کد خبر : 12450

نحوه تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور


در این مقاله و مطلب میخواهیم بپردازیم و توضیح دهیم برای آن دسته از کسانی که در خارج از کشور مشمول هستند و میخواهند اطلاعاتی را در مورد نحوه تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور را بدانند که این قوانین و قانون ها در سازمان نظام وظیفه عمومی چگونه می باشد و مشولان باید دارای چه شرایطی باشند تا بتوانند  از این قانون استفاده کنند.

شرایط تردد مشمولان خارج از کشور

در ادامه این مقاله توضیح میدهیم که  قوانین شرایط تردد کردن مشمولان در خارج در کشور در سازمان نظام وظیفه را ارائه دهیم مطالب سایت ما را دنبال کنید…

1* كليه مشمولان غایب ايرانی مقيم خارج از كشور كه حداقل سه سال درخارج از كشور اقامت داشته باشند همچنین میتوانید در هرسال حداكثر دوبار و مجموعا به مدت سه ماه به داخل كشور تردد نمايند. ((شرايط اقامت خارج ار كشور در بند(ج) بيان شده است.))

2* مشمولان غایب مقيم خارج جهت دريافت مجوز تردد مي بايست به نمايندگي دولت جمهوري اسلامي ايران در كشور محل اقامت مراجعه و گذرنامه آنان پس از احراز شرايط ، ممهور به مهر تردد با عنوان(( اجازه تردد مشمولان غایب ايراني مقيم خارج از كشور)) گردد. همچنين لازم است در متن اجازه تردد،به شماره و تاريخ ابلاغيه ستاد كل نيروهاي مسلح نيز استناد شود.

3* مشمولاني كه در اجراي مقررات مربوط جهت ادامه تحصيل از كشور خارج شده و داراي معافيت تحصيلي خارج از كشور ميباشند ،در شمول اين مصوبه نبوده و حسب مورد از تسهيلات تردد دانش آموزي يا دانشجويي استفاده خواهند كرد.

4* فرزندان مشمول ماموران ثابت دولت در خارج از كشوركه به جهت همراهي با والدين  دارای مجوز خروج از سازمان وظيفه عمومی می باشند نيز در شمول اين مصوبه نبوده بلكه مي توانند در طول مدت ماموريت والدين مطابق مجوز صادره  اقدام به تردد نمايند. نحوه تردد مشمولان ایرانی خارج از کشور

5* با افراد موضوع بند (3)  همچنان چنانچه از شمول مقررات مربوط خارج شوند ،صرفا با شرایط ذیل متوانند از مهر ویژه تردد بهره مند شوند ،برابر اين مصوبه رفتار خواهد شد.

الف *صرفا در صورت ورود به غیبت
ب * در مهلت معرفی سابقه تردد نداشته باشند .
ج * اتمام معافیت تحصیلی آنها در سامانه وظیفه عمومی ثبت شده باشد
ح* وثیقه مربوط به تحصیل آنان به نفع دولت ضبط گردیده باشد

6* مهلت اجراي اين مصوبه تا پايان سال 1400 ميباشد.


سامانه صدای مشاور



به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی