جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 49911

نحوه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب

نحوه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب

ورود به سایت ثبت نام بن کتاب- یارانۀ اعتباری خرید کتاب

در این مقاله لینک ورود مستقیم به سایت سامانه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب و یارانه اعتباری خرید کتاب به نشانی bon.tibf.ir را در اختیار کاربران گرامی در سراسر کشور قرار داده ایم. علاوه براین شرایط و نحوه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب را شرح داده ایم:


ورود به سامانه ثبت نام بن کتاب نمایشگاه کتاب

می توانید برای ورود به سامانه ثبت نام بن کتاب نمایشگاه کتاب یا همان سامانه ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب، روی لینک زیر کلیک کنید. حتما قبل از ورود، فیلترشکن خود را خاموش کنید:


راهنمای ثبت نام و خرید بن کارت نمایشگاه کتاب

 معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور،  هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد. در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می گیرد:


💢 مبلغ و نحوه دریافت بن خرید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

🔻نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در مصلی امام خمینی‌ و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

🔻مبلغی که وزارت ارشاد به عنوان یارانه  اعتباری خرید کتاب پرداخت می‌کند برای دانشجویان و طلاب  ۲۴۰ هزار و برای اعضای هیات علمی ۳۵۰ هزار تومان است.

🔻 این یارانه صرفاً در بخش مجازی نمایشگاه قابل استفاده است.


بن کارت نمایشگاه کتاب  صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.

زمان ثبت نام:  مهلت ثبت نام در فروردین و اردیبهشت به اتمام رسده است، مهلت بعدی به زودی اطلاع رسانی می شود. ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب به آدرس  bon.tibf.ir انجام می شود.


بیشتر بدانید:

 سامانه ثبت نام بن کتاب دانشجویی



نحوه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب 

نحوه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب در سامانه، امسال به سه شکل انجام می شود:

  • 1- ثبت نام با کارت ملی هوشمند(برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند)
  • 2- ثبت نام به شکل nfc(کارت مجازی) برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند ندارند، داشتن تلفن همراه با سیستم اندروید و نصب نرم افزار همراه شهر(برای دریافت کلیک کنید)  الزام ثبت نام در این بخش است.
  • 3- ثبت نام به صورت بن کارت فیزیکی: دراین روش بن کارت از طریق بانک شهر و کیوسک های شهر نت به متقاضیان داده می شود
    توجه: متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند و یا پیشخوان‌های شهرنت سراسر کشور مراجعه کنند.

توجه: هر فرد تنها می تواند یک‌بار تقاضای بن کارت داشته باشد

توجه: بن کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود و افرادی که روش کارت مجازی را انتخاب می کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.


مدارک لازم برای ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب

مدارک لازم برای ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب، عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. مدارک دیگر مانند شناسنامه قدیمی یا گواهینامه مورد قبول نمی باشد.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

مبلغ موجود در کارت‌ها 1،000،000 هزار ریال است که 400،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 600،000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت پرداخت می‌شود.

تاریخ اعتبار کارت ها: فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

شماره موبایل معتبر: هر دانشجو هنگام ثبت نام، صرفا مجاز به ثبت یک شماره موبایل معتبر در سامانه سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب است، بویژه اینکه مشخصات کارت خرید از طریق موبایل به وی پیامک خواهد شد. مسوولیت اشتباه در درج شماره موبایل و خسارات ناشی از آن بر عهده شخص متقاضی است.

ایمیل معتبر: ایمیل مورد استفاده باید حتما( بسیار مهم) معتبر بوده و به صورت صحیح وارد سامانه شود چرا که قابل ویرایش و عوض کردن نیست و برای ورود به سامانه و فراموشی رمز ورود یا دیگر اطلاعات، مورد نیاز است. عواقب وارد کردن ایمیل اشتباه به عهده دانشجو است.

فراموشی رمز عبور: چنانچه رمز عبور خود را فراموش کردید از قسمت فراموشی رمز عبور آن را بازیابی کنید. موقع چک کردن ایمیل چنانچه لینک مورد نظر را دریافت نکردید لطفا صندوق اسپم را نیز نگاه کنید.

مشکل در ثبت نام: ثبت نام دانشجو یا طلبه در سامانه سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب در صورتی امکان پذیر است که شماره ملی و شماره دانشجویی یا طلبگی نامبرده در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد. لیست تمام دانشجویان همراه شماره ملی و دانشجویی از وزارت علوم و دانشگاهها اخذ و وارد سامانه شده است. چنانچه مشخصات دانشجو یا طلبه در سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب وجود نداشته باشد نمی تواند ثبت نام کند.


بیشتر بدانید:

نمایشگاه کتاب دانشگاهی تهران



شرایط سامانۀ ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب

  • استفاده از یارانه اعتباری «صرفا» در خرید غیرحضوری و از طریق سامانه فروش (کلیک نمایید)  امکان پذیر است. بنابراین عرضه و فروش کتب توسط ناشران در محل نمایشگاه، آزاد و به صورت “نقدی” شامل تخفیف ناشر خواهد بود.
  • سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان وطلاب  350 هزار تومان است که از این مبلغ  200 هزار تومان آورده دانشجویان وطلاب است و  150 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.
  • سقف یارانه اعتباری خرید کتاب در سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب برای اعضای هیئت علمی 600 هزار تومان است که از این مبلغ  300 هزار تومان آورده عضو هیئت علمی و  300 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.
  • یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص می ­یابد، لذا برای ثبت نام در سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب نیاز به واریز وجه نیست.
  • اعتبار یارانه سهم خریدار در هنگام خرید کتاب در سامانه فروش (کلیک نمایید) محاسبه و از صورتحساب خرید کسر می­ گردد.
  • با توجه به محدودیت بودجۀ اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر اقدام نموده اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتباراستان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.
  • لطفاً فرایند ثبت نام را تا دریافت این پیامک: «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» از طریق شماره 30004141 ادامه دهید تا عملیات ثبت نام و دریافت اعتبار در وضعیت “نهایی شده” قرار گیرد.
  • هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) در سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب می باشد.
  • هنگام ثبت ­نام، شماره تلفن ­همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت نام کننده (کد ملی خریدار) در سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب باشد.
  • شماره تلفن همراه ثبت نام کننده الزاما بایستی متعلق به کد ملی درج شده باشد.

بیشتر بدانید:

زمان ثبت نام بن خرید کتاب برای دانشجویان



مشاوره تلفنی برای ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب

شما عزیزان می توانید از سراسر کشور، برای ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب به صورت تلفنی، با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاور تحصیلی، تمام مراحل ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب را در سایت ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب، برای متقاضیان گرامی انجام می دهند.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بن کارت نمایشگاه کتاب

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی