استان خواهند بود).



نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی خرداد 1402 1 بیشتر بدانید: حداقل نمره قبولی امتحان نهایی دوازدهم



توجه اگر اختلاف نمرات دو مصحح کمتر از یک نمره باشد سامانه میانگین را محاسبه خواهد کرد و در صورتی که اختلاف بیش از یک نمره باشد برگه امتحان نهایی دانش آموز برای مصحح سوم ارسال خواهد شد که نمره مصحح سوم ملاک خواهد بود.

توجه نمرات بعد از تصحیح بصورت الکترونیکی از سامانه سوال به فاینال انتقال پیدا خواهد کرد و  در این فرایند هیچ شخصی دخیل نخواهد بود.

توجه برای دبیرانِ مصحح نام کاربری و رمز ورود توسط رؤسای حوزه های تصحیح ایجاد خواهد شد که می توانند با حضور در حوزه تصحیح نسبت به اوراق اقدام نمایند.

توجه البته در آینده نزدیک که مشکل زیرساخت ها و احراز دبیران حل گردد آنها در هر مکانی مثل منزل می توانند کار تصحیح را انجام دهند(فعلا برای خرداد ۱۴۰۲ این امکان وجود ندارد).



نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی خرداد 1402 1 بیشتر بدانید: تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402



نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی خرداد 1402 4

سوالات مفهومی امتحان نهایی چیست؟

دانش آموزان برای شرکت در امتحان نهایی با سوالات مفهومی آماده باشند. نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی خرداد 1402، تغییر کرده است. بنابراین دانش آموزان برای کسب بهترین نمره در امتحان نهایی، لازم است نوع سبک مطالعه خود را بر مبنای آمادگی برای شرکت در امتحانات نهایی با سوالات مفهومی، تغییر دهند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اینکه نوع سوالات مفهومی امتحانات نهایی چگونه است و چطور باید پاسخ دهید تا نمره کامل کسب کنید، از راهنمایی مشاور تحصیلی استفاده کنید. برای تماس با مشاوران، سامانه مشاور تحصیلی، می توانید از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور، هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایید.



نحوه طراحی سوالات امتحان نهایی خرداد 1402 1 بیشتر بدانید: برنامه امتحان نهایی خرداد 1402



روش 20 گرفتن در امتحان نهایی پیشنهاد می کنیم این مقاله را حتما بخوانید: (روش 20 گرفتن در امتحان نهایی)



به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه سوالات مفهومی امتحان نهایی چیست؟

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی