کد خبر : 8133

مراحل پس گرفتن وثیقه خروج از کشور

در این مقاله و عنوان سعی داریم توضیح بدهیم در مورد مراحل پس گرفتن وثیقه خروج از کشور و همچنین میزان و مبلغ این وثیقه برای مشولان چه قدر می باشد.




سامانه  صدای مشاور         

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613       

تماس از  8  صبح تا 12 شب             

              حتی ایام تعطیل                      




سربازی و یا همان خدمت نظام وظیفه عمومی سربازی در ایران به خدمت سربازی عمومی گفته می‌شود که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تمام مردان بالای 18  سال ایرانی و  به جز مواردی که استثنا شده‌اند باید به خدمت سربازی بروند. گذراندن دوره سربازی برای تمامی مشمولان و  اجباری است و مشمولان قبل از پایان این دوره از انجام هرگونه خدمات دولتی و استفاده از برخی خدمات شهروندی بازداشته می‌شوند.

مشمولان نظام وظیفه در صورتی که دارای معافیت تحصیلی باشند می‌توانند از کشور خارج شوند. مجوز خروج کشور برای مشمولان نظام وظیفه دارای زمان مشخصی است. مشمولان نظام وظیفه در صورت دارا بودن شرایط لازم برای خروج از کشور و  می‌بایست وثیقه مورد نظر را نزد سازمان وظیفه بسپارند تا ضمانتی برای برگشت آن‌ها وجود داشته باشد.

مشمولان و سربازان  به علت تحصیل قصد به تاخیر انداختن سربازی خود را داشته باشند و آن را از طریق نظام وظیفه موجه نمایند، می توانند به صورت قانونی از کشور خارج شوند.
اما با توجه به قوانین خروج از کشور دانشجویان مشمول، این افراد بایستی وثیقه ای را نزد دولت به امانت گذارند تا بتوانند از کشور خارج شده و به سفر های مختلف بروند.

درخواست خروج از کشور:

برای درخواست خروج از کشور توسط مشمولان  به خدمت که دارای معافیت تحصیلی هستند به این صورت می باشد  که این افراد ابتدا باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به اضافه وثیقه مورد نظر  تحویل بدهند.  سازمان نظام وظیفه و سازمان نظام وظیفه مجوز خروج از کشور را صادر و به پلیس ناجا تحویل می دهد و در انتها گذرنامه صادر و یا تمدید خواهد شد.

ميزان وثيقه سفر های مورد استفاده مشمولان

برای آن که بدانید نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور چگونه است  ابتدا بایستی بدانید برای سفر های مختلف باید به میزان متفاوتی وثیقه را نزد دولت امانت بسپارید.

میزان وثیقه سفر های مختلفی که مشمولان معمولا از آن ها استفاده می کنند به صورت زیر می باشند:

میزان وثیقه سفرهای علمی 80 میلیون ریال وجه نقد و یا ضمانت بانکی است که شامل سفرهای مطالعاتی در مقطع تحصیلات تکمیلی می شود و در مقطع ارشد مدت زمان آن ۶ ماه و برای مقطع دکترا 12 ماه است. میزان وثیقه جهت سفر به قرار زیر می باشد:

  • وثیقه سفر جهت ادامه تحصیل ((معافیت تحصیلی خارج از کشور)) 200 میلیون ریال وجه نقد
  • وثیقه سفر سیاحتی 150 میلیون ریال وجه نقد
  • وثیقه سفرهای زیارتی عراق و عربستان 30 میلیون ریال وجه نقد

نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور از نظام وظیفه پس از بازگشت


نحوه پس گرفتن وثیقه خروج از کشور پس از بازگشت از سفر نیز بدین صورت می باشد  که در حال حاضر مشمول  می بایستی شخصا در سازمان وظیفه عمومی حاضر شود تا پس از رویت گذرنامه و  میزان مبلغ ودیعه ی وی مسترد گردد.

البته نکته ی مهمی که برای پس گرفتن وثیقه سربازی باید بدانید آن است که مشمولان بایستی در موعد مقرر به کشور باز گردند و حتی تنها بازگشت در موعد مقر کافی نبوده و مشمول بایستی ورود خود را به سازمان نظام وظیفه اعلام نماید تا بتواند مراحل پس گرفتن وثیقه خروج از کشور خود را طی نماید.

توجه کنید که چنانچه مشمول در مهلت مقرر به کشور باز نگردد و یا ورود خود را به سازمان معرفی نکند و وثیقه از سمت دولت ضبط خواهد شد و قابل بازگشت نخواهد بود و همچنین جریمه ی ممنوع الخروج شدن مشمول نیز متصور خواهد بود.


سامانه صدای مشاور     

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی