کد خبر : 22719

مشاوره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400

مشاوره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد


چگونه برای کنکور ارشد ، برنامه ریزی کنیم ؟ موفقیت در آزمون ارشد نیازمند برنامه ریزی مناسب است . در این مقاله اصول کلی مشاوره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد را بیان می کنیم. ولی با توجه به تفاوت های فردی ، نیاز است ، هر فرد بر اساس روش مطالعه و قدرت یادگیری؛ یک برنامه ریزی اختصاصی داشته باشد. پس نمی توان برای همه یک برنامه را توصیه کرد.




مشاوره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400

مشاوره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد ، ابتدا نیازمند آن است که داوطلب اقدام به تعیین هدف ، شناسایی دانسته ها، مشخص کردن منابع مهم، و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف خود نماید.


اقدامات اولیه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد :


تعیین هدف برای شرکت در آزمون ارشد:

داوطلب ابتدا باید ، رشته مورد نظر خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. گرایش مورد علاقه خود را مشخص کند. درباره بازار کار آن رشته تحقیق کند. همچنین، رتبه لازم برای پذیرش در رشته و گرایش مورد نظرش را بداند.


شناسایی منابع آزمون کارشناسی ارشد:

داوطلب بر اساس تجربه پذیرفته شدگان سال های قبل و تجربه متخصصان باید منابع مهم تر رشته خود در کنکور را بشناسد. با تهیه یک لیست از منابعی که ، داوطلبان سال های پیش، مطالعه کرده اند ، اقدام به تهیه منابع لازم برای شرکت در کنکور ارشد نماید.

لیستی که داوطلب از منابع تهیه می کند، شامل : منابع پر تکرار تر ، که 50 تا 60 درصد سوالات کنکور را شامل می شود و حتما باید خوانده شود .؛ کتاب هایی که در درجه دوم از نظر تکرار قرار دارند و حدود 20 تا 30 درصد سوالات را شامل می شود.؛ و درآخر کتاب هایی شانس مورد سوالات قرار گرفتن آن ها بسیار کمتر است و باید در اولویت های پایین تر قرار بگیرند.


شناسایی نقاط قوت و ضعف:

داوطلب باید ببیند ، از میان منابع تهیه کرده ، کدام یک را مطالعه کرده است و چقدر روی مباحثش تسلط دارد. سپس نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند و به تقویت بیشتر نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود بپردازد.


برنامه ریزی برای کنکور:

بعد از اینکه هدف، منابع و نقاط قوت و ضعف خود را مشخص کردید ، می توانید اقدام به برنامه ریزی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد نمایید.




مشاوره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد

برای اینکه یک برنامه مناسب ، برای شرکت در آزمون ارشد بریزید، نیاز است که سبک مطالعه خود را بدانید، مدت زمانی ک برای مطالعه هر کتاب نیاز دارید ، مدت زمان باقی مانده تا کنکور ارشد و مدت زمانی که در هر روز می توانید به مطالعه اختصاص بدهید را تخمین بزنید.


نکته مهم این است که؛ برنامه ریزی و زمان بندی را، بصورت واقع بینانه و منعطف انجام بدهید و فرصت کافی برای استراحت داشته باشید.



همچنین برای دریافت مشاوره تخصصی برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 1400 ، می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس بگیرید و از مشاوران این مرکز کمک بگیرید.





لینک های مفید برای داوطلبین آزمون ارشد 1400 :


لیست رشته های کارشناسی ارشد 1400


منابع کنکور کارشناسی ارشد 1400


مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400


زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1400




5/5 - (1 امتیاز)
منابع : ناموجود
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی