جهت مشاوره در زمینه نحوه استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 28450

تاثیر سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در کنکور ۱۴۰۲و ۱۴۰۳

تاثیر سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در کنکور ۱۴۰۲و ۱۴۰۳

تاثیر سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در کنکور ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ به اطلاع داوطلبان کنکور می رسد. در این مقاله از جزئیات جدید و کامل سهمیه ایثارگران در کنکور و کاهش سایر سهیمه های کنکور به 4 سهمیه مطلع میشوید. داوطلبان واجدین شرایط میتوانند از تاثیر سهمیه ایثارگری در انتخاب رشته کنکور بهره مند شوند و از تغییرات تاثیر سهمیه ایثارگران در کنکور به صورت کامل اطلاع پیدا کنند.


تغییرات سهمیه ها در کنکور سراسری ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ براساس آخرین اطلاعیه سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان میرسد!

تاثیر سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در کنکور

تاثیر سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در کنکور ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ بر اساس تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش کنکور مانند دوره قبل ولی با کمی تغییر همراه خواهد بود. ظرفیت پذیرش ایثارگران در آزمون های سراسری 30 درصد (25 درصد ازاین ظرفیت به سهمیه ایثارگران 25 درصد و 5 درصد این ظرفیت به ایثارگران 5 درصد) بود که این میزان به 5 درصد به صورت مازاد تغییر پیدا کرده است. دارندگان سهیمه ایثارگری در تمامی مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فقط یک بار مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری میباشند. به این معنی که اگر در زمان انتخاب رشته از سهمیه موثر ایثارگری استفاده نمایند و از ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده منصرف شوند در دوره بعدی کنکور مجاز به استفاده از سهمیه ایثارگری و جانباری نخواهند بود.

حذف سهمیه های کنکور 

داوطلبان کنکور توجه داشته باشند که احتمال تغییرات مجدد در تاثیر سهمیه ها و حذف برخی از سهمیه ها وجود دارد.  تا زمان برگزاری یا اعلام نتایج کنکور سهمیه ‌ها تغییر خواهند کرد. زیرا سازمان سنجش آموزش کشور طرح حذف سهمیه های کنکور را ارائه کرده است و سهمیه ‌های پذیرش دانشجو به دسته های اصلی مناطق ،( ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا )و استعدادهای درخشان تقسیم میشود. برای مشاهده ادامه خبر حذف سهمیه ها،  لینک زیر را انتخاب کنید.

سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری 

سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری شامل موارد زیرا است :

  • سهمیه 25 درصدی ایثارگران و سهمیه 5 درصدی ایثارگران
  • خانواده شهدا
  • سهمیه رزمندگان


در ادامه نحوه استفاده از سهمیه 25 درصدی، نحوه استفاده از سهمیه 5 درصدی و نحوه استفاده از سهمیه رزمندگان و شهدا را به صورت کامل و جامع شرح داده ایم.


سهمیه ایثارگران 25 درصد


ظرفیت این سهمیه معمولا بین سه گروه تقسیم می شود که این سه گروه عبارت اند از :

فرزندان و همسر شهداد و مفقودالاثر

آزادگان و فرزندان آنها

جانبازان 25 درصدی و بالاتر  از آن و همسر و فرزندان آنها


سهیمه 5 درصد به دو گروه تعلق می گیرد که عبارت اند از:


جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنها

همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور در جبهه و جنگ


تاثیر سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در کنکور ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ 1 داوطلبان هر یک از مقاطع تحصیلی صرفا یک بار حق استفاده از سهمیه ایثارگران 5 درصد و 25 درصدی خود را دارند حتی در صورتی که ایشان انصراف از تحصیل داده یا با استفاده از سهمیه در کنکور، و قبولی در دانشگاه برایشان ثبت نشده باشد حق استفاده مجدد از سهمیه را ندارند.



سهیمه رزمندگان در کنکور سراسری به شرح زیر است:

رزمندگان بسیجی،جهاد کشاورزی یا رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح که حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه را بصورت مداوم داشته باشند.

داوطلبانی که زمان جنگ به صورت سرباز یا نیروهای کادری در جبهه حضور داشته اند اگر این مدت بیشتر از 6 ماه باشد، مشمول سهمیه رزمندگان هستند(لازم به ذکر است که سه چهارم مدت حضور این افراد رد نظر گرفته می شود).


سهمیه خانواده شهدا

مشمولین این سهمیه عبارت اند از: پدر، مادر، خواهر و برادر شهید(برای استفاده تنها کافی است که بند مربوطه را تکمیل نمایند و نیازی به پر کردن تقاضانامه نیست).




شرایط استفاده از سهمیه ایثارگران و رزمندگان :

  1. تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری مشاهده میشود. شرط استفاده سهمیه 25 و 5 درصدی جانبازی برای قبولی در هر رشته محل ، کسب 85 درصد نمره نمره آخرین نفر قبولی در آن رشته است. (حدنصاب ایثارگران در آزمون ها از 70 درصد نمره آخرین نفر به 85 درصد نمره آخرین نفر تغییر کرده است.)
  2. اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد تکمیل نشود ، طبق قانون ، اولویت تکمیل این ظرفیت با داوطلبان دارنده سهمیه 5 درصدی ایثارگران و بعد از آن برای دارندگان سهمیه مناطق خواهد بود.
  3. به میزان 25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به جانبازان (با هر درصد جانبازی)، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر، آزادگان ،شهدا و فرزندان و همسران ایشان اختصاص دارد.
  4. 5درصد از سهمیه پذیرش به دارندگان سهیمه 25 درصدی و سهمیه جانبازان زیر 25 درصد، همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه داشته اند، اختصاص دارد.
  5. سهمیه رزمندگان به افرادی تعلق دارد که حداقل 6 ماه سابقه رزم در جنگ تحمیلی ایران و عراق داشته اند. حد نصاب قبولی برای مشمولان سهمیه رزمندگان، 75 درصد نمره آخرین نفر قبولی است.
  6. کارکنان پایور ارتش با داشتن حداقل 8 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و سربازان وظیفه ، با داشتن 12 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی، می توانند از سهمیه رزمندگان استفاده کنند.
  7. استفاده از سهمیه رزمندگان در انتخاب رشته کنکور سراسری برای افرادی که در دوران دفاع مقدس از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی (ستاد کل نیروهای مسلح ، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) ، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح ( ودجا )، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) بوده اند و حداقل 12 ماه سابقه خدمت دارند امکانپذیر است.
  8. سهمیه خانواده شهدا در انتخاب رشته کنکور سراسری برای پدر، مادر، خواهر و برادر شهید امکانپذیر است. سهمیه خانواده شهدا مانند سهمیه مناطق فقط در کد رشته محل هایی که داوطلب بومی آن هاست اعمال می شود.

  9. داوطلبان گرامی میتوانند برای اطلاع از رتبه لازم برای استفاده از سهمیه ایثارگری در کنکور از طریق تلفن ثابت با شماره ده رقمی 9099071613 تماس حاصل فرمایند. کارشناسان سامانه صدای مشاور راهنمای شما عزیزان هستند.

تلفن مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تاثیر سهمیه ۲۵ درصد و ۵ درصد در کنکور ۱۴۰۲و ۱۴۰۳ 2


ارتباط تلفنی نحوه استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور

در این مقاله به شرح سهمیه ایثارگران 25 و 5 درصد پرداخته ایم، همچنین نکات مهم در زمینه نحوه استفاده از سهمیه 5 درصدی و نحوه استفاده از سهیمه ایثارگران در کنکور را توضیح داده ایم. اگر در مورد نحوه استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور با سوال یا ابهام روبرو شده اید می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن ده رقمی مندرج در همین صفحه تماس حاصل کنید تا کارشناسان سامانه مشاوره تلفنی شما را راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی