جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 49416

مراحل معافیت تحصیلی در حین خدمت | گرفتن معافیت از پلیس+10

مراحل معافیت تحصیلی در حین خدمت | گرفتن معافیت از پلیس+10
در این مقاله می خوانید که مراحل معافیت تحصیلی در حین خدمت چیست و نحوه گرفتن معافیت از پلیس+10 چگونه است. موضوع معافیت تحصیلی با سوالات متعددی برای مشمولان همراه است نظیر اینکه مدت زمان معافیت تحصیلی دیپلم و سایر مقاطع چقدر است؟
استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی چگونه است و مدارک لازم برای معافیت تحصیلی شامل چیست؟ اغلب مشمولان می پرسند گرفتن معافیت تحصیلی از پلیس+10 چگونه است و مراحل گرفتن معافیت تحصیلی در حین خدمت چقدر زمان می برد…
تا کی معافیت تحصیلی دارم و نحوه گرفتن معافیت تحصیلی دانش اموزان دوازدهم و … چگونه است. در ادامه قوانین و ضوابط مربوط به معافیت ها را می خوانید و می توانید در صورت وجود هرگونه سوال و ابهام با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.

مراحل معافیت تحصیلی در حین خدمت از طریق پلیس+10

مراحل معافیت تحصیلی در حین خدمت و گرفتن معافیت از پلیس+10 شامل نکات مهم و قوانین و ضوابط مندرج در دفترچه نظام وظیفه است. در این قسمت به شرح مراحلی که لازم برای معافیت تحصیلی در حین خدمت از طریق پلیس +10 انجام شود، پرداخته ام:

الف- معافیت تحصیلی دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی

  1. کلیه دانش آموزان و دانشجویان مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت آموزش و پرورش و یا مورد تائید آن وزارت خانه و دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی داخلی و خارجی مورد تائید وزارتخانه های علوم و بهداشت و طلاب حوزه های علمیه که در حین تحصیل به سن مشمولیت رسیده یا می رساند در صورت دارا بودن شرایط استفاده از معافیت تحصیلی، تا زمانی که برابر مقررات به تحصیلات خود ادامه دهند از اعزام به خدمت دوره ضرورت معاف می باشند.
  2. کلیه دانش آموزان یا دانشاجویان و طلاب علوم دینی که در حین مشامولیت/18سالگی تمام/ قرار دارند برای ادامه تحصیل می بایست از سازمان وظیفه عمومی معافیت تحصیلی دریافت نمایند. صدور معافیت تحصیلی برای دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، موکول به ارائه درخواست ثبت نام از طریق مراجع ذیرب می باشد.
    2 -برابر تبصره و ماده 22 قانون خدمت وظیفه عمومی حداکثر معافیت تحصیلی برای دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی دانشگاهی برابر جدول زیر می باشد:
مقطع تحصیلی حداکثر مدت مجاز به تحصیل
کاردانی 2/5 سال
کارشناسی ناپیوسته 3 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال
کارشناسی پیوسته 5 سال
کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال
دکترای پزشکی پیوسته 8 سال
دکترای تخصصی 6 سال

در مواقع ضروری با تشخیص و اعلام کمیسیون موارد خاص دانشگاه های مربوطه، در قالب درخواست افزایش سنوات تحصیلی به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی /پلیس +10 دارا بودن شرای حداکثر یک سال به مدت فوق به عنوان سنوات ارفاقی قابل افزایش می باشد.

  • مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی که حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور که مورد تائید وزارتخانه های علوم و بهداشت می باشند پذیرفته شوند تا زمانی که وفق تبصره  و ماده 22 به تحصیل اشتغال دارند، می توانند مشروط به اینکه دارای غیبت غیر موجه نباشند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند. این معافیت برای هر مقطع فقط یکبار صادر می شود.
  • مشامولان فارغ التحصیل مقاطع دانشگاهی در صورتی که حداکثر ظرف مدت یک سال پس از فراغت از تحصیل، در مقطع بالاتر پذیرفته شوند می توانند با لحاظ سایر شرایط قانونی از معافیت تحصیلی استفاده نمایند.
  • معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی، در صاورتی که تا یک سال پس از تاریخ انصراف در مقطع، رشته یا دانشگاه جدید پذیرفته شوند، در طول مدت تحصیل در مقاطع دانشگاهی (از دیپلم تا دکترای تخصصی) مشروک به اینکه انصراف آنها در مدت سنوات مجاز موضوع تبصره و ماده 22 قانون صورت گرفته باشد، فق یک بار قابل تمدید است که در این صورت مدت تحصیل قبلی جزو سنوات تحصیلی جدید محسوب نخواهد شد.
  • تبصره: دانشجویان انصرافی که با یک مقطع تحصیلی پایین تر فارغ التحصیل می شوند در شمول این بند قرار ندارند و ادامه تحصیل آنان در مقطع بالاتر به شرط رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه در مقطع قبلی، از نظر معافیت تحصیلی بلامانع خواهد بود.
  • ترخیص کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر به جز در زمان های اضطراری و بلامانع است.
  • مشمولین دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و معادل آن در حوزه های علمیه علاقمند به تحصیل در خارج از کشور در صورتی که از نظر مقررات وظیفه عمومی و وزارتخانه های علوم و بهداشت، حائز شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور باشند و دانشگاه ها و رشته های آنها موردت تایید وزارتخانه های فوق باشد.
  • میتوانند با سپردن تضمین های لازم و با استفاده از مقررات مربوط برای تحصیل به خارج از کشور مسافرت نمایند.
  • ایرانیان مقیم خارج از کشور، فرزندان مامورین ثابت دولت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و همچنین کسانی که قانوناً تحت کفالت، یا ولی قانونی آنها میباشاند، چنانچه در حین تحصیل در مدارس ایرانی مستقر در خارج از کشور و یا موسسات آموزشی کشورهای خارج مورد تایید آموزش و پرورش و طلاب حوزههای علمیه مورد تایید شورای عالی حوزه های علمیه به سن مشمولیت برسند از معافیت تحصیلی بهرهمند میگردند و ادامه تحصیل آنان تا سقف یك سال پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشاور که مورد تایید وزارتخانه های علوم یا بهداشت هستند بلامانع میباشد.
  • دانش آموزان و دانشجویان خارج از کشور برای صدور معافیت تحصیلی می بایست به نمایندگیهای دولت جمهوری اسلامی ایران مراجعه تا پس از تایید مدارک، درخواساات آنان به مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در تهران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و از آن طریق به منظور صدور معافیت تحصیلی به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال گردد.
  • به مشمولینی که به طور غیر مجاز از کشور خارج شده باشند معافیت تحصیلی داده نخواهد شد.

مراحل صدور معافیت تحصیلی برای دانش آموزان

نحوه گرفتن معافیت تحصیلی دانش اموزان دوازدهم چگونه است؟ این سوال از پرسش های پرتکرار دانش آموزان مقطع متوسطه دوم است. در این قسمت می خوانید مراحل صدور معافیت تحصیلی برای دانش آموزان چیست؟

برابر تبصره و ماده 22 قانون خدمت وظیفه عمومی، حداکثر معافیت تحصیلی برای دانش آموزان تا سن بیست سال تمام می باشد که برابر روش زیر اقدام می شود:

  •  -مراجعه دانش آموز به واحد آموزشی و دریافت برگ درخواست معافیت تحصیلی ممهور به مهر مدرسه
  •  -حسب مورد ارائه مدارک عمومی مورد نیاز )مندرج در صفحه 5 و 6)
  •  -ثبت درخواست معافیت تحصیلی در سامانه وظیفه عمومی توس یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی )پلیس +01)
  •  -صدور معافیت تحصیلی از سوی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی )پلیس +01 )و ارائه آن به مشمول جهت تحویل به واحد آموزشی.
    فرایند صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان
  • -مراجعه دانشاجو به دانشاگاه مربوک به همراه اصل گواهی فراغت از تحصیل مقطع قبلی جهت دریافت برگ درخواست معافیت تحصیلی مقطع جدید ممهور به مهر دانشگاه.
  • -ارائه برگ تکمیل شاده درخواسات معافیت تحصیلی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی / پلیس +10 /به همراه اصال شناسنامه و کارت ملی و یک قطعه عکس سیاه و سفید1×2 تمام رخ و اصل گواهی فراغت از تحصیل مقطع قبل.
  •  -ثبت درخواسات معافیت تحصیلی در سامانه وظیفه عمومی از ساوی کاربر دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی / پلیس +10 /و تایید موارد ثبت ساده توسط مشمول.
  • -صدور مجوز ثبت نام در دانشگاه از سوی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی /پلیس+10/ و ارائه آن به دانشجو جهت تحویل به دانشگاه مربوط.
  •  -بررسی مدارک و احراز شرای ادامه تحصیل از سوی واحدهای وظیفه عمومی استانها.
  •  -در صورت نیاز صدور معافیت تحصیلی و ارسال آن به دانشگاه مربوک از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا.
    فرایند صدور معافیت تحصیلی برای طلاب حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی
  • -مراجعه طلبه به مرکز مدیریت حوزه علمیه استان مربوک و دریافت برگ درخواست معافیت تحصیلی ممهور به مهر حوزه.
  •  -ارایه برگ درخواسات معافیت تحصیلی به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی / پلیس +10 /به همراه اصال شناسنامه و کارت ملی و یک قطع ه عکس سیاه و سفید 1 × 2 تمام رخ.
  • -ثبت درخواست در سامانه وظیفه عمومی از سوی کاربر دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی / پلیس +10 /و تایید موارد ثبت شده توسط مشمول.
  •  -صدور مجوز ثبت نام در حوزه علمیه از سوی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی / پلیس +10 /و ارایه آن به طلبه جهت تحویل به حوزه علمیه.
  •  -بررسی مدارک و احراز شرای ادامه تحصیل از سوی واحدهای وظیفه عمومی استانها.
  •  -در صورت نیاز صدور معافیت تحصیلی و ارسال آن به حوزه علمیه مربوطه از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه معافیت تحصیلی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی