کد خبر : 5430

مدارک لازم جهت دریافت امریه سربازی

در این مقاله می خواهیم توضیح مختصری در مورد مدارک لازم جهت دریافت امریه سربازی برای مشمولان خدمت نظام وظیفه ارائه دهیم.


مطالب  سایت ما را دنبال کنید…


امریه سربازی تقریبا همان خدمت سربازی نیز می باشد و  تفاوت آن با خدمت سربازی در این می باشد  که به جای گذراندن خدمت در پادگان های نظامی و  در سازمان های دولتی که وابسته به نیروهای مسلح می باشند و برای دریافت سرباز امریه اعلام نیاز   و نیرو  نیز می کنند مشغول می شوید . برای دریافت امریه سربازی باید سازماه هایی که اعلام جذب امریه می کنند را شناسایی کرده و با دانستن قوانین امریه سربازی و در صورت مشمول بودن برای جذب امریه اقدام به آماده سازی مدارک امریه سربازی کنید.

همچنین عضویت در خانواده ایثارگران و متأهل  بودن هر یک از جمله امتیازات برتری هستند که توسط آن می تواند شرایط امریه سربازی را ساده تر  و آسان تر کند. مشمولانی  که موفق به کسب امریه می شوند بعد از گذراندن دوره ی دو ماهه ی آزمایشی خود در یکی از پادگان های نظامی کشور  به سازمان های مربوطه معرفی می شوند.

یکی از مزیت های  امریه سربازی در اینمی باشد  که متقاضی با لباس شخصی و به مانند یک کارمند عادی آن سازمان دوره خدمت خود را در آن محل نیز  می گذراند . البته باید به این نکته  باید توجه داشت که چون جز نیروی های وظیفه نیز  هستند به اندازه ی سایر نیرو های وظیفه عمومی حقوق دریافت می کنند .البته در مواردی حقوق سربازان امریه کمی بیشتر می باشد و از امتیازات خاصی هم  برخوردار  نیز می باشند.



مدارک مورد نیاز  برای امریه سربازی شامل چه مدارکی می باشد؟

مدارک لازم جهت دریافت امریه سربازی و  مشمولان  سربازی و ارائه ی به موقع این مدارک به سازمان و ارگان مورد نظر یکی از مهم ترین مراحلیمی باشد  که نیز  در روند دریافت امریه باید به آن توجه داشت. اهمیت آن در این است که بیشتر ارگان ها برای ارائه ی امریه به افراد واجد شرایط و آنها را بر اساس زمان مراجعه و ارائه ی مدارک اولویت بندی می کنند و اولویت با کسانی است که زودتر اقدام کرده است  و پرونده خود را تکمیل کنند.

  • کپی کارت ملی و شناسنامه 
  • یک قطعه عکس پرسنلی جدید
  • رزومه فردی که شامل مهارت ها و تخصص مشمول می باشد
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی

نکات مهم  درباره ارائه مدارک برای امریه

1- مدارکی که در زمان ثبت درخواست امریه در بیشتر سازمان های امریه گیر نیاز است اما ممکن است هر سازمانی بر اساس قوانین و مقرراتی که برای جذب نیرو دارد مدارک دیگری نیز از شما بخواهد. بنابراین نوع ارگان مورد نظر نیز در تعیین مدارک مورد نیاز مهم می باشد.

2- نکته ی دیگر ارائه ی برگه ی آماده  شده به خدمت یا برگ سبز می باشد. این برگه تاریخ اعزام به خدمت شما را در بر می دارد. شما باید دو یا سه ماه قبل از تاریخ اعزام این برگه را به ارگان مورد نظرتان ارائه دهید بنابراین اقدام به موقع برای اخذ گرفتن  این برگه بسیار  دارای اهمیت است.

3- همچنین افرادی که به عنوان سرباز امریه پذرفته می شوند معمولا یکی از شرایط پنجگانه امریه را دارا هستند بنابراین ارائه ی مدارک دال بر داشتن این شرایط نیز لازم است. مثلا افراد متاهل باید مدارک شناسایی همسر خود  و مدارک مربوط به ازدواج خود را ارائه دهند.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی