جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی مشمولان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 44741

قانون جدید معافیت سربازی متاهلین دارای 2 فرزند در سال 1402

قانون جدید معافیت سربازی متاهلین دارای 2 فرزند در سال 1401

جزئیات قانون جدید معافیت سربازی متاهلین دارای 2 فرزند در سال 1402 به اطلاع مشمولان نظام وظیفه و سربازان متاهل دارای فرزند می رسد. در ادامه می خوانید که قانون جدید معافیت سربازی متاهلین دارای 2 فرزند چیست؟ آیا این گروه می توانند معافیت سربازی خود را رایگان دریافت کنند:


شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای 2 فرزند در سال 1402

طبق این قانون جدید وضع شده توسط نمایندگان مجلس، مشمولان متاهل که دارای دو فرزند هستند و 30 سال به بالا دارند حتی کسانی که غیبت داشتند، معافیت سربازی خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.


  • نمایندگان مجلس، قانون معافیت سربازی را برای متاهلین دارای دو فرزند در نشست علنی اخیر تصویب کردند. همچنین مجلس شورای اسلامی در پی بررسی بودجه سال 1402 بخشی از بودجه کل کشور را به این لایحه با بند الحاقی 3 تبصره 10 ماده واحده اختصاص داد. تا مشمولان متاهل بصورت رایگان از این وظیفه‌ی عمومی معاف شوند.
  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه 1402 بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای دو فرزند را حذف کردند. به دنبال ایرادات شورای نگهبان به مصوبه بودجه، نمایندگان مجلس در جلسه روز چهارشنبه بند مربوط به معافیت مشمولان دارای دو فرزند را حذف کردند. مجلس همچنین سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر به شبکه ملی اطلاعات اختصاص داد.
  • گذراندن سربازی خود کار سختی برای پسران محسوب می‌شود. این سختی زمانی دوبرابر می‌شود که مشمولان دارای همسر و فرزند باشند، زیرا که آن‌ها وظیفه تامین مخارج خانواده و نیاز‌های آن‌ها را نیز دارند. خدمت سربازی می‌تواند زندگی آن‌ها را عقب بیاندازد.
  • بنا‌بر این دلایل قوانینی توسط مجلس شورای اسلامی برای بهبود وضعیت مشمولان متاهل وضع شده است که جدیدترین آن که در سال جاری به اجرا می‌رسد و برای آن بودجه ای مشخص پیش‌بینی شده است، قانون معافیت سربازی برای متاهلین بالای 30 سال است.

قانون جدید معافیت سربازی متاهلین چیست؟

طبق بند الحاقی 3 تبصره 10 ماده واحده لایحه بودجه 1402:

  • با رعایت اصل یکصد و دهم (110) قانون اساسی مشمولین متاهل غایب و غیر‌غایب که دارای دو فرزند هستند و سن آن‌ها 30 یا بیش‌تر است، به دلیل استحکام بنیاد خانواده و تشویق به فرزند‌آوری که امری خداپسند و مقدس است طبق این قانون وضع‌شده به صورت کاملا رایگان معاف می‌شوند.
  • شاید برایتان جالب باشد که آیا این قانون برای متاهلین دارای سه فرزند هم صدق می‌کند؟ در پاسخ باید گفت که تا الان هیچ قانونی به غیر از کسری مدت زمان خدمت متناسب با تعداد فرزندان در نظام وظیفه برای معافیت افراد دارای سه فرزند در نظر گرفته نشده است. اما باید دید در آینده چه قوانین دیگری برای معافیت از این وظیفه‌ی عمومی به تصویب می‌رسد.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه شرایط معافیت تحصیلی مشمولان

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی