جهت مشاوره در زمینه ثبت نام جهش تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46840

جهش تحصیلی از پایه اول تا ششم ابتدایی 1402-1403

جهشی خواندن خوب است یا چی؟

در این مقاله از نحوه ارزیابی دانش آموزان در جهش تحصیلی 1403-1402 برای جهش تحصیلی از پایه اول تا ششم ابتدایی، مطلع می شوید. واجدین شرایط می توانند در سنجش «جهش تحصیلی» شرکت کنند. در این مقاله نحوه ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش تحصیلی را شرح داده ایم…

نحوه ارزیابی جهش تحصیلی پایه اول تا ششم ابتدایی

نحوه ارزیابی جهش تحصیلی پایه اول تا ششم ابتدایی، در مرحله اول به این ترتیب است که، مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی با رعایت ضوابط و مقررات از طریق سامانه سنجش نسبت به ثبت اطلاعات فردی و خانوادگی و عملکرد درسی دانش‌آموزان و نوبت‌گیری جهت انجام مراحل ارزیابی هوش، اقدام و آنان را به پایگاه‌های تخصصی ارجاع کنند.
مدارک لازم جهت ارزیابی جهش تحصیلی پایه اول تا ششم ابتدایی شامل اصل شناسنامه دانش‌آموز به همراه پرینت برگه نوبت‌گیری جهش و الصاق عکس نوآموز و ممهور به مهر آموزشگاه است.
ارزیابی دانش‌آموزان متقاضی جهش از (پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم)،  جهش چندپایه و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط و سایر مقررات مربوطه، در استان انجام می‌پذیرد.
دانش‌آموزانی که در سال‌های گذشته متقاضی جهش تحصیلی بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند در صورت تقاضای مجدد می‌توانند با پرداخت وجه اقدام به نوبت‌گیری و ارجاع به پایگاه‌های تخصصی کنند.
دانش آموز متقاضی، تست هوش را در پایگاه تخصصی انجام می‌دهد و اگر پذیرفته شد در امتحانات پایه‌ای که قصد جهش از آن را دارد شرکت می کند. به عنوان مثال اگر فردی بخواهد از کلاس سوم به پنجم برود، بعد از انجام اقدامات اولیه، تست هوش می‌دهد و بعد از قبولی،  در امتحانات پایه چهارم شرکت می‌کند و اگر در آن هم نمره قبولی کسب کرد به کلاس پنجم می‌رود.

شرایط جهش تحصیلی پایه اول تا ششم ابتدایی 1402-1403

شرایط ثبت نام جهش تحصیلی پایه اول تا ششم ابتدایی سال 1402-1403 به شرح زیر است:

  • جهش تحصیلی از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم امکان پذیر است. شرط شرکت در تست جهش تحصیلی این است که دانش آموز در کارنامه ارزشیابی توصیفی اش، در همه دروس خود در سال های قبل، «خیلی خوب» را کسب کرده باشد.
  • سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره نحوه دریافت نوبت انجام تست شرح داد، مدیران مدارس ابتدایی دارای داوطلب جهش تحصیلی با رعایت ضوابط و مقررات از طریق سامانه سیدا نسبت به ثبت اطلاعات فردی و خانوادگی و عملکرد درسی دانش آموزان و نوبت گیری جهت انجام مراحل ارزیابی هوش اقدام و آنان را به پایگاه های تخصصی ارجاع می کنند.
  • دانش آموز متقاضی تست هوش را در پایگاه تخصصی انجام می دهد و اگر قبول شد در امتحانات شهریور ماه درسی که قصد جهش از آن را دارد شرکت می کند. به عنوان مثال اگر فردی بخواهد از کلاس سوم به پنجم برود، بعد از انجام کارهای اولیه، تست هوش می دهد و بعد از قبولی،  در امتحانات پایه چهارم شرکت می کند و اگر در آن هم نمره قبولی کسب کرد به کلاس پنجم می رود.
  • هر ساله آزمون هوش و سنجش دانش‌آموزان داوطلب جهش تحصیلی در دوره ابتدایی برگزار می‌شود؛ جهش تحصیلی به این معنا است که دانش‌آموز دو پایه تحصیلی را در یک سال طی کند. بر اساس دستورالعمل ابلاغی سنجش سلامت سال ۱۴۰2، مدارک لازم جهت ارزیابی شامل اصل شناسنامه دانش آموز به همراه پرینت برگه نوبت گیری جهش و الصاق و عکس نو آموز و ممهور به مهر آموزشگاه است.
  • همچنین ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم، چهارم به ششم و جهش برای بار دوم با رعایت شرایط و سایر مقررات مربوطه، در استان انجام می پذیرد. دانش آموزانی که در سال های گذشته متقاضی جهش تحصیلی بوده و حداقل امتیاز لازم را کسب کرده اند در صورت تقاضای مجدد می توانند با پرداخت وجه نسبت به نوبت گیری و ارجاع به پایگاه های تخصصی اقدام کنند.

نحوه ثبت نام جهش تحصیلی اول تا ششم 1402-1403

نحوه ثبت نام جهش تحصیلی 1402-1403 به صورت مراجعه حضوری و اینترنتی در سامانه سیدا است. دانش آموزانی که از طرف مدرسه مورد تایید قرار بگیرند و در آزمون ها و سنجش ها نمره قابل قبول کسب کنند می توانند در امتحان جهش تحصیلی ثبت نام کنند.

ملاک تایید مدارس، سنجش میزان IQ دانش آموز است. زیرا در صورتی که دانش اموزان واجد شرایط نباشند از طریق جهش تحصیلی مستعد آسیب تحصیلی خواهند بود.

بعد از تایید دانش آموز توسط مدرسه، مراحل ثبت اطلاعات دانش آموز برای درخواست شرکت در آزمون جهش تحصیلی از طریق سامانه سیدا انجام می شود.

دانش آزموانی که بعد از برگزاری آزمون های تست هوش و دروس جهش تحصیلی موفق به کسب امتیاز لازم شوند می توانند در سال تحصیلی 1402-1403 در پایه تحصیلی بالاتر ادامه تحصیل دهند.

مدارک لازم برای ثبت نام جهش تحصیلی اول تا ششم 1402-1403

مدارک لازم برای ثبت نام جهش تحصیلی در سال 1402-1403، شامل موارد زیر است:

  1. ارائه گزارش تحصیلی صادر شده توسط معلم مربوطه
  2. کارنامه های پایه های تحصیلی قبلی و پایه فعلی
  3. شناسنامه و کپی تمام صفحات آن
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام جهش تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی