جهت مشاوره در زمینه ثبت نام لیسانس به پزشکی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 55686

شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی 1402 (جدید)

شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی 1402 (جدید)

تغییر شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی در سال 1402، به اطلاع داوطلبان این آزمون می رسد. در ادامه به شرح شرایط جدید ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی پرداخته ایم. شرایط سنی، شرط معدل و … در پذیرش لیسانس به پزشکی تغییر کرد. تغییرات در آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی در حال تدوین است‌. ‌‌‌بازنگری در شرایط پذیرش دانشجویان پس از ۷ سال‌ رخ داده است:


(شرایط جدید ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی بعد از 7 سال ، در سال 1402 تغییر کرد)


شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1402

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی تغییر کرد:

📌 تغییرات در آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی در حال تدوین است‌. ‌‌‌بازنگری در شرایط پذیرش دانشجویان پس از ۷ سال‌ رخ داده است:

  • 🔹ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی شرح داد:  بسیاری از افراد هستند که به تحصیل در رشته‌ پزشکی علاقمند هستند و تمایل دارند که در آینده پزشک شوند؛ امکان دارد این افراد به دلایل مختلف در کنکور در این رشته خاص قبول نشوند.
  • ‌‌🔹 دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود ۷ سال است که به صورت آزمایشی آزمون لیسانس به پزشکی را برگزار می‌کند، نتایج این آزمون نیز با دقت مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد تا کیفیت آموزش این دوره‌ها رصد شود.
  • ‌‌‌🔹 ما در حال بررسی خروجی آزمون لیسانس به پزشکی در دانشگاه تهران هستیم تا اگر موفقیت این موضوع را مثبت ارزیابی کردیم، به دانشگاه‌های دیگر نیز اجازه برگزاری این آزمون داده شود.
  • ‌‌🔹‌‌ آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی در حال بازنگری است و با توجه به اینکه از زمان تدوین این آیین نامه ۷ سال می‌گذرد؛ لازم بود که این تغییر و بازنگری در برخی از ماده‌ و تبصره‌ها انجام شود.
  • ‌‌🔹‌‌ سن داوطلبان این آزمون نیز در حال ارزیابی است؛ چرا که این داوطلبان دوره لیسانس را گذراندن و باید بررسی شود که اثر بخشی لازم را دارند یا خیر.
  • ‌‌🔹‌‌ برخی از صاحب نظران معتقدند که معدل نباید جزو شروط پذیرش داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی در این حوزه باشد؛ بنابراین در این تغییرات ما معدل را اثر مثبت در نظر گرفته‌ایم و این از شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی است.

شرایط سابق لیسانس به پزشکی شامل موارد زیر بود:

  1. داشتن شرایط حداقل معدل 18 در مقطع دیپلم ریاضی یا تجربی
  2. کسب حداقل معدل 16 مقطع کارشناسی
  3. دارندگان مدال طلای المپیاد از مرحله اول معاف هستند.
  4. استعدادهای درخشان و برگزيدگان المپيادهای علمی دانشجويی از شرط معدل معاف هستند.
  5. داشتن حداکثر سن 25 یا کمتر (مدت طرح و سربازی از سن کم می شود)
  6. داشتن یکی از مدارک زبان زیر (نمره مورد قبول جلوی هر آزمون نوشته شده است) :
  • TOEFL ( IBT ) ( 60 ) ، TOEFL ( PBT ) ( 480 ) ، IELTS ( 5 ) ، MSRT ( 50 ) ، MCHE ( 50 ) ، MHLE ( 50 ) ، TOLIMO ( 480 ) ، MELAB ( 70 )

مشاوره تلفنی ثبت نام لیسانس به پزشکی در سال 1402

برای مشاوره تلفنی در مورد اینکه  از چه رشته هایی می توان به پزشکی تغییر رشته داد و ثبت نام در رشته های پزشکی با مدرک لیسانس “کارشناسی” می توانید از طریق تماس با سامانه مشاور تلفنی اقدام نمایید:

شرایط ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی 1402 (جدید) 1

تماس از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد از سراسر کشور با شماره 9099071613



در ادامه بخوانید:

تاریخ ثبت نام لیسانس به پزشکی



زمان برگزاری لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران 1402 در مرداد ماه 1402 است. در این مقاله از زمان دقیق برگزاری آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی در مرداد ماه 1402 مطلع می شوید:


زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی 1402

زمان برگزاری آزمون متقاضیان پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1402 دانشگاه علوم پزشکی تهران هفته اول مرداد سال 1402 برگزار می شود.

بر این اساس آزمون کتبی پذیرش دانشجوی پزشکی از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران احتمالا در مرداد ماه برگزار خواهد شد زمان دقیق در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد و داوطلبان می توانند منابع آزمون را اینجا دریافت کنند. همچنین شرکت کنندگان در آزمون مذکور باید حتما باید فارغ التحصیل شده باشند.
براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا ،ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می­ توانستند از معافیت تحصیلی استفاده نماید.(مشمول باید در فرجه یک ساله فراغت از تحصیل و فاقد غیبت باشد).
مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی. داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح می­‌باشند.
دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد؛ در صورتی که داوطلب واجد شرایط شرکت در آزمون نباشد مبلغ پرداختی جهت ثبت نام به هیچ وجه قابل استرداد نخواهد بود. در صورت قبولی در آزمون با توجه به آموزش رایگان، ضروری است پذیرفته شدگان همانند سهمیه آزاد برگ تعهد خدمت مربوطه را تکمیل کنند.
داوطلبانی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند لکن به دلیل تعهدات و طرح نیروی انسانی موفق به دریافت مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی نشده اند می ­توانستند درخواست را به دانشگاه خود ارائه کنند. تا دانشگاه مذکور گواهی را با ذکر معدل به صورت محرمانه به این دانشگاه ارسال نماید.
دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و دون شرکت در آزمون کتبی صرفاً با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. دارندگان مدال‌های نقره و برنز این رشته‌ها باید در آزمون کتبی شرکت کنند و حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز کنند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است).

مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی 1402

مهلت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی دانشگاه علوم پزشکی برای متقاضیان ثبت نام پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی به زودی اعلام می شود

 با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اسکن مدارک نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. اگر از مهلت ثبت نام جامانده اید، می توانید برای اطلاع از مهلت ثبت نام بعدی، با شماره تلفن های مندرج در این صفحه تماس حاصل فرمایید./ لیسانس به پزشکی دانشگاه تهران


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام لیسانس به پزشکی

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی