کد خبر : 13149

معافیت برادر تحت پوشش بهزیستی

در این مطلب و مقاله سعی داریم بپردازیم و توضیح دهیم برای آن دسته از افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و همچنین عده ای از مشولین به دنبال این موضوع هستند که اگر معافیت برادر تحت پوشش بهزیستی باشد میتواند از خدمت سربازی معافیت بگیرند.


سامانه صدای مشاور


معافیت برادر تحت پوشش بهزیستی: افرادی را  که تحت پوشش  مرکز بهزیستی هستند از تسهیلات حمایتی  ویژه ای برخوردار می باشند. یکی از  همین این  تسهیلات  معافیت سربازی افرادی است که تحت پوشش  مرکز سازمان بهزیستی می باشند. در صورتی که فرد مشمول نظام وظیفه تحت پوشش بهزیستی باشد می تواند از خدمت سربازی با اخذ معرفی نامه از سازمان بهزیستی  معاف شود.

معافیت سازمان  بهزیستی یکی از انواع مختلف معافیت های کفالت سربازی است که برای مشمولان خدمت وظیفه عمومی در نظر گرفته شده است. سازمان وظیفه همواره سعی دارد شرایطی را فراهم آورد که اعزام مشمولان به خدمت سربازی کم ترین آسیب را به زندگی خانوادگی و شخصی این افراد وارد کند.

تمامی افرادی که در راستای اهداف و وظایف سازمان بهزیستی به دلیل آسیب جسمی و  ذهنی، روانشناختی و اجتماعی بنا به تشخیص سازمان واجد شرایط و نیازمند استفاده از خدمات باشند ، می توانند با مراجعه به سازمان و تشکیل پرونده مددکاری از خدمات سازمان بهره مند گردند.

شرایط معافیت  سازمان بهزیستی کدامند؟

شرایط معافیت بهزیستی از مهم ترین موضوعاتی است که متقاضیان دریافت این نوع معافیت در نظر داشته باشند. یعنی اگر شما این شرایط را نداشته باشید مجاز به استفاده از این معافیت نمی باشید. برخی از شرایط معافیت بهزیستی به شرح و صورت  زیر می باشند:

• افرادی که به دریافت معافیت های بهزیستی اقدام میکنند نباید غیبت کرده باشند. یعنی بلافاصله بعد از رسیدن به سن مشمولیت وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کرده باشند، در غیر این صورت نمیتوانند از بسیاری معافیت های سربازی که معافیت های بهزیستی نیز یکی از آن موارد است استفاده کنند.

• برخلاف انواع دیگر معافیت ها، داشتن برادر بزرگتر و سالم مانعی برای اخذ این نوع معافیت نمیباشد. اما باید توجه کنید که تنها یکی از فرزندان خانواده دارای فرزند معلول میتوانند از معافیت بهزیستی استفاده کنند.


نکته :  بنابراین مشمولان  اگر مایل به استفاده از معافیت های بهزیستی هستید  قبل از هر اقدامی باید این دو مورد را در نظر داشته باشید و بعد به سراغ انواع معافیت های  سازمان بهزیستی بروید.


تفاوت معافیت کفالت با معافیت ماده 6 بهزیستی

در معافیت کفالت اولین شرط این است که فرد مشمولی که می خواهد از معافیت کفالت استفاده کند باید تک پسر بالای18 سال باشد. اما در معافیت ماده شش بهزیستی تک پسر بالای 18 سال بودن مشمول اصلا مهم نیست.

در معافیت کفالت فرد مشمول در صورتی می تواند کفالت خواهر یا برادر را به عهده بگیرد که فاقد پدر و مادر باشند. اما در معافیت ماده 6 بهزیستی اگر پدر و مادر در قید حیات باشند باز فرد مشمول می تواند به عنوان کفیل باشد.


بیماری های ماده ۶ بهزیستی

معلولیت جسمی حرکتی: شامل قطع اندام ها ی خرکتی، دفورمیتی اندام ها، شکستگی و در رفتن شدید و خیلی شدید ستون فقرات یا هر دو دست؛ ضایعات مغزی، اختلال مخچه، تومورها

معلولیت های بینایی: نابینایی کامل، تخلیه چشم ها، اختلال در دید

معلولیت گفتاری: لکنت شدید، اختلال در گفتارو…

معلولیت شنوایی: ناشنوایی مطلق و اختلالات شنوایی

معلولیت ذهنی: معلولیت ذهنی با هوش زیر 55، معلولیت با هوش بین55 تا 75 و غیره
معلولیت روانی مزمن



به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی