جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 46772

معافیت خدمت سربازی متولدین 1355 به قبل در سال 1401

قیمت کارت معافیت سربازی با مدرک دکتری در سال 99-1400

خبر معافیت خدمت سربازی متولدین 1355 به قبل (یعنی 46 سال به بالا)، در سال 1401 به اطلاع واجدین شرایط می رسد. رئیس معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی شرح داد، معافیت مشمولان خدمت سربازی 1355 به قبل برای مشمولان با این شرایط سنی، امکان پذیر است و می توانند برای دریافت معافیت خدمت سربازی اقدام کنند:


معافیت خدمت سربازی متولدین 1355 به قبل (بالای 46سال)

معافیت خدمت سربازی متولدین 1355 به قبل در سال 1401 یعنی مشمولان خدمت سربازی با سن بالای 46 سال اعلام شد. این گروه از مشمولان خدمت سربازی از خدمت در سال 1401 معاف هستند.

  • به گزارش خبرگزاری صداو سیما، سرهنگ مقصودی در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب گفت : افراد مشمول متولد سال ۵۵ و قبل از آن جهت تقاضای معافیت به دفاتر پلیس به علاوه 10 مراجعه کنند.
  • وی گفت :در حال حاضر ابلاغیه ای  در خصوص خرید خدمت وجود ندارد.
  • در مورد فراخوان معافیت سربازی گفت: مشمولانی که برای خدمت مراجعه نکنند، غایب محسوب می‌شوند و چنانچه این غیبت بیشتر از یکسال باشد، علاوه بر محرومیت از خدمات اجتماعی، بعنوان مشمول غایب فراری، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
  • وی افزود: چنانچه مشمولان غایب در نهاد‌های دولتی و غیردولتی به کار گرفته شوند، کارفرما بیش از ۲۹ میلیون تومان جریمه خواهد شد و در مراحل بعد این مبلغ افزایش می‌یابد و شدید‌تر می‌شود.
  • رییس معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان به سربازان فراری هم توصیه کرد تا به خدمت بازگردند، و برای بار اول  از هرگونه جریمه‌ای مستثنی خواهند بود.

معافیت‌ خدمت نظام وظیفه سربازی 

در این قسمت با  انواع معافیت خدمت نظام وظیفه سربازی آشنا می شوید. همه ساله از میان مشمولین نظام وظیفه، جمعی از افراد به دلایل مختلف مانند شرایط تحصیلی، شرایط سلامت جسمی و روانی، نیازهای خانوادگی، ایثارگری و یا شرایط خاص از انجام خدمت سربازی به صورت موقت و یا دائم معاف می‌شوند.

در صورتی که می‌خواهید با این قوانین و شرایط آشنا شوید و بدانید آیا در شمول معافیت‌های موقت و یا دائم از خدمت نظام وظیفه قرار می‌گیرید ، مطالعه این مقاله مناسب شماست. اگر مشمول استفاده از معافیت تحصیلی هستید، می توانید برای مشاوره و رفع هرگونه سوال و ابهام در این زمینه با شماره تلفن مندرج در این صفحه تماس بگیرید.

“کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی پاسخگوی سوالات دانشجویان گرامی هستند، این سامانه هیچ گونه ارتباطی با ارگان های نظامی ندارد و هزینه مشاوره بر حسب دقیقه بر روی تلفن ثابت محاسبه میشود. ”

  • در کشورهای مختلف بنابر شرایط سیاسی، اجتماعی و جغرافیایشان، قوانین مختلفی برای سربازی وجود دارد.
  • برخی کشورها دارای دوره ضرورت کوتاه مدت، برخی میان مدت (حدود یک سال) و برخی خدمت سربازی بلند مدت (بیش از ۱۸ ماه) دارند.
  • ایران و تعدادی از کشورهای دیگر خدمت سربازی بلندمدتی را به دلایل مختلف دارند.
  • خدمت سربازی در ایران به دلیل ایجاد نسلی آماده در برابر ناملایمات اقتصادی و سیاسی که از سوی کشورهای مختلف بر مردم تحمیل شده، همواره امری مقدس و طولانی بوده است.
  • این دوره برای آشنایی افراد با فنون نظامی، فنون مدیریت بحران، آمادگی در شرایط بحرانی و نحوه حفاظت از جان و مال و ناموس هموطنان ایجاد شده و همواره شامل تغییراتی در راستای بهبود کیفیت آموزش‌های خود بوده است.
  • البته برخی منتقدان همچنان معتقدند خدمت سربازی بخشی بدون بازده و با هزینه بالا برای دولت می‌باشد. به همین دلیل همواره قوانینی در راستای اصلاح و افزایش بهره‌وری خدمت سربازی تهیه و تدوین می‌شود.
  • برخی اصلاحات مانند قانون امریه سربازی و قانون سرباز فناور سعی در استفاده بهینه از این زمان دو ساله دارند تا بتوانند نیروی کاری متخصص و متعهد را برای جامعه کاری ایران آماده کنند.
  • اما همیشه بنا به دلیل مختلف، عده‌ای فرصت این خدمت مقدس را از دست می‌دهند. این افراد به دلایل مختلف مانند تحصیل، مشکلات سلامتی و یا نیاز خانواده‌هایشان به یک کفیل، نمی‌توانند به لباس مقدس سربازی درآیند و اصطلاحاً از خدمت نظامی به طور موقت یا دائم معاف می‌شوند.
  • در این بخش با برخی از اصطلاحات انواع معافیت و شرایط دریافت هر کدام به تفصیل بیان شده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

معافیت تحصیلی چیست؟

اولین نوع از معافیت‌های سربازی، معافیت تحصیلی می‌باشد. این نوع از معافیت حداکثر تا یک سال پس از فارغ تحصیلی از هر مقطع تحصیلی مجاز بوده و پس از آن فرد مشمول خدمت نظام وظیفه تلقی می‌گردد. این مقدار دارای یک نرخ رسمی بوده و فرد پس از آن جز دسته مشمولان قرار می‌گیرد. به این نرخ رسمی، سنوات تحصیلی می‌گویند.

حداکثر میزان سنوات تحصیلی جهت بهره‌مندی از شمول قانون معافیت تحصیلی
مقطع تحصیلی حداکثر میزان سنوات
دیپلم و پیش‌دانشگاهی یکسال پس از انصراف یا فارغ تحصیلی
کاردانی دو و نیم سال
کارشناسی ناپیوسته سه سال
کارشناسی پیوسته پنج سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال
کارشناسی ارشد پیوسته شش سال
دکتری پیوسته هشت سال
دکتری تخصصی شش سال

همچنین حداکثر سن مجاز جهت تحصیل در مقطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۰ سال تمام می‌باشد و فرد پس از این سن جز دسته مشمولین محسوب می‌شود.


2/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی