جهت مشاوره در زمینه طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 51910

طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور 1402

طرح یک فوریتی مجلس برای کنکور

آیا طرح «یک فوریتی کنکوری مجلس» بر اساس فرآیند قانونگذاری به کنکور 1402 اجرا می شود؟ عضو کمیسیون آموزش درمورد طرح یک فوریتی کنکور در مجلس شرح داد، جزئیات کامل خبر به اطلاع داوطلبان نوبت اول کنکور 1401 در دی ماه و کنکور 1402 در تیرماه 1402 می رسد:

انواع طرح و لوایح در مجلس چیست؟

قبل از اینکه قانون طرح یک فرویتی کنکوری مجلس برای کنکور 1402 را شرح دهیم می خواهیم مفهوم و معنی طرح دو فوریتی را توضیح دهیم:

طرح‌ها و لوایح یا به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرند یا به صورت فوری. طرح ها و لوایح فوری خود سه بخش هستند:


طرح‌ها و لوایح یک فوریتی چیست؟

طرح‌ها و لوایح یک فوریتی، پس از تصویب فوریت، به کمیسیون‌های اصلی، فرعی ارجاع می‌شود تا خارج از نوبت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. گزارش کمیسیون درباره این طرح‌ها و لوایح حداقل چهل و هشت ساعت قبل از موقع طرح در مجلس چاپ و بین نمایندگان توزیع می‌شود.

طرح‌ها و لوایح یک فوریتی یک شوری است و پس از وصول گزارش کمیسیون، خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و یک نوبت درباره آن شور به عمل می‌آید. بدین ترتیب که ابتدا نسبت به اصل و سپس در باب ماده واحده یا هر یک از مواد مذاکره و اخذ رای می‌شود.


طرح‌ها و لوایح دو فوریتی

پس از تصویب فوریت حداکثر ظرف مدت شش ساعت چاپ و توزیع می‌شوند، حداکثر چهل و هشت ساعت پس از چاپ و توزیع در دستور کار جلسه مجلس قرار می‌گیرند.


طرح‌ها و لوایح سه فوریتی

طرح‌ها و لوایح سه فوریتی، پس از تصویب فوریت بلافاصله در همان جلسه در دستور مجلس قرار می‌گیرد. طرح‌ها و لوایح عادی و یک فوریتی جهت اظهارنظر کارشناسی به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال می‌شود.

نمایندگان مردم در خانه ملت، با ارسال طرح‌ها و لوایح عادی و یک فوریتی پس از اعلام وصول به کمیسیون های اصلی و کمیسیون‌های فرعی و همچنین جهت اظهارنظر کارشناسی به مرکز پژوهش‌های مجلس موافقت خود را اعلام می‌کنند.


طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور دی 1401

طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور 1402

طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور دی 1401 اجرایی نمی شود. طرح کنکوری مجلس در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون قرار دارد اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تصویب این قانون در مجلس برای اصلاح قانون کنکور، اما بر اساس فرآیند قانونگذاری این طرح به آزمون دی‌ماه نمی‌رسد و آزمون در زمان مقرر برگزار می شود.

طرح «یک فوریتی کنکوری مجلس» بر اساس فرآیند قانونگذاری به آزمون دی ماه نمی‌رسد. عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به دستور کار روز یکشنبه کمیسیون آموزش مجلس، گفت: طرح کنکوری مجلس در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون قرار دارد اما با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای تصویب این قانون در مجلس برای اصلاح قانون کنکور، اما بر اساس فرآیند قانونگذاری این طرح به آزمون دی‌ماه نمی‌رسد و آزمون در زمان مقرر برگزار می شود.

✅ رئیس کمیسیون آموزش مجلس از تصویب کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور خبر داد و گفت: آزمون ۱۴۰۲ طبق اطلاع رسانی صورت گرفته از سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

  • رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای اینکه آرامش فکری داوطلبان مخدوش نشود عمده تغییرات در جزئیات این طرح مربوط به سال‌های آینده خواهد بود که البته این موضوع نیز به نمایندگان عضو کمیسیون و به جلسات آینده بستگی دارد.
  • وی تاکید شده آزمون ۱۴۰۲ طبق اطلاع رسانی صورت گرفته از سازمان سنجش برگزار خواهد شد و تغییرات اصلی این طرح برای آزمون های سال آینده اعمال خواهد شد.
  • به گزرش پایگاه خبری، محمد وحیدی با اشاره به طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور دی 1401 و بررسی «طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور» در نشست این هفته کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، تصریح کرد: مجلس در صدد اصلاح قانون کنکور به نفع دانش آموزان و سنجشی عادلانه است و بر همین مبنا به یک فوریت این طرح رأی داد.
  • نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در نشست علنی  و صحبت های بنده و بعضی نمایندگان در دفاع از طرح بررسی این طرح در صحن علنی، به صورت دو فوریت این طرح رأی نیاورد ولی به نظر می‌رسد با این روند این طرح به آزمون دی ماه نرسد و آزمون در زمان مقرر برگزار شود.
  • وی با بیان اینکه مصوبه مجلس در خصوص کنکور و طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور باید توسط مجلس اصلاح یا تغییر  داده شود، تأکید کرد: در صدد هستیم طرحی در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شود که نقطه نظرات داوطلبان در آن دیده و این طرح بیشتر  با عدالت همخوانی داشته باشد.
  • وحیدی یادآور شد: انتقاداتی  به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه اصلاح قانون کنکور وارد است که ما به عنوان نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس این انتقادات را شنیده و  اصرار داشتیم بطور قطعی  در طرح تدوینی اعمال کنیم .
  • عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: سنجش و پذیرش دانشجویان باید بر مبنای شاخص‌های علمی تعریف شده مشخص باشد که امیدواریم با کارهای کارشناسی صورت گرفته این مهم در قالب مصوبه مجلس برای اصلاح قانون کنکور اعمال شود و امیدوار بودیم  شورای عالی انقلاب فرهنگی همزمان با اصلاح آن با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همراهی می کرد که انتقادات و توان اجرایی  آموزش وپرورش و سازمان سنجش در آن، بر مبنای زمان بندی در آن لحاظ می‌شد.
  • وحیدی یادآور شد: البته حجم زیادی تماس و پیام از طرف داوطلبان داده می شود که بهتر است این داوطلبان عزیز از این کار خودداری کرده و با استدلال، نمایندگان خود در هر حوزه انتخابیه را آماده همراهی برای از این طرح در صحن علنی کنند. /طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور.
به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه طرح یک فوریتی کنکوری مجلس برای کنکور 1402

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی