کد خبر : 16333

مرخصی در دوره طلایی سربازی

در این مقاله و مطلب هدفمان توضیح و پرداختن به این موضوع که مرخصی در دوره طلایی سربازی برای آن دسته از مشمولان و افرادی که به خدمت سربازی میروند چگونه میباشد.

دوره آموزشی سربازی یکی از چالشی ترین دوران خدمت نظام وظیفه است. به افرادی که باید به خدمت سربازی بروند مشمول نظام وظیفه می گویند. مدت خدمت سربازی ا18 ماه تا24 ماه متغیر است. خدمت سربازی به دو بخش تقسیم می شود. بخشی از آن دوره آموزشی سربازی است و بخشی دیگر دوره خدمت سربازی می باشد.

دوره طلایی سربازی چه دوره ای است؟ دوران طلایی سربازی که در واقع خود مشمولین و سربازان این نام را بر روی آن نهاده اند و به دورانی از خدمت سربازی می گویند که سخت گیری ها کمتر بوده اند و سربازان بیشتر می توانند به مرخصی بروند.

از آن جایی که در این دوره تعطیلات عید نوروز در پیش است، مرخصی برای سربازان اعزام شده در این دوره، معمولا بیشتر از دوره های دیگر اعزام است، بنابراین به آن دوران طلایی سربازی می گویند.

دوره اسفند ماه یا دوران طلایی خدمت یکی از بهترین ماه های اعزام به خدمت است که در آن، حدودا از 26 تا 28 اسفند ماه سربازان به مرخصی رفته و تا 15 اسفند ماه که تعطیلی است مرخصی دارند.


اعزامی های دوره طلایی سربازی که در واقع اعزامی های اسفند ماه هستند بایستی از تاریخ 1 اسفند ماه شروع به خدمت کنند.


چطور در دوران طلایی به خدمت  سربازی اعزام شویم؟

اگر چه که انتخاب دوره ی اعزام به خدمت دست خود مشمولان نیست، اما مشمولان عزیز می توانند با داشتن اطلاعاتی در خصوص تاریخ اعزامی های هر سال  و زمان بندی درست برای ارسال دفترچه ی اعزام به خدمت در این دوران طلایی افتاده و از آن نهایت استفاده را ببرند.

معمولا روند کار به این صورت است که مشمولان با مدرک دیپلم، نوزدهم هر ماه و مشمولان با مدرک بالاتر، ابتدای ماه های زوج به خدمت اعزام میشوند.

این موضوع نشان میدهد که اگر میخواهید در دوران طلایی به خدمت بروید، باید یا یکم یا نوزدهم اسفند ماه اعزام شوید (بسته به تاریخ اعزام براساس مدرک تحصیلی)

و یکی از راه های رسیدن به این هدف، به تعویق انداختن تاریخ اعزام است! (مشروط بر اینکه با درخواست شما موافقت شود)

البته  باید به این نکته اشاره کرد که شما تنها کسی نیستید که بدنبال اعزام در این ماه است و سربازان زیادی نیز مثل شما بدنبال آن هستند تا بتوانند از مزایای دوره طلایی آموزشی سربازی استفاده کنند.

کد های مراکز آموزشی سربازی

کدهای مراکز آموزش نظام وظیفه مجموعه‌ای از کدهایی است که توسط سازمان نظام وظیفه به سربازان جهت تعیین محل آموزش سربازی ارائه می شود. این دوره که دو ماه به طول می‌انجامد شامل آموزش‌هایی از قبیل اسلحه‌شناسی، آموزش تیراندازی، انواع استتار، مسیریابی در شب و روز و غیره  است. دوره آموزشی ممکن است در هر یک از پادگان‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع باشد. در اینجا برخی از کدهای مراکز آموزش سربازی را معرفی می کنیم.

01 * پادگان ولیعصر نیروی انتظامی — آذربایجان شرقی _ تبریز
02 * پادگان قدس نیروی انتظامی — آذربایجان شرقی _ سعید آباد
03 * پادگان ارومیه نیروی زمینی ارتش– آذربایجان غربی _ ارومیه
04* پادگان محمد رسول‌الله نیروی انتظامی– خراسان جنوبی _ بیرجند



سامانه صدای مشاور


2/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی