جهت مشاوره در زمینه قانون جدید مدت خدمت سربازی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 613

قانون جدید مدت خدمت سربازی

قانون جدید سربازی - خبرینو

افزایش مدت خدمت سربازی:

طبق قانون جدید مدت خدمت سربازی، سردار موسی کمالی در همایش نیروهای مسلح در جزیره کیش اظهار کرد؛ به افرادی که در فرجه زمانی یک ساله حضور دارند یعنی از دبیرستان یا دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و باید تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کنند، اجازه داده شده پیش از اینکه وضعیت نظام وظیفه‌شان مشخص شود از کشور خارج شوند. 

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره سربازان علاقه‌مند به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی نیز گفت: به نیروهای مسلح ابلاغ شده با مرخصی تشویقی که در اختیار فرماندهان و مسئولان است به شرط آنکه به مأموریتهای یگان خود خدشه‌ای وارد نشود، به این سربازان اجازه خروج از کشور داده شود.


بیشتر بدانید:

استعلام سربازی با کد ملی

مدت خدمت سربازی در سال 1401 چند ماه است

ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی 



وی به وضعیت مشمولان نیز غایب اشاره کرد و متذکر شد: آخرین عفو عمومی که صورت گرفته مربوط به سال 96 است بعد از آن هیچ اضافه خدمتی بخشیده نمی‌شود لذا افراد غایب منتظر نمانند و خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند.

کمالی افزود: البته در سال 96 اختیاراتی به فرماندهان و مسئولان داده شده به نحویکه فرماندهان و مسئولان محل سرتیپی می‌توانند نصف اضافه خدمت، فرماندهان و مسئولان سرلشکری و بالاتر دو سوم اضافه خدمت و بالاخره در مناطق امنیتی، فرماندهان می‌توانند کل اضافه خدمت غایبان را ببخشند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح شایعات پیرامون حذف معافیتهای ایثارگری را رد کرد و گفت: ایثارگرانی که 30 ماه و بیشتر سابقه حضور در جبهه و ایثارگری دارند همچنان می‌توانند به ازای هر 30 ماه یک فرزند خود را از خدمت وظیفه عمومی معاف کنند.

معافیت جانبازان:

وی ادامه داد: جانبازان هم به ازای هر 25 درصد، می‌توانند یک فرزند خود را از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: تنها تغییر صورت گرفته مربوط به ایثارگرانی است که 28 یا 29 ماه سابقه دارند که از 31 شهریور این تسهیلات حذف و به جای آن در آینده به ازای هر ماه سابقه از 12 روز معافی برخوردار می‌شوند.

کمالی با بیان اینکه طبق ماده چهار قانون خدمت وظیفه عمومی، مدت سربازی 24 ماه تعیین شده، یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح در مواقع لزوم می‌تواند مدت زمان خدمت سربازی را افزایش یا کاهش دهد.

وی افزود: هم‌اکنون مدت خدمت سربازی در مناطق امنیتی 18 ماه، مناطق محروم و عملیاتی 19 ماه، مناطق عادی و یگانهای حفاظت 21 ماه و درباره مأموران دستگاه‌های دولتی به جز یگانهای حفاظت، 24 ماه تعیین شده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح فعلاً برنامه‌ای برای افزایش یا کاهش مدت زمان سربازی ندارد اما قانون‌گذار این اجازه را داده تا در صورت ضرورت نسبت به افزایش یا کاهش این مدت اقدام شود.

مدت خدمت سربازی در شرایط خاص:

مطابق قانون جدید مدت خدمت سربازی، در حال حاضر مدت خدمت سربازی ۱۸ تا ۲۴ ماه است.

 در مناطق امنیتی: مدت خدمت سربازی ۱۸ ماه می باشد

مناطق محروم: مدت خدمت سربازی ۱۹ ماه می باشد

مناطق عادی: مدت خدمت سربازی ۲۱ ماه می باشد

سربازان امریه: مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه می باشد.



به این مقاله امتیاز دهید
منابع : ناموجود

جهت مشاوره در زمینه قانون جدید مدت خدمت سربازی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی