جهت مشاوره در زمینه چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 27934

چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش

sida.medi.ir سامانه ثبت نمرات دانش آموزی

در این مقاله از نحوه صدور و چاپ کارنامه در سامانه سیدا مطلع می شوید. سامانه یکپارچه سیدا، مرجع ثبت نمرات دانش آموزان ، مشاهده و صدور کارنامه مدارس کل کشور است. به منظور ثبت نمرات و صدور کارنامه دانش آموزان در سامانه “سیدا” مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، سایت سامانه سیدا را در اختیار مدارس کل کشور قرار داده است.

در این مقاله راهنمای عملیاتی سامانه یکپارچه دانش آموزی، جهت اجرا توسط استان‌ ها در اختیار مسئولین محترم مدارس قرار داده شده است. در صورت وجود هرگونه سوال و ابهام در زمینه استفاده از سامانه سیدا میتوانید با شماره تلفن های مندرج در این مقاله تماس حاصل فرمایید.

چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 1

مسئولین محترم مدارس:

** کلیه مدارس کشور موظف به ثبت نمرات دروس و صدور کارنامه برای تمامی پایه‌ها در مدارس عادی، بزرگسالان و استثنایی در نوبت اول سال تحصیلی جاری، فقط در سامانه سیدا می باشند.

** ثبت نمرات کلیه دانش آموزان فقط در سامانه سیدا انجام شود، لذا از ثبت نمره در سامانه های دیگر جدا خودداری فرمایید.

چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 2

نحوه صدور و چاپ کارنامه در سامانه سیدا

صدور، مشاهده و و چاپ کارنامه در سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir به سادگی امکانپذیر است. مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی طی ارسال نامه ‌ای، دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر« یکپارچه سازی سامانه‌ های نرم افزاری وزارت آموزش و پرورش» و همچنین راهنمای عملیاتی سامانه یکپارچه دانش آموزی sida.medu.ir را جهت اجرا به استان ها ابلاغ کرد.

فاز اول سامانه یکپارچه دانش آموزی شامل موارد زیر است:

  1. ثبت نتایج ارزشیابی
  2. اعلام نتیجه و مشاهده کارنامه
  3. ارائه و چاپ کارنامه
  4. برای مشاهده راهنمای تصویری نحوه چاپ کارنامه در سیدا، روی لینک زیر کلیک کنید:

 سامانه سیدا (کلیک کنید)چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 3


نحوه پرینت گرفتن کارنامه از سیدا

در این قسمت نحوه پرینت گرفتن کارنامه از سیدا را به صورت تصویری شرح داده ایم:

چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 4 با توجه به اینکه ثبت کارنامه در سامانه سیدا انجام می شود برای پرینت گروهی کارنامه در سیدا، لازم است ابتدا وارد سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir شوید.

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا

توجهبعد از ورود به سامانه با صفحه ای روبرو می شوید که از شما خواسته است نام کاربری، و رمز عبور خود را وارد کنید توجه کنید که نام کاربری همان کد ملی است بعد از وارد کردن این موارد کد امنیتی را وارد می کنید و به پنل شخصی خود وارد می شوید.

توجه اگر در هنگام ورود به سامانه رمز عبور خود را فراموش کرده بودید جای نگرانی نیست می توانید از طریق روشی که در مرحله بعد آموزش می دهیم رمز عبور خود را بازیابی کنید. بعد از کلیک روی عبارت ” فراموشی رمز عبور”، با صفحه زیر روبرو می شوید که لازم است به صورت مراحلی که نشان داده ایم پر کنید و در انتها گزینه ” ثبت و اعتبارسنجی” را علامت بزنید:

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا

توجه بعد از اینکه مشخصات فوق را وارد کردید می توانید رمز خود را تغییر دهید.

توجهتوجه داشته باشید که حتما شماره تماسی که ارسال می کنید به نام خودتان باشد کد فقط برای شماره تماسی که به نام کاربر هست می تواند ارسال شود.( یعنی لازم است، شماره تماس با کد ملی مطابقت داشته باشد در غیر این صورت با خطا روبرو خواهید شد).


چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 5در مرحله دوم برای پرینت گرفتن کارنامه از سیدا بر اساس تصویری که در زیر مشاهده می کنید به ترتیب زیر عمل کنید:

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا


چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 6 در مرحله بعد توجه کنید ابتدا حتما ” نوبت” و “کلاس ” مورد نظر را انتخاب کنید، سپس اگر تمایل دارید کارنامه فقط برای چند نفر یا یک نفر خاص پرینت شود رکود مورد نظر را انتخاب کنید. اما اگر قصد پرینت گروهی کارنامه در سیدا را دارید، با  تیک دار کردن مربع بالای ستون کناری مدها، همه دانش آموزان در حالت انتخاب قرار دهید، سپس گزینه گروهی را علامت بزنید:

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا



پرینت تکی کارنامه در سیدا 

گاهی بنا به ضرورت لازم است کارنامه دانش آموزی را بصورت انفرادی پرینت کرد برای این کار لازم است. برای پرینت کارنامه دانش آموزی در سیدا به صورت تکی می توانید به ترتیب زیر اقدام نمایید:

چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 4  برای انجام این کار بعد از ورود به سامانه ابتدا ” عملیات ضمن خدمت” را انتخاب می کنید سپس ” کارنامه ” را انتخاب کنید و بعد ” کارنامه تحصیلی-تربیتی کیفی ” را انتخاب می کنید بعد از انجام این کار با صفحه زیر روبرو می شوید.

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا



چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 5 در صفحه مشاهده شده قسمتی که مشاهده می کنید یعنی پرینت را علامت می زنید و اگر دستگاه به پرینتر وصل باشد می توانید پرینت را انجام دهید.

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا



پرینت گروهی لیست کلاس در سیدا 

گاهی لازم است که فرهنگیان پرینت گروهی لیست کلاس در سیدا را انجام دهند. برای این کار بر اساس مراحلی که در زیر مشاهده می کنید می توانید این کار را انجام دهید؛ روش پرینت گروهی لیست کلاس نیز به شیوه زیر می باشد:

چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 4  ابتدا وارد سامانه شوید، سپس روی گزینه ” عملیات ضمن خدمت” کلیک کنید، می توانید وقتی که باز شد پرینت لیست کلاس را علامت بزنید:

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا

چاپ و پرینت کارنامه در سامانه سیدا + آموزش 5 بعد از تیک دار کردن ستون کد گروه دوره، روی علامت “پرینت گروهی” کلیک کنید تا بتوانید پرینت گروهی کارنامه در سیدا را انجام دهید.

نحوه پرینت گرفتن کارنامه در سامانه سیدا




** درصورت وجود هرگونه سوال و ابهام در زمینه  تعریف کاربری در سامانه سناد، تنظیم تعداد کلاسهای مدارس و دانش آموزان هر کلاس و ثبت نمره و … میتوانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید. سامانه سناد ، سامانه جدید ثبت نمره و صدور کارنامه آموزش و پرورش است و ایرادات موجود موقت است و به زودی رفع خواهد شد.

** دسترسی برای مدیران کلیه مدارس کشور در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم ایجاد شده است. کارشناسان فناوری و سنجش مناطق ملزم به ایجاد دسترسی برای مدیران مدارس هستند.

** مدیران مدارس ابتدایی از کد ملی به عنوان نام کاربری استفاده کنند و کد پرسنلی مدیران بعنوان رمز ورود سامانه سیدا استفاده میشود. توجه داشته باشید که بعد از اولین ورود حتما رمز خود را تغییر دهید.

** دسترسی ایجاد شده ، به منظور ثبت نمرات دانش آموزان توسط معلمان و یا معاون اجرایی است.

** مدیران مدارس، معاونین و معلمان گرامی اگر در استفاده از سامانه سیدا با سوال یا ابهاماتی روبرو شده اید، نگران نباشید. شما می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید و به سادگی از امکانات سامانه سیدا برای ثبت نمرات و صدور کارنامه دانش آموزان استفاده نمایید:

به این مقاله امتیاز دهید
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 5 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

غلامی دوشنبه , 15 فوریه 2021 - 9:38

سلام وقت بخیر. هنگام چاپ گزارش پیشرفت تحصیلی اسامی دانش اموزان نمی افتد.

لیلااصغری پنج‌شنبه , 4 فوریه 2021 - 16:29

سلام لطفاریزبه ریزچاپ کارنامه درسیداروتوضیح بدین ،بعدازثبت نتایج برای چاپ چه کاری بایدانجام بدیم

سید محسن رضوی شنبه , 23 ژانویه 2021 - 22:10

سلام خدا قوت . تعدادی از دانش آموزان مدرسه ما با کد 96011840 در سامانه سیدا نیست . ارزشیابی شایستگی ها برای مدیر در بعضی کلاس ها فعال نیست. شماره تلفنی که در سامانه برای تماس داده اید 10 رقمی است نه 11 رقمی و امکان تماس نیت.

پاسخ مشاور یکشنبه , 24 ژانویه 2021 - 22:14

سلام ممنون لطفا از تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس بگیرید

نصب اپ دانش آموزی