جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی وام بازنشستگان تامین اجتماعی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 52044

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

شرایط دریافت وام بدون ضامن بازنشستگان در سال 1401

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد. در این خبر از شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی مطلع می شوید. همچنین میخوانید که سود وام بازنشستگان تامین اجتماعی چند درصد است؟ و اقساط وام بازنشستگان چقدر و چه مدت است.

شرایط دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟

کانون بازنشستگان کارگری، شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان (وام بدون ضامن و سپرده) را اعلام کرد. سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام بازنشستگان را آغاز کرده‌اند. شرایط دریافت وام بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی به شرح زیر است:

  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته با مبلغ ۱۲ میلیون تومان و کارمزد ۴ درصد ارائه می‌شده است. طبق توافق‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده، در سال جاری احتمالا میزان پرداختی این وام بازنشستگی بر اساس چیزی که از سمت سازمان تامین اجتماعی اعلام شده ۲۰ میلیون تومان و با همان میزان کارمزد خواهد بود. با توجه به محدود بودن سهم هر کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، از میان ثبت نام کنندگان حدود ۵۰۰ هزار نفر می‌توانند این وام را دریافت کنند.
  • در خصوص بازنشستگانِ متقاضی که از هر حیث شرایط لازم برای ثبت درخواست وام بازنشستگان دارند اما سن آنها بالای ۷۰ سال است، مقررات ناظر بر پرداخت وام ضروری بازنشستگی راه حلی را پیش بینی کرده است.
  • بنا بر اعلام کانون بازنشستگان کارگری تهران، برای دریافت وام ضروری دوازده میلیون تومانی، بازنشسته عضو کانون باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه شهر تهران دریافت نماید. سایر بانک‌ها به دلیل عدم امکان کسر اقساط توسط بانک عامل نمی‌توانند وام پرداخت کنند.
  • باتوجه به قوانین بانک مرکزی سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد.
  • بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد.
  • بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد.
  • بازنشسته/ مستمری بگیر که درخواست وام دارد باید سیم کارت به نام خود داشته باشد.
  • مبلغ وام ضروری بازنشستگان کارگری دوازده میلیون ریال است و توسط بانک رفاه پرداخت می‌شود.
  • صندوق بازنشستگی کشور از پرداخت سومین مرحله از وام ضروری بازنشستگان خبر داد. این تسهیلات به حساب مشمولان واجد شرایط واریز شده است.
  • طبق اعلام قبلی صندوق بازنشستگی، این تسهیلات تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که حقوق خود را از طریق بانک صادرات دریافت می‌کنند. افرادی که وام به حساب آن‌ها واریز شده، شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، مشاره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه خود را به سایت صندوق بازنشستگی ارائه داده و فرآیند ثبت نام را به طور کامل گذرانده بودند.
  • اگر از مهلت ثبت نام وام بدون ضامن بازنشستگان جامانده اید، مهلت بعدی در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

سود وام بازنشستگان تامین اجتماعی چند درصد است؟

سود وام بازنشستگان تامین اجتماعی چند درصد است؟ مبلغ اقساط وام بازنشستگان چقدر است؟ نرخ سود این وام ۴ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط آن ۳۶ ماه خواهد بود.

با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۴۴۲ هزار و ۸۶۰ تومان است. جمع کل اقساط ۱۵ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۵۲ تومان و سود کل وام ۹۴۲ هزار و ۹۵۲ تومان خواهد بود.

ابتدای تیرماه سال جاری، وزیر اقتصاد، از تخصیص اعتبار یه هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام به صندوق بازنشستگی کشور خبر داده بود. خاندوزی وعده پرداخت این تسهیلات را از طریق بانک صادرات داد.

اما بعدا مدیر کل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی کشور، اعلام کرد که تسهیلات وعده داده شده توسط خاندوزی ارتباطی با صندوق بازنشستگی کشور ندارد و احتمالا بخشی از برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن است. پرداخت این نوع تسهیلات آغاز شده است.


مشاوره دریافت وام دانشجویی فرزندان بازنشستگان

برای اطلاع از شرایط و زمان ثبت نام وام دانشجویی فرزندان بازنشستگان می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. این تماس رایگان نیست و شامل هزینه مشاوره تلفنی برحسب دقیقه بر روی قبض تلفن ثابت می باشد.

وام دانشجویی فرزندان بازنشستگان

وام تحصیلی فرزندان بازنشستگان تامین اجتماعی

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام اینترنتی وام بازنشستگان تامین اجتماعی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی