جهت مشاوره در زمینه سهمیه خانواده شهدا در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 28618

ظرفیت پذیرش با سهمیه خانواده شهدا در کنکور سراسری

سهمیه ایثارگران 25 درصد در کنکور سراسری 1400

در این مقاله از نکات مهم در زمینه استفاده ازسهمیه خانواده شهدا در کنکور سراسری مطلع میشوید. سهمیه خانواده شهدا از سهمیه های موثر در کنکور سراسری است. مشمولان استفاده از سهمیه شهدا ، شامل پدر، مادر، خواهر، برادر شهید میباشند. دارندگان این سهمیه برای استفاده از تاثیر سهمیه شهدا لازم است نوع سهمیه خود را در فرم اینترنتی آزمون سراسری درج نمایند.


ظرفیت پذیرش دارندگان سهمیه خانواده شهدا در کنکور سراسری

ظرفیت پذیرش و حد نصاب برای مشمولان سهمیه خانواده شهدا در کنکور چقدر است؟ باید بگوییم، ظرفيت هر كد رشته محل باتوجه به نسبت تعداد شركت كنندگان کنکور که دارای سهمیه شاهد هستند ، در هر گروه آزمايشی تعيين می شود. به این معنی که برای هر کد رشته محل، به نسبت تعداد شرکت کنندگان این سهمیه ظرفیت جداگانه ای اختصاص دارد.

مشمولان عزیز سهیمه خانواده شهید توجه داشته باشند که درصورتی که با استفاده از سهميه خانواده شاهد فقط يک بار در رشته های تحصيلی دوره روزانـه از سال 76 به بعد ، در کنکور سراسری پذيرفته شده باشند، (حتی اگر در رشته قبولی ثبت نام كرده يا نکرده باشند)، مجاز به استفاده مجدد از این سهميه نخواهند بود. اما اگر در ردیف پذیرفته شدگان  دوره های شبانه و نیمه حضوری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ، دانشگاه پیام نور ، غیرانتفاعی و یا دوره های پردیس خودگردان ( بین الملل ) و مجازی) قرار گرفته اند، میتوانند در صورت انصراف از رشته قبولی در کنکور ، مجددا از سهمیه خانواده شهید استفاده کنند. این مهلت فقط یک بار در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت.


مشاوره ثبت نام کنکور و استفاده از سهمیه کنکور

برای مشاوره ثبت نام کنکور و رفع هر گونه سوال و ابهام در زمینه سهمیه های می توانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید. سامانه صدای مشاور هر روز حتی در ایام تعطیل از 8 صبح تا 12 شب پاسخگوی شما عزیزان است:

5/5 - (1 امتیاز)
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 2 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضائی دوشنبه , 26 جولای 2021 - 5:00

سلام،وقتتون بخیر،من سال ۸۱ با سهمیه خانواده شهدا(خواهر شهید) دامپزشکی روزانه دانسگاه تهران قبول شدم و سال ۹۰ فارغ التحصیل شدم،میخواستم بپرسم الان که دوباره میخوام کنکور بدم میتونم از این سهمیه برای دانشگاه آزاد استفاده کنم؟

پاسخ مشاور دوشنبه , 26 جولای 2021 - 13:39

سلام دوست محترم خیر

نصب اپ دانش آموزی