جهت مشاوره در زمینه ثبت نام وام ازدواج ایثارگران در سایت وام ازدواج

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 55868

شرایط دریافت وام ازدواج ایثارگران در سال 1402

وام ازدواج ایثاگری

شرایط دریافت وام ازدواج ایثارگران در سال 1402، به اطلاع متقاضیان وام می رسد. واجدین شرایط می توانند برای دریافت وام ازدواج ایثارگری اقدام کنند. مبلغ وام ازدواج ایثارگران، 2 برابر وام ازدواج افراد عادی است.


شرایط دریافت وام ازدواج ایثاگری در سال 1402

در صورتی که هر کدام از زوجین، شرایط زیر را داشته باشد می توانند وام ازدواج ایثارگری بگیرند. شرایط دریافت وام ازدواج ایثاگری در سال 1402، به شرح زیر است:

  1. چه کسانی مشمول دریافت وام ازدواج ایثارگری می شوند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که صرفا خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد (بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی) مشمول ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، می توانند وام ازدواج ایثاگران را دریافت کنند.
  2. توجه نمایید که مشخصات متقاضیان مشمول که در بالا قید گردیده‌اند حتما باید در یکی از مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت گردد.
  3. ضمنا تعیین وضعیت ایثارگری صرفا از طریق استعلام که در سامانه ازدواج تعبیه شده و توسط کاربران شعب انجام می شود، صورت می پذیرد.
  4. لذا معرفی نامه کتبی صادره از بنیاد شهید فاقد هر گونه اعتبار می باشد.
  5. کسانی که شرایط بالا را دارا باشند، مبلغ وام ازدواج ایشان هر چقدر که باشد ۲ برابر خواهد شد. برای مثال اگر مردی زیر ۲۵ سال باشد و دارای شرایط ایثارگری باشد مبلغ وام ازدواج ایثاگران برای او ۴۴۰ میلیون تومان خواهد شد.

جهت اطلاع دقیق از اینکه آیا وام ازدواج به شما تعلق می گیرد و چنانچه تعلق می گیرد چه مبلغی به شما پرداخت می شود می توانید با شماره تلفن مندرج در همین صفحه تماس بگیرید.



شرایط دریافت وام ازدواج ایثارگران در سال 1402 1 متقاضیان وام ازدواج بخوانند: شرایط سنی دریافت وام ازدواج(کلیک کنید)


ثبت نام وام ازدواج 1402

سایت ثبت نام وام ازدواج ایثاگران

برای دریافت وام نیاز به مراجعه بنیاد شهید نیست و افراد برای اخذ وام باید به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند. این وام به تمام فرزندان شهدا و جانبازان بنیاد شهید تعلق می‌گیرد و برای فرزند رزمندگان نیست.

آدرس سایت ثبت نام وام ازدواج برای افراد عادی ve.cbi.ir است. برای ثبت نام وام ازدواج، نیاز نیست به کافی نت ها مراجعه کنید و یا مراحل ثبت نام را به افراد ناآشنا با مراحل ثبت نام واگذار کنید. می توانید با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس بگیرید. کارشناسان سامانه مشاور تلفنی، تمام مراحل ثبت نام وام ازدواج را برای متقاضیان انجام می دهند. این تماس رایگان نیست و شامل هزینه مشاوره تلفنی بر روی قبض تلفن ثابت است.

سایت ایزیکاتو ایثارگران و جانبازان

شرایط دریافت وام ازدواج ایثارگران در سال 1402 2

مبلغ وام ازدواج ایثاگران در سال ۱۴۰۲

شرط سنی برای دریافت مبلغ وام ازدواج در سال 1402 تعیین شده است. وام ازدواج در سال 1402 فقط به کسانی تعلق می گیرد که سن آن ها زیر ۵۰ سال باشد و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده باشند. همچنین تاریخ عقد آن ها باید بعد از ۱ فروردین ۱۳۹۸ باشد. در غیر این صورت به هیچ عنوان به فرد وام ازدواج تعلق نمی گیرد.

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۲ بنا به شرایط سنی متغیر خواهد بود و برای هر فردی که شرایط دریافت را داشته باشد مبلغ بدین صورت خواهد بود. توجه داشته باشید که مبلغ وام هایی که در این بخش می خوانید، برای جانبازان دو برابر است. 

1 آقایان بالای ۲۵ سال ۱۸۰ میلیون تومان (مبلغ دو برابر برای جانبازان)
2 خانم های بالای ۲۳ سال ۱۸۰ میلیون تومان (مبلغ دو برابر برای جانبازان)
3 آقایان زیر ۲۵ سال ۲۲۰ میلیون تومان (مبلغ دو برابر برای جانبازان)
4 خانم های زیر ۲۳ سال ۱۸۰ میلیون تومان (مبلغ دو برابر برای جانبازان)

ثبت نام وام بدون ضامن صندوق بازنشستگی کشوری 1401

🔴مبلغ وام ازدواج ایثارگران چه میزان است؟ مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوجهای زیر بیست و سه سال دویست و بیست میلیون تومان است که برای فرزندان ایثارگران این رقم ۴۴۰ میلیون تومان محاسبه خواهد شد. برای دریافت وام نیاز به مراجعه بنیاد شهید نیست و افراد برای اخذ وام باید به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند. این وام به تمام فرزندان شهدا و جانبازان بنیاد شهید تعلق می‌گیرد و برای فرزند رزمندگان نیست.


شرایط دریافت وام ازدواج ایثارگران در سال 1402 1 بیشتر بدانید: نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت جانبازان و ایثارگران 1402



شرایط دریافت وام ازدواج 1402 

شرایط دریافت وام ازدواج ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  • 1- شرایط سنی دریافت وام ازدواج: وام ازدواج در سال 1402 فقط به کسانی تعلق می گیرد که سن آن ها زیر ۵۰ سال باشد.
  • 2- اولین دریافت وام ازدواج: از شرایط دریافت وام ازدواج 1402 این است که وام گیرنده تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده باشند.
  • 3- تاریخ عقد: سومین شرط دریافت وام ازدواج در سال 1402 این است که تاریخ عقد آن ها باید بعد از ۱ فروردین ۱۳۹۸ به بعد باشد. در غیر این صورت به هیچ عنوان به فرد وام ازدواج تعلق نمی گیرد.

بخشنامه وام ازدواج ایثارگری 1402

بخشنامه وام ازدواج، مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شد: مبلغ وام هایی که در این بخشنامه می خوانید، برای جانبازان دو برابر است.

  • بر اساس این بخشنامه، وام ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۳۹۸/۰۱/۰۱بوده است مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.
  • وام ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است. این مبلغ برای خانواده جانبازان و ازادگان و شهدا دوبرابر  محاسبه می شود.
  • بخشنامه وام ازدواج مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط بانک مرکزی برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شد.
  • براساس بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1402 کل کشور و جزء (1) بند قانونی یادشده مقرر شده است: «مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض‌الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را به قرض‌الحسنه اختصاص داده و از طریق بانکهای عامل (به‌تشخیص شورای پول و اعتبار) به‌شرح زیر نسبت به پرداخت وام اقدام کنند:

دریافت وام ازدواج 1402 (موضوع ماده 68 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) بخشنامه به شرح زیر است:

  • ـ مسئولیت حُسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، و هم مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بندهای این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.
  • ـ پس از اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات موضوع بند «الف» این تبصره و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به‌منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
  • ـ تسهیلات موضوع این تبصره از حکم موضوع ماده (10) قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.
    همچنین، با عنایت به مفاد ماده (50) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در قانون مذکور مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به‌میزان 2 برابر افراد عادی‌اند.
  • بر این اساس، سهمیه در نظر گرفته‌شده برای پرداخت وام ازدواج طی فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ارسال می‌شود. بدیهی است، پس از نهایی شدن سهمیه سالیانه برای پرداخت تسهیلات مذکور مراتب به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اعلام خواهد شد.
  • لازم به ذکر است متقاضیانی که پیشتر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند، در اولویت پرداخت تسهیلات یادشده هستند و تسهیلات مذکور با توجه به شرایط متقاضی، برای همه افراد در صف (ثبت‌نام‌شده در سال 1402 و سنوات قبل) مطابق با مبالغ مندرج در قانون بودجه سال 1402 کل کشور قابل پرداخت خواهد بود.
  • در پایان این بخشنامه تأکید شده است، با توجه به مراتب فوق، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر در مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به بانک مرکزی ارسال شود.


در ادامه بخوانید:

کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد



به این مقاله امتیاز دهید
منابع : ٬

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام وام ازدواج ایثارگران در سایت وام ازدواج

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی