جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 40201

مزیت مدارس تیزهوشان چیست؟

مزیت مدارس تیزهوشان چیست؟

در این مقاله می خوانید که مزیت مدارس تیزهوشان نسبت به مدارس عادی و نمونه دولتی چیست. اگر قصد انتخاب بهترین مدرسه را دارید، پیشنهاد می دهیم این مقاله را به دقت مطالعه نمایید و برای انتخاب نزدیک ترین مدرسه تیزهوشان به محل سکونت خود با بیشترین امکانات آموزشی و کارگاهی، با شماره تلفن های مندرج در همین صفحه تماس حاصل فرمایید:


مزیت مدارس تیزهوشان چیست؟

ویژگی و مزایا مدارس تیزهوشان موجب برتری این مدارس نسبت به مدارس عادی و حتی مدارس نمونه دولتی شده است. در این بخش به بررسی مزیت های مدرسه تیزهوشان پرداخته ایم:

  • مدارس تیزهوشان ازمدارس عادی و حتی نمونه امکانات بیشتر و بهتری دارند
  • – استفاده از معلمان نمونه و با سابقه
  • – مجهز بودن به وسایل ازمایشگاهی برای یادگیری بهتر دروس
  • دانش آموزان تیزهوش (چون برای ورود به مدارس تیزهوشان ازمون ورودی میگیرند و هر دانش آموزی نمی تواند وارد ان شود مگر دانش آموزان پر تلاش و مستعد)کتاب خانه های مناسب برای ارتقا سطح علمی دانش آموزش نکات برتر برای قبولی دانش اموزان در کنکور سراسری و المپیادهای علمی (امروزه شاهد هستیم که بسیاری از قبول شدگان در کنکور فارغ التحصیل مدارس استعداد های درخشان اند.
  • بسياري از مادران و پدران مي‌خواهند بدانند براي موفقيت فرزندشان در آزمون ورودي مدارس تيزهوشان و نمونه دولتي چه كار بايد بكنند. اهميت اين موضوع زماني مشخص مي‌شود كه بدانيم آزمون‌هاي ورودي مدارس تيزهوشان و نمونه‌ي دولتي با توجه به تعداد شركت‌كننده، دست كمي از كنكور سراسري ندارد و چه بسا سخت‌تر نيز باشد.
  • به همين دليل ضرورت دارد تا اوليا براي موفقيت فرزندشان، از هم‌اكنون به فكر باشند و كار را به روزهاي آخر و ماه‌هاي آخر نسپارند. بدون شك مهم‌ترين موضوع و دغدغه‌ي اوليا «برنامه‌ريزي» براي فرزندشان است. آزمون‌هاي برنامه‌اي كانون در كنار برنامه‌ي راهبردي آزمون‌ها مي‌تواند مهم‌ترين ابزار موفقيت دانش‌آموزان باشد. در كنار آن كلاس‌ها و كتاب‌هاي برنامه‌اي كانون هم هدفي را جز موفقيت دانش‌آموزان در آزمون‌هاي ورودي دنبال نمي‌كند.

سایر مزیت های مدارس تیزهوشان:

  • الف- ساعات درسی: ساعات درسی هفتگی مدارس تیزهوشان درست مشابه مدارس عادی بوده و دقیقاً سی ساعت در هفته است.
  • ب- استفاده از کتابهای مکمل: در مدارس تیزهوشان در کنار درس های معمول آموزش و پرورش، کتاب های مکملی در نظر گرفته شده و این دروس نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود. این موضوع به منظور پرورش استعداد دانش آموزان بوده و متناسب با آن ها خواهد بود.
  • ج- آزمون های استعدادیابی: در مدارس تیزهوشان به طور مکرر و هر ساله آزمون هایی برگزار می شود. هدف از برگزاری این آزمون ها تعیین سطح علمی دانش آموزان بوده و به نوعی سنجش میزان پیشرفت آن ها را مشخص می کند. آزمون های استعداد سنجی مدارس تیزهوشان هر ساله به صورت سراسری برگزار می شود.
  • د- گزینش دانش آموزان: هدف اصلی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، شناسایی استعدادهای برتر هر شهر بوده و به همین منظور برای تعیین و انتخاب دانش آموزان، در این مدارس آزمون هایی برگزار می شود. در گذشته این کار به صورت یک آزمون متمرکز انجام می گرفت. ولی در چند سال گذشته روال کار مدارس سمپاد تغییر کرده و گزینش به صورت مدرسه محور است.
  • ه- گزینش کادر تدریس: همینطور که در مدارس تیزهوشان گزینش دانش آموزان اهمیت دارد، گزینش کادر آموزشی و مدیریتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا برای پرورش استعداد دانش آموزان نیاز به افراد متخصص و تیزهوشی است.

مدرسه تیزهوشان بهتر است یا نمونه دولتی

مدرسه تیزهوشان بهتر است یا نمونه دولتی، در این قست به بررسی تفاوت مدارس نمونه دولتی و مدارس تیزهوشان (سمپاد)، پرداخته ایم:
مدارس نمونه دولتی که شاید اسم آن ها را شنیده باشید نیز ساختاری مشابه مدارس استعداد درخشان یا همان سمپاد دارد. به همین خاطر است که گاهی برای والدین این سؤال پیش می آید که تفاوت این دو در چیست؟

مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و غیر انتفاعی در برنامه های آموزشی اصلی خود تفاوت عمده ای با یکدیگر ندارند. زیرا منابع اصلی آموزش در همه مدارس یکسان است. آنچه باعث ایجاد تفاوت در بین این مدارس می شود، شیوه آموزشی آن ها و سطح آموزشی آن هاست. مدارس نمونه دولتی نیز به صورت گزینشی عمل کرده و دانش آموزان خود را با آزمون برمی گزینند. ولی اهداف آن با مدارس تیزهوشان متفاوت است. مدارس نمونه دولتی زیر نظر مستقیم آموزش پرورش بوده و جهت حمایت از دانش آموزان دولتی با استعداد ایجاد شده است. فراموش نکنید که مدارس سمپاد زیر نظر سازمان پرورش استعدادهای درخشان بوده و هدف اصلی آن پرورش خلاقیت و استعداد افراد است.


مشاوره قبولی در آزمون تیزهوشان هفتم و دهم

پیشنهاد می دهیم برای آمادگی شرکت در آزمون تیزهوشان از راهنمایی مشاور تحصیلی استفاده نمایید. در این مقاله شماره تلفن کارشناسان تحصیلی برای مشاوره قبولی در آزمون تیزهوشان هفتم و دهم، درج شده است.

  • اگر شما هم جزء دانش آموزانی هستید که تمایل دارید در آزمون های ورودی تیزهوشان شرکت کنید توصیه می کنیم به نکته های زیر توجه کنید :
  • *از همین امروز درس خواندن را شروع کنید تا از رقیبان پیشی بگیرید . آنان که فردا آغاز می کنند یک روز از شما عقب ترند .
  • *اعتماد به نفس داشته باشید . همه ما می توانیم یک استعداد درخشان باشیم ، هوش استعداد و میل به پیشرفت در همه ما وجود دارد ، تفاوت ما در میزان تلاشمان است ، پس با اعتماد به نفس تلاش کنید تا به موفقیت برسید .
  • * با هدف تلاش کنید اگر هدفی مشخص داشته باشید ( قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان ) تلاش شما چندین برابر خواهد شد ، و خستگی ناپذیر می شوید .
  • * به علوم و ریاضی توجه ویژه داشته باشید ، این دو درس می توانند نتیجه آزمون را به نفع شما تغییر دهند تلاش کنید تا نمره تراز ریاضی و علوم شما به بالای 7000 برسد .

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه برنامه ریزی قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و نهم به دهم

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی