کد خبر : 16067

مدارک لازم جهت اخذ معافیت ژنووالگوم و ژنوواروم

در این مطلب و مقاله قصد داریم توضیح بدهیم برای آن دسته از مشمولانی که به دنبال راه هایی میباشند که از خدمت سربازی معاف شوند. گرفتن معافیت در شرایط مختلف چگونه میباشد؟ معافیت ها چند نوع میباشند؟ یکی از این معافیت ها داشتن بیماری و عارضه ژنووالگوم و  ژنوواروم میباشد که این بیماری در نظام وظیفه عمومی در دسته بيماري هاي استخوان  است. مدارک لازم جهت اخذ معافیت ژنووالگوم چه چیزهایی است؟ در ادامه توضیح خواهیم داد که مراحل اخذ معافیت  بیماری استخوان و ((اسکلت)) به چه صورت نیز میباشد. مطالب سایت ما را دنبال کنید…

آشایی با عارضه ژنو واروم یا پای پرانتزی و ژنو والگوم (پای ضربدری):

تغییر شکل اسکلتی زانو یکی از شایعترین اختلالات است. این اختلال امکان دارد مادرزادی و یا اکتسابی باشد. از مهممترین آنها می توان به ژنوواروم و ژنووالگوم اشاره کرد. ژنووالگوم (پای ضربدری) نوعی از تغییر شکل زانو است که در وضعیت ایستاده بر روی دو پا زانوها با هم در تماس هستند و مچ پاها از هم فاصله دارند. ژنوواروم (پای پرانتزی) نیز نوع دیگری از تغییر شکل زانو است که فرد مبتلا به آن در حالت ایستاده بر روی دوپا قوزک های داخلی مچ پاها با هم در تماس هستند و سر زانوها از هم فاصله دارند. البته این دوعارضه در انواع خفیف، متوسط و شدید دسته بندی می شود.

آیا ژنووالگوم یا ژنوواروم (پای ضربدری) معافیت پزشکی دارد؟

مدارک لازم جهت اخذ معافیت ژنووالگوم: همان گونه که می دانید در آیین نامه پزشکی سازمان  نظام وظیفه است.  بیماری ها دارای دسته بندی مختلف هستند. در صورتی که وجود اختلال یا بیماری در فرد مشمول و   مانع از انجام امور روزمره باشد فرد معافیت دائم از سربازی اخذ می کند. در صورتی که آن بیماری یا عارضه در حدی باشد که فرد مشمول باید احتیاط بیشتری نماید و در زندگی روزمره برخی موارد را رعایت کند، به فرد مشمول معافیت از رزم تعلق می گیرد.

مراحل اخذ معافیت پزشکی پاپرانتزی (ژنووالگوم و ژنوواروم)

به مشمولانی که دارای عارضه در اسکت بدن هستند، توصیه میکنیم قبل از اقدام جهت اعزام به خدمت سربازی و یا اخذ معافیت پزشکی نظام وظیفه، ابتدا در خصوص نوع بیماری یا عارضه به خوبی تحقیق کنند. پس از کسب اطلاعات کافی می توانید به یکی از دفاتر پلیس+10 مراجعه نموده و فرم های مربوطه را دریافت نمایید. پس از آن اقدام به تکمیل فرم های مربوطه نموده و مدارک لازم را جهت ارسال به سازمان نظام وظیفه تهیه نمایید. پس از بررسی مدارک در صورتی که شرایط بررسی نوع بیماری یا غیره را داشته باشید و  از طرف سازمان نظام وظیفه جهت بررسی بیشتر فراخوانده می شوید.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی