جهت مشاوره در زمینه سن ورود به پیش دبستانی و کلاس اول سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کد خبر : 30913

سن ورود به پیش دبستانی و کلاس اول سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

سن ورود به پیش دبستانی و کلاس اول در سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱

در این اطلاعیه از سن ورود به پیش دبستانی و کلاس اول در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مطلع می شوید. دانش آموزان با توجه به سنین اعلام شده مجاز به ثبت نام در پیش دبستانی و پایه اول ابتدایی در مدارس می باشند:

  • سن کلاس اول
  • ثبت نام پایه اول
  • ثبت نام پیش دبستانی
  • پیش دبستانی اجباری است
  • کتاب پیش دبستانی
  • اخبار پیش دبستانی
  • ثبت نام پیش دبستانی مجازی
  • سامانه سناد پیش دبستانی

سن ثبت نام پیش دبستانی در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

سن متعارف پیش دبستان و پایه اول در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

حداقل سن ثبت‌نام در پایه اول دبستان شش سال تمام خواهد بود و مطابق اساس‌نامه دوره پیش دبستانی، کودکان گروه سنی چهار تا شش سال تحت پوشش برنامه‌های این دوره قرار می‌گیرند، بنابراین ثبت‌نام کودکان شش سال تمام تنها در مدارس ابتدایی به عنوان دانش‌آموز پایه اول مجاز است و ثبت‌نام آنان در سایر مراکز از جمله مراکز پیش‌دبستانی ممنوع است، بنابراین مدیران مدارس و مراکز پیش‌دبستانی موظف هستند در ثبت‌نام شرایط سنی را رعایت کنند

کودکان 4 تا 6 سال مجاز به ثبت نام هستند. به این معنی که کودکان متولد نیمه دوم سال به بعد می توانند در مقطع پیش دبستانی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ثبت نام نمایند و والدین کودکان متولدین نیمه اول و قبل از آن که تا مهرماه ۱۴۰۳ که سن آنها 6 سال تمام است، برای ثبت نام کلاس اول ابتدایی اقدام نمایند.

سن ورود به پیش دبستانی و کلاس اول سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 1 سایت پادا ثبت نام پیش دبستانی

سن ورود به پیش دبستانی و کلاس اول سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ 2

سن ثبت نام پایه اول در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

سن ثبت نام و ورود به مدرسه در پایه اول به اطلاع اولیای گرامی می رسد:

  • حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی 6سال تمام است یعنی تا متولدین 1 مهر است و متولد نیمه اول به قبل مشمول ثبت نام در مقطع اول ابتدایی خواهند بود.
  • مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای مهر ۱۴۰۲ تعدادی از دانش‌آموزان به امید اینکه سال دیگر به واسطه تبصره یک از ماده ۲۹ می‌توانند برای پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند، امسال در پیش دبستانی دو ثبت‌نام کرده‌اند که وزارتخانه حداکثر تا بیستم مردادماه ۱۴۰۲ برای این دانش‌آموزان تعیین تکلیف خواهد کرد.
  • وی در مورد تغییر سن ورود به پایه اول ابتدایی افزود: در کشور ما این سن شش سال تمام تعیین شده و این یک قانون است، یعنی کودکانی که تا یکم مهر هر سالی به شش سال تمام می‌رسند، می‌توانند در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کنند.
  • مدیرکل دفتر آموزش دبستان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دو سال پیش که آئین نامه اجرایی مدارس را بازنویسی می‌کردند در ذیل ماده ۲۹ یک تبصره‌ای قرار داده شد که به تبصره یک ماده ۲۹ معروف است و می‌گوید اگر شورای مدرسه تشخیص دهد و منابع و امکانات و الزامات نیز فراهم باشد، مدرسه می‌تواند کودکان متولد تا سی‌ام مهرماه را نیز ثبت‌نام کند.
  • وی خاطرنشان کرد: به مدرسه اجازه داده‌اند که کودکان متولد شده تا سی‌ام مهرماه را بپذیرند، در سال اولی که این تبصره در سال ۱۴۰۰ مطرح شده، به دلیل نبود زمان کافی برای اجرا، کنار گذاشته شد و این دستور از شورای عالی آموزش و پرورش آمده بود تا اینکه در مهر ماه سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی و از سمت دیگر با تراکم بالای مدارس دولتی روبه‌رو بود، تعداد قابل توجهی دانش‌آموز برای پایه اول ابتدایی ثبت‌نام کردند که مشمول تبصره یک ماده ۲۹ بودند؛ تعداد این دانش‌آموزان حدود ۴۶ هزار نفر بود.
  • شرایط سنی ثبت‌نام در پایه اول؛ حداقل ۶ و حداکثر ۱۰ سال
  • طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، حداقل سن برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی شش سال و حداکثر سن در مدارس شهری ۸ سال و مدارس روستایی ۱۰ سال است.
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از نهم اردیبهشت سال جاری آغاز و سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان از بهمن‌ماه سال گذشته شروع شده این در حالی است که ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه دوره ابتدایی در صورت عدم تغییر مدرسه، توسط مدیر همان مدرسه انجام می‌شود، از این رو والدین برای ثبت‌نام فرزندان میان‌پایه خود نیاز به مراجعه به مدرسه ندارند.
  • بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش حداقل دامنه سنی مورد قبول برای ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی مدارس شهری و روستایی، اول مهر ۱۳۹۶ و حداکثر دامنه سنی مورد قبول برای ثبت نام در این پایه در مدارس شهری اول مهر ۱۳۹۴ و در مدارس روستایی اول مهر ۱۳۹۲ است.
  • والدین می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir برای ثبت نام نوآموز خود اقدام کنند. طبق اطلاعات ارائه‌شده در سامانه my.medu.ir در بخش پیش‌ثبت‌نام کلاس اول دبستان، شرایط سنی ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی بدین شرح است، درج اطلاعات شناسنامه نوآموز، شناسنامه والدین و ثبت یک شماره تلفن همراه هم در این سامانه الزامی است.

با این حال اگر کودکی در این دامنه سنی نباشد، اولیا می‌توانند با مراجعه به دبستان مد نظر برای ثبت‌نام، از مدیر مدرسه بخواهند تا اقدامات قانونی برای ثبت نام فرزند را از طریق کمیسیون خاص فراهم کند.


✔️جزئیات نحوه ثبت‌نام در پیش‌دبستانی/ آموزش کودکان بازمانده در تابستان

  • 🔹خانواده‌ها برای ثبت‌نام پیش دبستانی باید به نزدیکترین مدرسه محل سکونت مراجعه کنند و سن آن ۵ سال تمام است همچنین در تابستان امسال برنامه‌ای برای آموزش کودکان بازمانده از پیش‌دبستانی اجرا می‌شود.

مشاوره انتخاب بهترین مدرسه و پیش دبستانی در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

اولیای گرامی به شما پیشنهاد میدهیم حتما برای انتخاب بهترین مدرسه و پیش دبستانی در شهر و استان محل سکونت، با مرکز مشاوره تحصیلی صدای مشاور تماس حاصل فرمایید. کارشناسان این سامانه راهنمای شما برای انتخاب بهترین مدرسه و پیش دبستانی برای فرزندانتان هستند. شما عزیزان می توانید هر روز حتی در ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 12 شب با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید:

به این مقاله امتیاز دهید
منابع :

جهت مشاوره در زمینه سن ورود به پیش دبستانی و کلاس اول سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴

با مشاوران متخصص ما از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

شماره تماس از سراسر کشور: ۱۶۱۳ ۹۰۷ ۹۰۹

کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی