جهت مشاوره در زمینه شرایط دریافت وام 70 میلیونی ازدواج

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 29825

شرایط دریافت وام 70 میلیونی ازدواج

شرایط دریافت وام 70 میلیونی ازدواج سال 97 تا 1400

در این مقاله از شرایط دریافت وام 70 میلیونی ازدواج در سال جاری مطلع می شوید. خبر خوب برای زوج ها این است که نمایندگان مجلس وام ازدواج را برای آن دسته از زوجینی که از اول فروردین تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، ۷۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین کرده است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه سال جاری با اختصاص ۷۰ میلیون تومان وام ازدواج به هر یک از زوجین موافقت کردند.

  • وام قرض الحسنه
  • سامانه وام ازدواجی

شرایط جدید دریافت وام 70 میلیونی ازدواج

شرایط دریافت وام 70 میلیونی ازدواج برای زوجینی که از سال 97 تاکنون ازدواج کرده و از تسهیلات وام ازدواج استفاده نکرده اند، به شرح زیر است:

  • نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در نشست نوزدهم بررسی لایحه بودجه امسال و در جریان رسیدگی به بخش هزینه‌ای آن با بند (الف) و ردیف‌های تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.
  • در بند (الف) تبصره (۱۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از مورخ اول فروردین ماه ۱۳۹۷ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال جاری به میزان ۵۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۷ ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.
  • شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.
  • همچنین ردیف یک تبصره ۱۶ که به تصویب نمایندگان رسید، مقرر شد: به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به کلیه زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۷ است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال جاری میزان ۷۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.
  • در جز الحاقی یک که به تصویب نمایندگان رسید، آمده است: به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف یک میلیارد ریال افزایش دهد.
  • نمایندگان در ادامه مصوب کردند که بانک‌ها باید برای ضمانت صرفاً یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.
  • همچنین بر اساس مصوبه مجلس مسؤولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانک‌های عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح می‌باشد.
  • بر اساس مصوبه مجلس تمامی بانک‌ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه شرایط دریافت وام 70 میلیونی ازدواج

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی