کد خبر : 5521

مدارک لازم برای معافیت تحصیلی 1401-1402

در این عنوان سعی داریم توضیح متخصری د رمورد مدارک لازم برای معافیت تحصیلی 1401-1402 را برای مشمولان و سربازان عزیز ارائه دهیم. 

»« مدارک لازم برای معافیت تحصیلی 1401-1402 »«: بسیاری از کشورهای جهان قانون خدمت وظیفه عمومی یا همان خدمت سربازی برای پسران  و مشمولان در قانون اساسی  نیز وجود دارد. پسرانی که دارای سن 18 سال به بالا هستند و مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی به مدت حدود دو سال هستند. مشمولان خدمت سربازی در صورتی که خدمت خود را در یکی از نهاد های نیروهای مسلح کشور سپری نکنند. مجوز مشغول به کار شدن در نهادها. اداره ها و شرکت های خصوصی و دولتی را نخواهند داشت.بسیاری از کشورهای جهان قانون خدمت وظیفه عمومی یا همان خدمت سربازی برای پسران در قانون اساسی وجود دارد. پسرانی که دارای سن 18 سال به بالا هستند و مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی به مدت حدود دو سال هستند. مشمولان خدمت سربازی در صورتی که خدمت خود را در یکی از نهاد های نیروهای مسلح کشور سپری نکنند. مجوز مشغول به کار شدن در نهادها. اداره ها و شرکت های خصوصی و دولتی را نخواهند داشت.بسیاری از کشورهای جهان قانون خدمت وظیفه عمومی یا همان خدمت سربازی برای پسران در قانون اساسی وجود دارد. پسرانی که دارای سن 18 سال به بالا هستند و  مشمول انجام خدمت وظیفه عمومی به مدت حدود دو سال هستند. مشمولان خدمت سربازی در صورتی که خدمت خود را در یکی از نهاد های نیروهای مسلح کشور سپری نکنند. مجوز مشغول به کار شدن در نهادها. اداره ها و شرکت های خصوصی و دولتی را نخواهند داشت.


مطالب سایت ما را دنبال کنید…


مدارک لازم برای معافیت تحصیلی 1401-1402 1


مدارک مورد نیاز معافیت تحصیلی

1* عکس

2* اصل و کپی کارت ملی

3* کپی از صفحات شناسنامه

4* برگ درخواست معافیت تحصیلی (عکس دار و تایید شده از مدیریت امور آموزشی)

5*برگ شماره ((3)) تعیین وضعیت تحصیلی مشمول غیر دانشگاهی (( توسط مراکز پیش دانشگاهی و آموزش و پرورش منطقه تکمیل و تایید گردد.))

6* برگ انصراف ( برای دانشجویان انصرافی)


 نکته:  توجه نمایید که بعد از تهیه این مدارک، باید آنها را به مراکز و دفاتر پلیس +۱۰ ارائه دهید.


سامانه صدای مشاور             

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613           

تماس از  8 صبح تا 12 شب               

حتی ایام تعطیل               


مدارک  مورد نیاز برای معافیت تحصیلی دانش آموزی

مدارک لازم برای معافیت تحصیلی دانش آموزی نیز از مواردی است که برای مشمولان خدمت سربازی سوالاتی را به همراه دارد. لذا در این قسمت سعی میکنیم برخی از این مدارک را نام ببریم. اما قبل از هر چیر باید به این نکته اشاره کنیم این نوع معافیت برای آن دسته از افرادی لازم است که در زمان تحصیل در مدارس و هنرستان ها و… به سن مشمولیت رسیده اند و برای جلوگیری از غیبت خوردن باید معافیت تحصیلی بگیرند.

لازمه ی این امر ارائه ی مدارک لازم برای معافیت تحصیلی دانش آموزی به سازمان  نظام وظیفه  نیز می باشد که به صورت زیر می باشد:

  • اصل و کپی شناسنامه عکسدار فرد مشمول
  • گواهی اشتغال به تحصیل در دبیرستان، هنرستان
  • یک قطعه عکس دارای پشت نویسی
  • تکمیل برگه ی درخواست معافیت تحصیلی

نکته: بعد از ارائه ی این مدارک برای دانش آموز معافیت تحصیلی مقرر میشود که باید گواهی مربوطه را به محل تحصیل خود ارائه دهد. باید به این نکته شااره کنیم که دانش آموزان تنها تا سن 20 سالگی می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند و بعد از آن باید برای اعزام اقدام کنند.



سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی