جهت مشاوره در زمینه قوانین سختی کار اعضای غیر هیات عملی دانشگاه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 53086

میزان افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران 1402

میزان افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران 1402

 اعمال سختی کار در احکام کارکنان و جزئیات افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران اعلام شد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با اشاره به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی با عنوان جهش علمی میزان افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران را اعلام کرد. در همین صفحه از قوانین و تبصره های مربوط به سختی شرایط محیط کار اعضای غیرهیات علمی دانشگاه‌ها مطلع می شوید.


میزان افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران 1402

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با اشاره به مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی با عنوان جهش علمی میزان افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران را با توجه به ضوابط تعیین شده، ۱۰ و ۱۵ درصد اعلام کرد.

  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در چهارمین نشست معاونین اداری و مالی واحدهای دانشگاه تهران که در دانشکدگان علوم برگزار شد، گفت: با توجه به ضوابط تعیین شده، ۱۰ و ۱۵ درصد به حقوق اعضای هیأت علمی افزوده می‌شود.
  • وی در خصوص میزان افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و شیوه‌نامه‌ای که به تصویب هیأت رئیسه دانشگاه رسیده است، این افزایش حقوق برای اعضای هیأت علمی تازه استخدام شده که امتیازی کسب نکردند، ۱۰ درصد و از همین دسته کسانی که امتیاز لازم را کسب کردند، ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است؛ همچنین اعضای هیأت علمی که امتیازی بالاتر از ۱۲ درصد بگیرند، شامل ۱۵ درصد افزایش می‌شوند.
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران گفت: منتظر هستیم پس از ابلاغ قانون افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران، به سازمان برنامه و بودجه و تأمین منابع، احکام صادر شود.
  • این عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران از اعمال سختی کار در احکام اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه تهران نیز خبر داد و اظهار کرد: اصلاح احکام تمام کارکنان غیرهیات علمی انجام شده است و ان‌شاءالله منابع ناشی از این افزایش در پایان ماه جاری به حساب کارکنان واریز می‌شود.
  • ایشان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه برنامه‌ریزی و معماری سازمانی، در خصوص استخدام نیروی انسانی جدید نیز گفت: پس از بازنشسته شدن تعداد زیادی از نیروهای دانشگاه در سال‌های اخیر، با کمبود نیرو مواجه شده‌ایم. دانشگاه هر چند در گذشته در زمینه استخدام نیروی انسانی مورد نیاز خود اختیار کامل داشت، اما از یک دهه گذشته باید برای استخدام نیروی جدید با سازمان امور اداری و استخدامی هماهنگ باشد و مجوز بگیرد.
  • معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه تهران که در سال ۱۳۹۰ تعداد نیروی انسانی بسیار بیشتری داشت، هم اکنون با محدودیت مواجه شده و به دلیل نداشتن اجازه استخدام نیرو مجبور است نیروهای شرکتی را به کار گیرد؛ افزایش این نیروها منجر به افزایش هزینه برای دانشگاه می‌شود، لذا درخواست ما این است که واحدها در این خصوص از نیروهای موجود استفاده کنند.
  • وی در بخش دیگر سخنانش اعلام کرد: دانشگاه در بحث رفاهی در پردیس کاسپین در شمال و در مناطق آزاد قشم و کیش به توافقاتی رسیده است که امیدواریم در پایان دی ماه با حضور رئیس دانشگاه تهران و مسئولین محلی مناطق یاد شده، توافق‌نامه عملیاتی شود.
  • این عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران همچنین با برشمردن اهمیت حرکت دانشکده‌ها و پردیس‌های بین‌المللی به سمت پاسخگویی به نیازهای جامعه و کسب درآمد، گفت: برخی دانشکده‌ها ارتباط چندانی با جامعه ندارند و صرفاً متکی به پرداخت‌های دولت هستند؛ این در حالی است که ما باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و در چارچوب اختیارات به نیازهای جامعه پاسخ داده و کسب درآمد کنیم. ارتباط دانشگاه با جامعه از نکات بسیار حائز اهمیت است و باید در حوزه‌های مختلف برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات جامعه این پیوند برقرار باشد./میزان افزایش حقوق اعضای هیات عملی دانشگاه تهران.

سختی کار در احکام اعضای غیر هیأت علمی چیست؟

دستورالعمل فوق العاده سختی شرایط محیط کار اعضای غیرهیات علمی دانشگاه‌ها به شرح زیر است:

  • دستورالعمل فوق العاده سختی شرایط محیط کار اعضای غیرهیات علمی دانشگاه‌ها (پیوست شماره 3 آیین‌نامه استخدامی اعضای غیرهیئت علمی)
  • (موضوع ماده بند 1 ماده 36 آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی)
  • ماده 1- فوق العاده سختی شرایط محیط کار به مشاغلی تعلق می‌گیرد که با وجود شرایط بهداشتی و ایمنی مربوط، عضو مؤسسه در معرض ابتالء به بیماری یا عوارض نامطلوب قرار گرفته و یا این که ماهیت وظایف آنان احتمال بروز بیماری یا عوارض نامطلوب را به دنبال داشته باشد.
  • ماده 2- مؤسسه موظف است ضمن برقراری بیمه‌های تکمیلی، شرایط بهداشتی و ایمنی لازم را جهت ایجاد محیط مناسب کار برای متصدیان مشاغل این دستورالعمل فراهم آورده و بدواً نسبت به آموزش های لازم در مورد انجام وظایف محول و استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب اقدام و در هر دو سال یک بار با هزینه دانشگاه امکان معاینات پزشکی آنان را فراهم نماید.
  • ماده 3- هریک از واحد های سازمانی مؤسسه موظفند ضمن بررسی شرایط محیط کار مشاغل موجود در واحد سازمانی ذیربط، تطبیق عوامل و تعیین درصد سختی شرایط محیط کار را متناسب با درجات تعیین شده در جداول پیوست تهیه و با ذکر دلایل توجیهی لازم به کارگروه منتخب هیأت اجرایی، جهت بررسی و ارائه پیشنهاد مناسب به آن هیأت ارائه نمایند. هیأت اجرایی مؤسسه نیز موظف است با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به این دستورالعمل، ضمن بررسی پیشنهادهای ارائه شده از سوی کارگروه منتخب، نسبت به تطبیق عوامل و تعیین درصد سختی شرایط محیط کار تمامی مشاغل موجود در مؤسسه، حداکثر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیأت علمی اقدام نماید.
  • تبصره 1- حضور حداقل یک نفر از اعضای هیأت اجرایی و یک نفر کارشناس متخصص مرتبط با رشته شغلی (ترجیحاً شاغل در مؤسسه) در جلسات کارگروه هیأت اجرایی الزامی است.
  • تبصره 2- هیأت اجرایی مؤسسه موظف است هر 5 سال یک بار به منظور روزآمد نمودن تطبیق عوامل و تعیین درصد سختی شرایط محیط کار مشاغل موجود در مؤسسه، فرآیند موضوع این ماده را تکرار نماید.
  • ماده 4- میزان فوق العاده سختی شرایط کار بر مبنای درصد تعیین شده، به ازای هریک درصد سختی کار، نیم درصد حقوق رتبه و پایه به شرح جدول زیر تعیین می گردد:

درجه سختی کار

درصد سختی کار

میزان فوق‌العاده سختی شرایط محیط کار

درجه یک 1 تا 20 درصد 0.5 تا 10 درصد حقوق رتبه و پایه
درجه 2 20 تا 40 درصد 10 تا 10 درصد حقوق رتبه و پایه
درجه 3 30 تا 60 درصد 20 تا 30 درصد حقوق رتبه و پایه
درجه 4 60 تا 80 درصد 30 تا 40 درصد حقوق رتبه و پایه
درجه 5 80 تا 100 درصد 40 تا 50 درصد حقوق رتبه و پایه
  • تبصره 1- هیأت اجرایی می تواند در خصوص برخی از مشاغلی که قطع نظر از شرایط محیط کار به لحاظ ماهیت و جنس کار دارای صعوبت معتنابه می باشند، رأساً نسبت به تطبیق عوامل و تعیین درصد سختی شرایط کار اقدام نماید.
  • تبصره 2- درصد سختی کار آن دسته از مشاغلی که به لحاظ ارتباط عضو با مواد سمی، آتش زا، منفجره، کار در اعماق و یا اعصاب و روان و امثالهم از اهمیت خاصی برخوردارند و مستثنی بودن آن به تأیید هیأت اجرایی می رسد، با تصویب هیأت امنا مجموعاً تا یک و نیم برابر قابل افزایش می باشد.
  • تبصره 3 -در صورت تغییر شغل و یا محل خدمت شاغل، شرایط جدید مدنظر قرار خواهد گرفت و مدیریت منابع انسانی یا عناوین مشابه مؤسسه مسئول تطبیق شرایط جدید محیط کار و ابلاغ به واحد ذیربط می‌باشد.
  • تبصره 4- برقراری فوق‌العاده اشعه تابع ضوابط و مقررات خاص خود می باشد.
  • ماده 5- این دستورالعمل مشتمل بر 5 ماده و 6 تبصره، در تاریخ… به تصویب هیأت امنای مؤسسه رسید و با تأیید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تاریخ… قابل اجرا می‌باشد.
  • شیوه نامه برقرای فوق العاده سختی شرایط محیط کار موضوع بند 1 ماده 36
  • آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اجرای ماده 3 پیوست شماره 3 آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیأتعلمی موضوع بند 1 ماده 36 آیین نامه مذکور، کارگروه تخصصی منتخب هیأت اجرایی منابع انسانی شیوه نامه برقراری فوق العاده سختی شرایط محیط کار را پس از بررسی های به عمل آمده نسبت به پیشنهادهای واحدهای مختلف دانشگاه به شرح زیر به منظور تصویب هیأت اجرایی تدوین کرد:
  • 1 -به مشاغل واجد شرایط موجود در دانشگاه به تفکیک مندرج در جدول ضمیمه از تاریخ 01/01/93 فوق العاده سختی شرایط محیط کار تعلق میگیرد.
  • 2 -فوق العاده سختی شرایط محیط کار به اعضای غیر هیات علمی دانشگاه پرداخت میشود که طبق حکم و یا قرارداد متصدی یکی از مشاغل مندرج در جدول پیوست باشند و انجام وظیفه کنند.
  • 3 -پس از اجرایی شدن این دستورالعمل و در صورت تغییر شرایط محیط کار، حداقل پس از گذشت یک سال از تاریخ تصویب شیوهنامه، تطبیق عوامل مشاغل جدید با پیشنهاد مسئول واحد مربوط، تطبیق شرایط شغلی، تایید کارگروه تخصصی هیات اجرایی دانشگاه و تصویب هیات اجرایی منابع انسانی دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.
  • 4 -مفاد این دستورالعمل حسب مورد به صورت کلی و یا با تغییرات موردی در تشکیالت دانشگاه قابل بازنگری و تجدیدنظر خواهد بود.
  • 5 -درصدهای تعیین شده نهایی به عنوان فوق العاده سختی شرایط کار پس از تایید رئیس و یا معاون /مدیر مالی اداری دانشکده / واحد و تأیید هیأتاجرایی دانشگاه قابل برقراری است.
  • 6 -این شیوه نامه در 6 بند در تاریخ 15/02/94 به تصویب هیأت اجرایی منابع انسانی دانشگاه رسید. در حال حاضر این آخرین شیوه نامه منتشر شده است.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه قوانین سختی کار اعضای غیر هیات عملی دانشگاه ها

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی