کد خبر : 2552

مدت خدمت سربازی در سال 1403 چند ماه است

مدت خدمت سربازی در سال 1402

در این مقاله مطلع می شوید که مدت خدمت سربازی در سال 1403 چند ماه است. سوالات متعددی درباره مدت خدمت سربازی در سال 1403 برای مشمولین مطرح است مانند موارد زیر که از طریق این مقاله و تماس با سامانه صدای مشاور به پاسخ آن ها خواهید رسید:

  • ایا خدمت سربازی 24 ماه شده؟
  • مدت خدمت در سال 1403
  • کسری خدمت سال 1403
  • مدت خدمت سربازی متاهلین
  • مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲
  • خدمت سربازی چند سال است
  • امکان تغییر مدت خدمت سربازی در سال 1403
  • خدمت سربازی چند ماه است و دوره آموزشی سربازی چند روز است؟
  • و…

مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲ چند ماه است ؟

قانون نظام وظیفه مربوط به اینکه مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲ چند ماه است ، پیرو قوانین نظام وظیفه هر سال بررسی می شود. هر سال احتمال تغییر مدت اعزام به خدمت سربازی با توجه به مصوبات مجلس ، وجود دارد. در این مقاله از جزئیات خبر مدت خدمت سربازی در سال 1403 مطلع می شوید.

مدت خدمت سربازی در سال ۱۴۰۲  چند ماه است؟

طول دوره خدمت سربازی در سال 1403 برای دریافت کارت معافیت سربازی، همانند سال گذشته 24 ماه تمام است، این مدت زمان، بر اساس محل خدمت مشمولان شامل تغییراتی می شود.

مدت خدمت سربازی در سال 1403 چند ماه است 1 تغییرات مدت خدمت سربازی، بشرح زیر است:

مدت خدمت سربازی در سال 1403 چند ماه است 2طول مدت خدمت سربازی برای مشمولان خدمت دستگاه های دولتی 24 ماه است.

مدت خدمت سربازی در سال 1403 چند ماه است 3طول مدت خدمت سربازی برای مشمولان خدمت نیروهای مسلح مناطق عادی 21 ماه است.

مدت خدمت سربازی در سال 1403 چند ماه است 4طول مدت خدمت سربازی برای مشمولان خدمت مناطق محروم 19 ماه است.

مدت خدمت سربازی در سال 1403 چند ماه است 5طول مدت خدمت سربازی برای مشمولان مناطق امنیتی درگیر 18 ماه است.


قبلا طول خدمت وظیفه ضروری در ایران، 21 ماه بود که این مدت در مناطق محروم به 20 ماه و در مناطق مرزی به 19 ماه کاهش پیدا کرد و هم اکنون مدت خدمت سربازی 24 ماه تمام است.

مدت خدمت سربازی در سال 99 چند ماه است

میزان کسری خدمت مشمولان واجد شرایط 1403
انواع کسری خدمت مدن زمان کسری خدمت
کسر خدمت ایثارگران 12 روز کسر خدمت به ازای هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی
کسر خدمت نخبگان پروژه های تحقیقاتی این مشمولان توسط هیئت داوران بررسی و ارزیابی میشود و در صورت تایید، مشمول از امتیازاتی همچون کسری خدمت بهره مند می شود.

یا بعد از طی دوره آموزش، کارت پایان خدمت خود را دریافت می کند.

کسر خدمت فرزند 3 ماه به ازای هر فرزند است. مشمول نظام وظیفه به ازای هر فرزند، می تواند سه ماه از کسری خدمت سربازی استفاده کند و لازم به ذکر است که این قانون مشمول افرادی که غیبت سربازی دارند نیز هست. کسری خدمت بدون فرزند امکان پذیر نیست.
کسر خدمت مشمولان و سربازان جانباز 63 روز کسر خدمت به ازای هر درصد جانبازی تعلق می گیرد.
کسر خدمت مناطق امنیتی و مناطق محروم و بد آب و هوا
  • سربازان غیر بومی که در حال فعالیت در مناطق امنیتی و مرزی هستند، با احتساب قوانین کسری خدمت، 17 ماه خدمت خواهند کرد.
  • سربازان غیر بومی که در مناطق محروم و بد آب و هوا در حال خدمت هستند، با توجه به ضوابط کسری خدمت، موظف به 18 ماه خدمت خواهند بود.

اعلام مدت خدمت سربازی در سال 1403

مطابق جدیدترین اخبار نظام وظیفه و مدت خدمت سربازی به شرح زیر است:

  • مدت خدمت سربازی برای دستگاه های دولتی 24ماه امریه است.
  • مدت خدمت سربازی برای نیروهای مسلح مناطق عادی 21 ماه است.
  • مدت خدمت سربازی برای مناطق محروم 19 ماه است.
  • مدت خدمت سربازی برای مناطق امنیتی درگیر 18 ماه است.
  • برای اطلاع از مدت خدمت سربازی برای متاهلین با سامانه صدای مشاور تماس بگیرید.
  • مشمولان گرامی نظام وظیفه توجه داشته باشند که احتمال تغییر در قانون مدت خدمت سربازی در سال 1403 وجود دارد. ستاد کل نیروهای مسلح علاوه بر اینکه تعداد سربازان پاسخگوی نیروهای مسلح نیست، درحال بررسی احتمال افزایش یا کاهش مدت خدمت سربازی است.

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، در متن این اطلاعیه‌ که با رویکرد کاهش خدمت در مناطق امنیتی درگیر و عملیاتی و افزایش خدمت در مناطق عادی و برخوردار صادر شده، آمده است.

برای اطلاع از مدت خدمت کارکنان وظیفه عمومی؛ در مناطق امنیتی درگیر و جزایر طرح نازعات و در مناطق عملیاتی و امنیتی غیر درگیر، محروم و بد آب و هوا، مرزی و سایر جزایر خلیج فارس و در مناطق عادی، همچنین برای اطلاع از مدت خدمت برای مشمولین امریه‌دار که در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی خدمت می‌کنند، می توانید با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان این سامانه از طریق سیستم مشاوره تلفنی، راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند.

بر اساس این اطلاعیه مدت خدمت کارکنان وظیفه بومی و غیربومی شاغل در یگان‌های حفاظت دستگاه‌های دولتی ازجمله سازمان زندان‌ها، وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، انرژی اتمی و سازمان شیلات نیز به تناسب منطقه‌ای که در آن خدمت می‌کنند، مانند کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خواهد بود.

مطابق مقررات ابلاغی کلیه کارکنان وظیفه‌ای که فاصله شهر یا روستای محل سکونت تا محل خدمت آنان بیش از ۵۰ کیلومتر باشد، غیربومی و کمتر از ۵۰ کیلومتر، بومی محسوب می‌شوند.

این مقررات برای مشمولین وظیفه اعزامی اجرا می‌شود و مدت خدمت کارکنان وظیفه حین خدمت و تمام مشمولین وظیفه‌ای در سال ۱۴۰۲ به خدمت اعزام شوند، در شمول مقررات قبلی خواهند بود. آخرین و جدیدترین تغییراتی که برای خدمت سربازی واقع گردیده به این صورت است که در حال حاضر مدت زمان انجام خدمت سربازی برای مناطق غیرنظامی 21 ماه ،‌مناطق عملیاتی و درگیر با شرایط سخت 18 ماه خواهد بود و چنانچه فردی امریه سربازی بگیرد مدت زمان انجام خدمت سربازی اش 24 ماه خواهد بود و مدت خدمت سربازی در سال 1403 به همین شکل می باشد.

  • برای اطلاع از جدیدترین خبرها درمورد مدت خدمت در سال ۱۴۰۲ و تاریخ اعزام به خدمت سربازی و معافیت کسری خدمت میتوانید با سامانه تماس بگیرید:

3.4/5 - (7 امتیاز)
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 14 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا شنبه , 4 سپتامبر 2021 - 3:26

با سلام من در تاریخ تیر ماه 1400اعزام شدم و از محل سکونت تا محل خدمتم 80کیلومتر راهه ایا خدمت من 21ماه میباشد؟؟ یا اینکه چقدر باید در ان منطقه خدمت کنم تا خدمتم 21 ماه باشه

پاسخ مشاور شنبه , 4 سپتامبر 2021 - 13:12

سلام دوست محترم ملاک بومی وغیر بومی بودن 50کیلومتر

علیرضا چهارشنبه , 13 ژانویه 2021 - 12:34

ایا تیپ های سپاه جز مناطق عملیاتی غیر درگیر محسوب میشوند تیپ الغدیر یزد مثلا

علی جمعه , 9 اکتبر 2020 - 10:55

تصمیم صددرصد اشتباهی در شرایط کرونایی گرفته شد تا جوانان مردم کشته نشدن کاری باید کرد حتی خدمت سربازی در این شرایط باید بسیار کمتر می شد

حجت پنج‌شنبه , 8 اکتبر 2020 - 0:47

باسلام،من سال 98 سرباز بودم و پس از قبولی در مقطع کارشناسی ارشد با اینکه 5 ماه از خدمتم باقیمونده بود ایست خدمتی کردم و الان درحال پیگیری پروژه کسری خدمت هستم،از دوستان شنیدم که خدمت از چند ماه آینده 24 ماه میشه، آیا مبنای محاسبه خدمت من که اعزامی سال 98 هستم همون 21 ماه هست که زمان اعزامم بود یا اینکه با تغییر مدت خدمت به 24 ماه برای بنده هم افزایش پیدا خواهد مرد؟

نصب اپ دانش آموزی