کد خبر : 13469

معافیت موقت سربازی چیست؟ معرفی انواع معافیت های موقت

در این مقاله و عنوان میخواهیم توضیح کوتاهی را بدهیم  برای آن دسته از افراد  و مشولانی که به دنبال انواع گرفتن انواع معافیت های مانند پزشکی کفالت و تحصیلی   و انواع معافیت موقت سربازی چیست را توضیح دهیم.


مطالب سایت خبرینو را دنبال کنید…


معافیت موقت سربازی چیست: معافیت موقت سربازی به آن دسته از معافیت هایی گفته می شود که دائمی نیستند و بو صورت موقت به مشمولین داده می شود . این معافیت موقت سربازی می تواند در بخش های مختلف معافیت به مشمولین داده شود . به طور مثال برخی مشمولین می توانند به دلیل داشتن بیماری معافیت موقت سربازی خود را در بخش پزشکی بگیرند . از طرف دیگر افراد می توانند از طریق گرفتن کفالت پدر یا مادر از معافیت موقت سربازی استفاده کنند . یا بسیاری از دلایل دیگری که به مشمولین این اجازه را خواهد داد تا بتوانند برای مدت کوتاهی معافیت موقت سربازی داشته باشند و به خدمت سربازی نروند.

انواع معافیت های  موقت خدمت  سربازی

در ادامه مطالب های گفته شده میخواهیم توضیح کوتاهی را بدهیم در مورد انواع معافیت در سازمان نظام وظیفه عمومی چگونه  به چند دسته تقسیم میشوند.

معافیت موقت سربازی به آن دسته از معافیت هایی گفته می شود که دائمی نیستند و بو صورت موقت به مشمولین داده می شود . این معافیت موقت سربازی می تواند در بخش های مختلف معافیت به مشمولین داده شود.

معافیت موقت پزشکی:

معافیت موقت پزشکی به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که مشمولین به خاطر رویارویی با بیماری در دوره ای کوتاه مدت بین سه  تا شش ماه از رفتن به خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند . همان طور که می دانید سطح سلامت جسمی و روحی مشمولین برای رودر رو شدن با دوران سربازی بسیار مهم است.

معافیت موقت کفالت:

معافیت موقت کفالت نیز از جمله معافیت هایی است که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و معافیت موقت کفالت بگیرند . به طور مثال اگر فرزند ذکور بالای 18 سال یک خانواده در صورت طلاق و جدایی پدر و مادر یا فوت پدر تنها فرزند ذکور شناخته شده باشد.

معافیت موقت تحصیلی:

معافیت موقت تحصیلی نیز یکی دیگر از انواع معافیت های موقت می باشد که مشمولین می توانند از آن استفاده کرده و به تحصیل خود ادامه دهند.

معافیت موقت حین خدمت:

معافیت موقت حین خدمت به آن دسته از معافیت هایی اطلاق می شود که افراد در حین خدمت مجبور می شوند از آن استفاده کنند . به طور مثال آن دسته از مشمولینی که قبل از اعزام به خدمت دارای بیماری ساده یا عارضه ی کمی هستند . اما این عارضه یا بیماری در حین خدمت جدی شده و موجب سخت شدن شرایط برای مشمول می شود.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی