جهت مشاوره در زمینه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52838

مدارک و شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی دی 1401

مدارک و شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی دی 1401

در این مقاله از مدارک و شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی 8 و 9 دی 1401 مطابق با دفترچه آیین نامه، مطلع می شوید هچنین از اعتبار قبولي در كليه آزمونهاي مهندسي مطلع میشوید. اگر برای انجام مراحل ثبت نام آزمون نظام مهندسی با مشکل یا ابهام روبرو شده اید می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. مشاوران تحصیلی سامانه مشاوره تلفنی، تمام مراحل ثبت نام را برای متقاضیان در سراسر کشور انجام می دهند.


مدارک لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی دی 1401

مدارک تحصیلی لازم برای ثبت نام آزمون نظام مهندسی دی ماه 1401، به شرح زیر است:

مطابق با ماده 7 آئین نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان صرفاً مدارك مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به منظور صدور پروانه اشتغال بكار مورد تاييد ميباشند. همچنین مطابق ماده 6 قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان رشته هاي معماری، عمران، تاسیسات مكانیكي، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیك جزء رشته هاي اصلي ميباشند.

با توجه به مصوبات كميسيون هم ارزی رشته ها كليه دارندگان مدارك تحصيلي كارشناسي ناپيوسته، كارشناسي با عناوين متفاوت از رشته هاي اصلي، كارشناسيارشد و دكتري فاقد مدرك كارشناسي در رشته هاي اصلي و مواردي از اين قبيل جهت اطلاع از امكان دریافت پروانه  اشتغال بكار در رشته و صلاحیت مورد نظر، از طریق اداره كل استان محل سكونت خود قبل از ثبت نام مطمئن گردند.

تذكر مهم:
بدینوسیله تاكید ميگردد متقاضیان ميبایست دقت نمایند در زمان ثبت نام آزمون، با توجه به مدرك تحصیلي خود، شرایط لازم را از حیث امكان اخذ  پروانه به كار مهندسي مطابق با آخرین ضوابط و مصوبات كمیسیون همارزی رشته ها دارا باشند.

بدیهي است درصورت عدم رعایت این قبیل  موارد، صرف ثبت نام و قبولي در آزمون هیچگونه حقي را برای داوطلبان ایجاد نخواهد كرد و قبولي ایشان كان لم یكن تلقي شده و هر گونه مسئولیت ناشي از آن بر عهده متقاضي شركت در آزمون ميباشد، ضمن آنكه دفتر مقررات ملّي و كنترل ساختمان نیز پاسخگوی اینگونه افراد نخواهد بود.


شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی دی 1401

از مهمترین شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی دی ماه 1401 داشتن سابقه کار حرفه ای است:

نحوه محاسبه سنوات حرفه ای مهندسان: حداقل سوابق كار حرفه ای براي شركت در آزمون ورود به حرفه مهندسان از تاریخ اخذ مدرك تحصیلي در هر مقطع تا 9 دی ماه 1401 و به شرح جدول شماره 1 دفترچه مطابق ماده 5 آییننامه اجرائي قانون است.

توجه: متقاضياني كه سنوات لازم را تا 9 دیماه 1401 احراز ننماين د امكان ثبت نام و شركت در آزمون را ندارند و در صورت نداشتن شرايط لازم و ورود اطلاعات نادرست جهت ثبت نام و قبولي در آزمون، قبولي آنان كان لم يكن تلقي شده و با آنها مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.

سنوات سوابق كار حرفه ای حداقل براي آزمون ورود به حرفه مهندسان ) پايه سه( بعد از اخذ مدرك تحصيلي

  • 1 كارشناسي 3 سال
  • 2 كارشناسي ارشد 2 سال
  • 3 دكترا 1 سال

سوابق كارداني براي آزمون ورود به حرفه مهندسان به غیر از رشته عمران )محاسبات(، در صورت هم رشته بودن با رشته آزمون، از تاريخ اخذ مدرك كارداني تا زمان اخذ مدرك مهندسي بازاي هر 5 سال كامل يك سال و حداكثر دو سال به سنوات مهندسي اضافه خواهد شد. )سنوات كمتر از 5 سال به تناسب در نظر گرفته ميشود(. در صورت هم رشته نبودن، سنوات كارداني قابل محاسبه براي آزمون مهندسي نميباشد

به عنوان مثال: سنوات كارداني رشته نقشهبرداري قابل محاسبه براي آزمون عمران و سنوات كارداني رشته عمران قابل محاسبه براي آزمون نقشهبرداري نيست.

ضروري است متقاضيان آزمون ورود به حرفه مهندس ان داراي مدرك كارداني، جهت اطمينان از هم رشته بودن مدارك كارداني و كارشناسي خود، از اداره كل راه و شهرسازي استان محل سكونت خود قبل از ثبت نام استعلام كتبي حاصل نمايند.

توجه: متقاضياني كه سنوات لازم را تا 9 دیماه 1401 احراز ننماين د امكان ثبت نام و شركت در آزمون را ندارند و در صورت نداشتن شرايط لازم و ورود اطلاعات نادرست جهت ثبت نام و قبولي آنان در آزمون، قبولي کان لم یکن تلقي شده و با آنها مطابق ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.


اعتبار قبولي آزمونهای نظام مهندسی چقدر است؟

اعتبار قبولی در كليه آزمونهاي مهندسي حداكثر به مدت 3 سال از تاریخ آزمون ميباشد لذا ضروري است قبول شدگان در آزمون مذكور در مهلت تعيين شده نسبت به اخذ پروانه اشتغال بكار مهندسي خود اقدام نمايند.

تذكر – قبولي آزمون كساني كه در زمان ثبت نام فاقد شرايط لازم براي دريافت پروانه باشند کان لم یکن تلقي ميگردد.

 آزمونهاي ورود به حرفه مهندسان در كليه رشته ها فقط در پايه 3 به صورت تستي برگزار ميگردد و ارتقاء پايه طبق آييننامه اجرائي قانون و دستورالعملهاي ابالغي صورت ميگيرد.


تذكر مهم: بدیهي است در هیچ یك از آزمونها، جبران كسری نمره و ارفاق وجود نخواهد داشت.


مشاوره ثبت نام در آزمون نظام مهندسی دی 1401

داوطلبان گرامی در سراسر کشور می توانند برای مشاوره ثبت نام در آزمون نظام مهندسی دی 1401 از طریق تلفن ثابت با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایند:

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام در آزمون نظام مهندسی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی