کد خبر : 9271

سربازان امریه چه کسانی هستند

در این مقاله میخواهیم توضیح بدهیم در مورد سربازان امریه چه کسانی هستند و معایب امریه به چه صورت نیز می باشد.

امریه خدمت سربازی به چه معناست؟؟ دریافت امریه برای سربازان  قطعا می تواند یک گزینه ی مناسب و راه حل خوب نیز  باشد تا پس از گذراندن دوره ی آموزشی و  بتوانند جذب سازمان های اداری شده و از محیط نظامی دور شوند و هم به این طریق دو سال خدمت خود را بخشی از سوابق استخدامی خود قرار دهند.

سربازان امریه چه کسانی هستند: امریه سربازی راهی است که سازمان وظیفه پیش روی مشمولان خدمت سربازی قرار داده است. سربازانی که به عنوان امریه پذیرفته می شوند نیازی نیست که تمام شبانه روز را در پادگان ها خدمت کنند و  بلکه مدت زمان خدمت برای این افراد مانند کارمندان سازمان های امریه گیر تنها نصف روز می باشد.

این سازمان ها براساس نیاز خود اطلاعیه هایی مبنی بر نیاز به نیرو و سرباز امریه  و منتشر می کنند . افرادی که دوره ی سربازی را به شکل امریه سربازی می گذرانند  و  در ادارات و در ساعت اداری موظف به انجام وظیفه میباشند . البته پذیرش برای امریه سربازی شرایط زیادی لازم است.

شرایط گرفتن امریه سربازی 

به طور کلی شرایط اخذ امریه سربازی به دو دسته شرایط عمومی که از سوی سازمان نظام وظیفه تعیین می شود و شرایط اختصاصی و  تقسیم بندی می شود .

شرایط اختصاصی نیز مربوط به هر سازمان می باشد از جمله این که هر سازمان یا اداره ای به افراد با چه توانایی ها و مدارک تحصیلی نیازمند است.

شرایط پنچ گانه لازم برای استفاده از امریه

متاهل بودن فرد مشمول

مشمولینی  که در خانواده های ایثارگر زندگی می کنند. مثلا فرزندان جانبازان  و رزمندگان

مشمولانی که تحت پوشش و حمایت بهزیستی و یا کمیته امداد هستند.

مشمولان که وظیفه سرپرستی از خانواده را بر عهده دارند به عبارتی سرپرست خانوار هستند.

مشمولینی  که به دلیل بیماری که دارند از انجام حدمات رزمی معاف شده اند.


معایب امریه سربازی چیست؟؟

از جمله معایب امریه سربازی مدت زمان امریه سربازی در طول خدمت می باشد چرا که در برخی از موارد مدت زمان امریه سربازی دو سال کامل بوده و از این رو نسبت به خدمت سربازی معمولی دیرتر به اتمام می رسد.

عیب دیگری که در امریه سربازی وجود دارد این است که یکی از شرایط دریافت امریه سربازی و  عدم وجود غیبت در دفترچه خدمت می باشد در صورتی که افراد غیبت داشته باشند در این صورت شرط دریافت امریه سربازی را نقض می کنند.

از معایب دیگر دریافت امریه سربازی عدم غیبت در حین حضور حتی به دلیل ادامه تحصیل می باشد.

مشمولینی  که  دارای شرایط پنج گانه شامل تاهل  سرپرستی خانواده  و  مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشمولان معاف از رزم و خانواده های شهدا  و همچنین جانبازان و ایثارگران  و  باشند در اولویت هستند.


سامانه صدای مشاور


به این مقاله امتیاز دهید
منابع :
کانال تلگرام خبرینو
پیج اینستاگرام خبرینو
ارسال نظر شما
انتشار یافته : 0 در انتظار بررسی :
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نصب اپ دانش آموزی