جهت مشاوره در زمینه قانون تاثیر 40درصدی معدل و 60درصدی کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 48111

لغو تغییرات کنکور 1403 | تغییرات کنکور سراسری لغو شد؟

خبر لغو تغییرات کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبان پیگیر اخبار کنکور در این صفحه باشند، احتمال لغو تغییرات کنکور 1403 اعلام شده است. در ادامه مطلب از اخبار جدید درمورد لغو تغییرات کنکور 1403 مطلع می شوید:

لغو تغییرات کنکور سراسری 

آخرین تغییرات کنکور سال 1403هنوز اعلام نشده است، احتمال لغو تغییرات کنکور و یا تایید تغییرات در همین صفحه بررسی و اطلاع رسانی می شود. آخرین تغییرات کنکور به شرح زیر است:

  • احتمال لغو تغییرات کنکور سراسری وجود دارد. با توجه به نبود نهادی نظارتی بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، به نظر می رسد اگر مجلس که به تصریح قانون اساسی در تمام امور در حدود مقرر قادر به قانون گذاری است – با مصوبه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه شود که خارج از حدود اختیارات شورای مذکور وضع شده است، قادر است قانونی مغایر با مصوبه شورا را وضع نماید.
  • ⚖ در این زمینه، شورای نگهبان می تواند به صورت غیر مستقیم نقش ناظر بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را ایفاء کند.
  • به این ترتیب که اگر مصوبه مورد تصویب شورا را خارج از حدود اختیارات تعیین شده برای آن ندانست با استناد به حکم امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قادر به رد مصوباتی از مجلس که مغایر با این گونه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، می باشد و اگر مصوبه شورا را خارج از محدوده اختیارات در نظر گرفته…

تغییرات کنکور چیست؟

اخیرا اعلام شده بود که پیرو جدیدترین اخبار کنکور سازمان سنجش، کنکور هم مانند کنکورهای سال‌های قبل خواهد بود ولی مجددا تاثیر  معدل اعمال خواهد شد.

  • باتوجه به تناقص مصوبات درباره کنکور وجود دارد ملاک عمل مصوبه مجلس، میانگین معدل نمرات سه سال آخر دبیرستان بوده و اثر مثبت معدل مدنظر است و مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان می‌کند فقط میانگین معدل سال آخر دبیرستان با اثر قطعی ۶۰ درصد ملاک عمل است؛
  • پس از آنجا که این دو مصوبه با هم در تعارض هستند، وزارت علوم نسبت به این تعارض از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، استعلام کرد.
  •  رونوشت این نامه برای رئیس‌جمهور هم ارسال شده است تا در جریان باشد و بر این اساس ملاک عمل سازمان سنجش همین نامه معاون رئیس‌جمهور باید باشد؛ البته باید تدابیری اندیشیده شود تا زیرساخت‌ها تأمین شود و با عجله نسبت به حذف کنکور اقدام نشود.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه قانون تاثیر 40درصدی معدل و 60درصدی کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 1 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی