کد خبر : 13107

معافیت کفالت مادر بیماری خاص

در این مطلب و عنوان میخواهیم توضیح دهیم برای آن دسته از مشولان و کسانی که به دنبال راه هایی برای معاف شدن از خدمت سربازی هستند.یکی از این راه ها معافیت کفالت مادر در صورت دداشتن بیماری های خاص نیز میباشد.

کفالت سربازی چیست؟؟  یکی از مهم ترین سوالاتی که  ذهن مشمولان و  سربازان و افرادی است که می خواهند به خدمت سربازی بروند این می باشد که  معافیت کفالت به چه معناست؟ اصلا به چه کسانی تعلق می گیرد و چه مراحل و چه  شرایطی نیز  دارد چند مورد از سوالات پر تکرار مشمولان خدمت سربازی در مورد انواع معافیت های سربازی مخصوصا آن دسته از افرادی که در حین انجام خدمت سربازی هستند. که ما در ادامه این مطلب و مقاله توضیح مختصری را در مورد این موضوعات ارائه میدهیم.

در حال حاضر شیوه ها و روش های مختلفی مانند معافیت پزشکی  و  معافیت تحصیلی معافیت موارد خاص و معافیت کفالت برای نرفتن به خدمت سربازی وجود دارد که مشمولان برای بهره مندی از انواع معافیت باید دارای شرایط خاصی باشند. معافیت کفالت انواع مختلفی دارد.

انواع  معافیت کفالت سربازی:

  • کفالت پدر
  • کفالت مادر
  • کفالت خواهر
  • کفالت برادر صغیر کوچکتر از 18 سال
  • کفالت برادر صغیر یا کبیر که نیازمند مراقبت است و فاقد فرزند پسر و شغل است.
  • کفالت جد (پدربرزگ پدری یا مادری)
  • کفالت مادربزرگ ((مادربزرگ مادری یا پدری))

مهم ترین شرایط معافیت کفالت سربازی

مشمول  باید تنها سرپرست و نگهدارنده ی بالای 18 سال فردی باشند که می خواهند کفالت آن را به عهده بگیرند.

مشمولانی  که قصد دارند از شرایط معافیت کفالت سربازی بهره مند شوند نباید وارد غیبت شده باشند . ورود به غیبت آن ها را از معاف شدن محروم خواهد کرد.

مشمولین برای اقدام و بهره مندی از شرایط معافیت کفالت سربازی باید به سن 19 سالگی وارد شده باشند و پس از آن برای معافیت کفالت اقدام کنند.

شرایط معافیت کفالت مادر

برای گرفتن معافیت کفالت سربازی مادر  مشمول  باید از شرایط ویژه ای برخوردار باشند. داشتن این شرایط بسیار کمک کننده خواهد بود. زیرا مشمول بهتر  می توانند با بررسی این شرایط و مطالعه ی دقیق ضوابط و قوانین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا در ارتباط با این نوع معافیت، هر چه سریع تر مراحل اقدام برای این معافیت های کفالت را پشت سر گذاشته و کارت معافیت خود را بگیرند.

شرایط عمومی دریافت معافیت های کفالت

نداشتن غیبت: یکی از اصلی ترین شروط لازم برای معافیت های کفالت نداشتن غیبت غیر موجه است. کسانی که می خواهند از این معافیت ها بهره بگیرند. نباید حتی یک روز غیبت داشته باشند.

سن مشمولیت: رسیدن به سن مشمولیت یکی از اصلی ترین شرایط لازم برای معافیت های کفالت می باشد. در واقع مشمول نمی تواند قبل از رسیدن به سن اعزام به خدمت برای معافیت درخواست دهند.

تک فرزند بالای 18 سال بودن: تنها کسانی می توانند از معافیت های کفالت استفاده کنند که تنها پسر بالای 18 سال خانواده باشند.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 5 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

منصوره سه‌شنبه , 25 می 2021 - 21:01

سلام من مادری ۴۳ساله هستم که به بیماری ام اس دچارم دوفرزند دختر و پسر دارم پسرم به سن سربازی رسیده میخواستم ببینم می‌تونه به خاطر بیماری من معاف از سربازی شه؟

سجاد جمعه , 29 ژانویه 2021 - 23:23

با سلام بنده ۲۳ سال سن دارم دانشجو هستم و پدرم ۱۰ سال است که فوت کرده و دو برادر دارم که هر دوی آنها معافیت پزشکی هستن و یکی از آنها ازدواج کرده مادرم هم سنش۵۵ سال هست بنده میگم کفالت مادرم رو بگیرم با تشکر

پاسخ مشاور پنج‌شنبه , 11 فوریه 2021 - 12:49

معافیت پزشکی چه موردی گرفتن؟ مادر تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هست؟برادران از کار افتاده هستند

پاسخ مشاور پنج‌شنبه , 11 فوریه 2021 - 12:50

بستگی به استان وتعدا نفرات داره بالا۳ماه

نصب اپ دانش آموزی