جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول ترم تابستان دانشگاه آزاد 1400

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 35669

سوالات متداول ترم تابستان دانشگاه آزاد 1400

سوالات متداول ترم تابستان دانشگاه آزاد 1400

باتوجه به آغاز ترم تابستانی دانشگاه آزاد 1400، در این مقاله پاسخ سوالات متداول دانشجویان در ترم تابستان دانشگاه آزاد را در اختیار دانشجویان واحدهای آزاد در سراسر کشور قرار داده ایم.

پاسخ سوالات متداول ترم تابستان دانشگاه آزاد 1400

در این قسمت سوالات متداول دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور در زمینه اخذ واحد در ترم تابستانی را به همراه پاسخ مشاهده می کنید:

  • 1️⃣ لیست دروس ارائه شده رو چجوری ببینیم؟ حتما باید پرداخت کنیم تا بتونیم ببینیم؟

🔰 لیست دروس ارائه شده فقط در زمان انتخاب واحد قابل مشاهده هست و ربطی به تسویه نداره. یعنی حتی اگه اون مبلغ رو هم تسویه کنید، باز هم لیست دروسی در کار نیست.

  • 2️⃣ من درخواست مجوز زدم و الان منو بدهکار کرده. اگه روزی که لیست درس هارو ارائه دادن درس‌هایی که من میخواستم تو لیست نبود و نخواستم انتخاب واحد کنم، تکلیف این بدهی چیه؟

🔰 احتمالا برای ورود به انتخاب واحد، باید این مبلغ رو تسویه کنید تا بتونید لیست دروس ارائه شده رو مشاهده کنید. اما به فرض که تسویه نکردید و لیست دروس ارائه شده رو دیدید ولی تمایلی به انتخاب واحد نداشتید، احتمالا تا قبل از ترم بعد، مبلغ بدهکاری شما اتومات توسط سیستم حذف میشه.

  • 3️⃣ اگه این مبلغ رو پرداخت کنیم و بعد از دیدن لیست دروس یا به هر دلیلی تمایلی به انتخاب واحد نداشتیم، پولی که واریز کردیم چی میشه؟

🔰 در صورتی که شهریه ثابت ترم تابستان را واریز کردید و به هر دلیلی موفق به اخذ دروس نشدید، مبلغ واریز شده شما در حساب آموزشیار باقی می‌مونه و صرف ترم‌های آتی میشه ولی عودت داده نمیشه (فقط در صورتی که ترم آخر باشید عودت داده می‌شه).

  • 4️⃣ کلاس‌ها ۱۶ جلسه و ۳ یا ۴ جلسه در هفتس. یعنی یک درس ۲ واحدی بردارم در هفته ۴ جلسه کلاس دارم یا همون یک جلسه تایمشو زیاد میکنن؟

🔰 ترم تابستان فشرده هست و مجبورن که برای هر درس، چند جلسه در هفته کلاس برگزار کنن. حالا اینکه این زمان‌بندی رو چجوری انجام بدن دست دانشکده‌های هر واحده اما در ترم‌های پیش معمولا تایم کلاس‌ها بیشتر نمیشد و فقط تعداد جلسات در هفته افزایش پیدا می‌کرد.

  • 5️⃣ دروس تخصصی هم ارائه میشه؟

🔰 معمولا به دلیل فشرده بودن زمان ترم تابستان، فقط دروس عمومی ارائه می‌‌شه. اما در برخی موارد و با هماهنگی مدیر گروه، امکان ارائه بعضی واحدهای تخصصی هم وجود داره.

  • 6️⃣ من ترم آخرم، برای اینکه ۱۰ واحد بتونم بردارم باید کاری کنم یا خود سایت برام باز میکنه؟!

🔰 تمام دانشجویان به صورت سیستمی مجاز به اخذ حداکثر ۸ واحد هستن. در صورتی که ترم آخر هستید و می‌خواید ۱۰ واحد اخذ کنید، باید از طریق آموزش دانشکده خودتون درخواست بدید.

  • 7️⃣ کد ارائه درس‌هارو از کجا پیدا کنیم؟

🔰 برای جست‌و‌جوی دروس در حین انتخاب واحد، می‌تونید هم از طریق کد ارائه اقدام کنید و هم از طریق نام درس. کد ارائه رو می‌تونید از چارت ارائه شده توسط واحد دانشگاهی پیدا کنید اما ما این روش رو توصیه نمی‌کنیم و بهتره که از طریق نام دروس، جست‌وجو رو انجام بدید. (تمام آموزش‌های لازم رو تا قبل از انتخاب واحد در اختیارتون قرار میدیم)

  • 8️⃣ در تقویم زمان‌بندی انتخاب واحد اعلام شده، فقط روز انتخاب واحد معلوم شده. زمانش به چه صورته؟

🔰 در ترم‌های گذشته، در سه بازه زمانی ۸ الی ۱۴ و ۱۵ الی ۲۱ و ۲۲ الی ۶ صبح روز بعد، انتخاب واحد انجام می‌شد. اما تاکنون زمان بندی دقیقی اعلام نشده و ممکنه از بامداد روز اعلام شده، فرایند انتخاب واحد شروع بشه.

  • 9️⃣ میشه تمام ۸ واحد رو از دروس معارف برداشت؟ یا مثل ترم عادی فقط ۲ واحد مجازه؟

🔰 تمام قوانین آموزشی ترم تابستان، مشابه ترم عادیه. پس همون طور که در ترم عادی نمی‌تونید از اون ۶ درس معارف (اندیشه ۱ و ۲، اخلاق، تاریخ تحلیلی، انقلاب و تفسیر) بیش از یک درس یا دو واحد بردارید، در ترم تابستان هم به همین رواله.

برای سایر دروس عمومی محدودیتی نیست. یعنی مثلا می‌تونید تمام این دروس رو با هم بردارید:
یکی از ۶ درس معارف + فارسی عمومی، زبان عمومی، تربیت بدنی یا ورزش، وصایا، انس با قرآن و دفاع مقدس

  • 0️⃣1️⃣ اگه ۸ واحد برداریم، می‌تونیم مثل سایر ترم‌ها ۱ واحد قرائت و ۱ واحد وصایا هم مازاد برداریم و مجموعا بشه ۱۰ واحد؟

🔰 بله. تمام قوانین آموزشی ترم تابستان، مشابه ترم عادیه. در صورتی که ترم آخر باشید، می‌تونید مستقیم تا ۱۰ واحد اخذ کنید ولی نمی‌تونید قرائت و وصایا رو علاوه بر ۱۰ واحد اخذ کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

جهت مشاوره در زمینه سوالات متداول ترم تابستان دانشگاه آزاد 1400

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی