کد خبر : 13268

تجربیات معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان و دلایل رد شدن

تجربیات معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان و دلایل رد شدن

در این مقاله، تجربیات معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان را می خوانید و دلایل رد شدن در معاینات پزشکی فرهنگیان را شرح داده ایم. علاوه براین فرم معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان را در اختیار متقاضیان گرامی قرار داده ایم. با مطالعه این مطلب از جزئیات کامل مراحل معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان مطلع می شوید.

در این مقاله و عنوان میخواهیم بپردازیم برای آن دسته از دانشجویان و مشولانی که در تمایل به تحصیل کردن و یا دانشجو دانشگاه فرهنگیان هستند. در ادامه توضیح کوتاهی را در مورد مراحل معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان و شرایط تخصصی کلی و  مصاحبه این دانشگاه چگونه میباشد.

معرفی دانشگاه فرهنگیان؟

 معرفی دانشگاه فرهنگیان؟ دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی برای تأمین و  تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در ایران است. این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ با تجمیع کلیه مراکز تربیت معلم سراسر ایران تأسیس شد و دارای 98 واحد دانشگاهی ((در قالب ۶۴ پردیس دانشگاهی و ۳۴ دانشکده))) می‌باشد. دانشگاه فرهنگیان از بزرگترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های ایران است و حسین خنیفر به عنوان اولین رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست این دانشگاه مأموریت محور و استراتژیک را به عهده دارد.

در حال حاضر ۶۷۰۱۳ دانشجو و ۷۶۹ عضو هیئت علمی و استاد در این دانشگاه مشغول فعالیت می‌باشند. هم چنین تعداد ۱۵۹۵۱ مهارت آموز و 3600 فارغ‌التحصیل از آغاز تأسیس دانشگاه تا کنون داشته‌است. تعداد پردیس‌ها و مراکز آموزشی در دانشگاه فرهنگیان نیز تاکنون 98 واحد است.

بر اساس تحلیل‌های انجام شده این مرکز تاکنون 8818 مقاله علمی در نشریات و همایش‌های داخلی منتشر نموده‌است. دانشگاه فرهنگیان صاحب امتیاز و ناشر یک مجله تخصصی است و تا کنون 27 همایش توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شده‌است. علاوه بر این تاکنون 502 مقاله معتبر بین‌المللی نیز از این مرکز استخراج شده‌است.


مراحل و شرایط معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان

تجربیات معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان دلایل رد شدن
معاینات جسمانی چشم، گوش، قلب، گفتار درمانی، دندان، و…… داشتن بیماری واگیر
معاینات روانی تایید سلامت روان توسط روانپزشک عدم سلامت روان به گونه ای که باعث آسیب دانش آموزان شود

معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان بعد از قبولی در مصاحبه شروع خواهد شد، بعد از تکمیل فرم معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان متقاضیان لازم است به ترتیب تمام معاینات را انجام دهند

این معاینات به دو دسته کلی معاینات جسمانی و روانی تقسیم می شوند هدف از انجام معاینات پزشکی استخدامی آموزش و پرورش این است که فرهنگیان از نظر سلامت جسمانی و روانی ارزیابی کامل صورت گیرد چرا که این گروه با دانش آموزان سر و کار دارند که آیندسازان مملکت هستند و سلامت روانی و جسمانی آنها حائز اهمیت است.

توجه داشته باشید بعد از تکمیل و ارزیابی جسمی و روانی پرونده پزشکی آنها به کمیسیون پزشکی دانشگاه فرهنگیان ارجاع داده می شود و بعد از گذشت حدود یک تا دو هفته نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

رد شدن در معاینات پزشکی فرهنگیان به دلایل خاصی اتفاق می افتد مثلا اینکه فرد بیماری واگیر داشته باشد که قابل انتقال به سایر افراد باشد و یا اینکه از نظر روانی صلاحیت کار با دانش آموزان را نداشته باشد.

دلایل رد شدن در معاینات پزشکی فرهنگیان به موارد ساده و جزئی مربوط نمی شود مثلا یکی از معاینات، معاینه چشم است اگر فردی چشمش ضعیف باشد و نیاز به عینک داشته باشد در این معاینات رد نمی شود چرا که مساله ای نیست که باعث آسیب به دانش آموزان شود.

برای آگاهی از نحوه انجام معاینات می توانید از تجربیات معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان سال های قبل استفاده کنید.

هرساله سازمان سنجش آموزش  کشور از بین متقاضیان گروه های آزمایشی ریاضی  و  تجربی و  انسانی و زبان و هنر برای مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان دانشجو میپذیرد. برای شرکت و پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید شرایط عمومی و اختصاصی یعنی شرط گزینش دانشگاه فرهنگیان  لازم را داشته باشید.

دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور 98 اقدام به جذب ۲۵ هزار دانشجو می‌کند داوطلبان علاقه‌مند به شغل معلمی می‌توانند رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را انتخاب کنند.دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش دانشجو شرایط اختصاصی را اعلام کرده که به صورت و زیر شرح است:

• کسب حداقل نمره علمی کل 6500 و بالاتر.
• نداشتن هیچ‌گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت (دائم یا موقت) به سازمان‌های دولتی و غیردولتی از آغاز تا پایان دوره تحصیل در دانشگاه.
• داشتن حداقل معدل کل 15 در دوره متوسطه دوم و داشتن حداکقر سن22 سال تمام در بدو ورود به دانشگاه (متولدین اول مهر 75 به بعد).
• انجام خدمت سربازی یا سوابق کاری و موارد دیگر تحت هیچ شرایطی به سقف سنی داوطلب افزوده نمی‌شود.

شرایط کلی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان

1- شرایط پوشش ظاهری را رعایت کنید.
2- با گشاده رویی وارد اتاق مصاحبه شوید.
3- هرگز تند صحبت نکنید و کلمات را شمرده شمرده بیان کنید.
4- روزهای قبل از مصاحبه سوالات عقیدتی سیاسی موجود در کانال تلگرام حامی را مطالعه نمایید.
5- حتی الامکان سعی کنید با چند نفر از ورودی های سال قبل دانشگاه فرهنگیان صحبت کوتاهی را داشته باشید.

سامانه صدای مشاور

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور

ارتباط تلفنی دلایل رد شدن در معاینات پزشکی فرهنگیان

در این مقاله تجربیات معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان و دلایل رد شدن در معاینات را شرح داده ایم، اگر در مورد دلایل رد شدن در معاینات پزشکی دانشگاه فرهنگیان سوال یا ابهام روبرو شده اید، می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل کنید تا مشاوران سامانه تلفنی شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی