کد خبر : 15665

سربازی با دیپلم چگونه است؟

دراین مقاله و عنوان قصد داریم بپردازیم و توضیح بدهیم برای آن دسته از پسران و مشمولانی که به سن قانونی 18 سال تمام رسیده اند و باید برای رفتن به خدمت سربازی خود را آماده کنند که سوال ذهن آنها این میباشد که سربازی با دیپلم چگونه است؟ آیا بلافاصله با اتمام دوره دبیرستان خود و گرفتن مدرک دیپلم خود آیا مناسب میباشد که به خدمت سربازی بروند. اگر با این شرایط به خدمت رفتن اوضاع خدمت کردن آنها در پادگان ها و ارگانی که برای فرد مشمول در نظر گرفته میشود چگونه می باشد که در ادامه این مقاله به این موضوعات خواهیم پرداخت.


مطالب خبرینو را دنبال کنید…  


شرایط خدمت سربازی با مدرک دیپلم

سربازی با دیپلم چگونه است؟ خدمت سربازی وظیفه اجباری برای افراد مذکر و مشمول  بین 18 تا 50 سال است. این دوران یکی از مراحل دشوار و در عین حال موثر در زندگی افراد مشمول نیز  می باشد.

تقسیم بندی مشمولان سازمان  نظام وظیفه در خدمت سربازی با توجه به مدرک تحصیلی آنها انجام  می پذیرد. در این حالت مشمولان با مدرک تحصیلی بالاتر نسبتاً شرایط بهتری نسبت به سربازان با مدرک دیپلم یا پایین تر دارند.

گرچه تفاوت عمده ای میان آنها وجود نخواهد داشت. درجه بندی سربازها نیز بر اساس مدرک تحصیلی متفاوت بوده و سرباز با مدرک دیپلم و  درجه پایین تری نسبت به مدارک تحصیلی بالاتر دریافت می‌کنند. بدین ترتیب درجه سربازان دارای مدارک دیپلم و زیر دیپلم، سرباز صفر خواهد بود.

عموماً در دوران خدمت سربازی و سربازان با مدارک بالاتر برای امور تخصصی متناسب با رشته خود به کار گرفته می‌شوند و دیگر امور به سربازان با مدارک تحصیلی پایین تر داده خواهد شد. اما در حالت کلی سربازانی که متاهل هستند و  میزان مرخصی بیشتری داشته و یا سربازانی که در بسیج فعالیت مستمر دارند و  دوره آموزشی کوتاه تری خواهند داشت.

دوران آموزشی سربازی  با مدرک دیپلم

در دوره آموزشی سربازی نوع مدرک تحصیلی تاثیری در روند مراحل آموزشی ندارد و همگی به طور یکسان این دوره را سپری خواهند کرد. در واقع آموزشی با دیپلم تفاوتی با مقاطع بالاتر نداشته و مدت زمان دوره آموزشی نیز برای تمامی مشمولان 2 ماه است.

مرخصی در دوران آموزشی نیز برای سربازان یکسان بوده و با توجه به فرمانده و افسر مافوق سربازان می‌توانند از آن استفاده کنند. چهار نوع مرخصی در دوره آموزشی وجود دارد که شامل: ابتدای دوره  میان دوره  پایان دوره و درون شهری است.

مرخصی ابتدای دوره مدت زمانی کوتاهی دارد و به منظور تهیه وسایل مورد نیاز مانند: بهداشت، لباس و غیره  داده می شود.

مرخصی میان دوره در اواخر ماه اول آموزشی داده شده و بستگی به تعطیلات رسمی داشته و حدود 3 تا 7 روز است.

مرخصی درون شهری نیز که عموما از هفته دوم آموزشی داده می شود برای انجام امور شخصی به صورت ساعتی به سربازان داده خواهد شد.

مرخصی پایان دوره بستگی به مافوق داشته اما چنانچه داده شود از مراسم پایان دوره تا پایان ماه دوم آموزشی و به مدت یک الی سه روز خواهد بود.

در تمامی موارد فوق و همچنین  مدرک تحصیلی در آموزشی تاثیری نداشته  است و در طول این دوران و  شرایط برای همه سربازان یکسان است.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی